K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2008, 19:49   #1
fruensvilje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2008
Lokation: Viborg
Alder: 59
Indlæg: 44
Styrke: 17
fruensvilje er ny på vejen
Hvad mon mine chancer er

Hejsa...jeg er forholdsvis ny på siden - men har kigget en del med på sidelinien i dette fantastiske forum

Jeg kan næsten ikke vente til det bliver mandag d. 21. april - der bliver det afgjort om jeg får tilkendt førtidspension. Jeg blev sygemeldt marts 06 efter en sjælden virus sygdom Guillain Barret Syndrom og må sige, at mit forløb ikke har taget lang tid i forhold til mange andres - men alligevel er ventetiden enormt frustrende og stressende.

Jeg har været i arbejdsprøvning i jan. 2007 - blev sygemeldt igen efter 2½ uge. Fra dec. 07 - feb. 08 har jeg været i afklaring i Work4You og alle papirer skulle være hentet hjem til min sag.

Februar 08 besluttede min sagsbehandler, at det måtte være pensionen vi ville gå efter og der blev søgt efter § 18.

Jeg har modtaget følgende mail fra min sagbehandler:

Hej Jane.

Ja, jeg har fået renskrevet din ressourceprofil. Jeg har haft din sag hos vores lægekonsulent til videre handling i sagen. Vi er (heldigvis) enige om at lave en indstilling til førtidspension. Jeg sender grundoplysninger, ressourceprofil, oversigt over dokumenter, indstilling til førtidspension. Hvis du accepterer det jeg har skrevet, vil jeg gerne at du tilbagesender de relevante papirer i underskrevet stand.
Jeg har ærlig talt lidt problemer med de psykologtimer. Jeg vil glad og gerne bevilge dem, men da du samtidig søger om førtidspension kan jeg ikke bruge revalideringsparagraf. SÅ jeg synes vi skal søge om det af økonomiske årsager og se om det ikke kan gå. Du skal henvende dig på Ydelseskontoret og tale med xxxxxxx

Mit store spørgsmål er så, hvad tror i mine chancer er for at få pension. Er det ikke et stort + at lægekonsulenten er enig?

Har nogle af jer erfaringer med at få bevilliget psykologtimer pga. økonomiske årsager?

Det blev lidt længere end jeg havde regnet med - håber, at I dukker op med nogle vise ord

Kæmpe ros endnu en gang til det store stykke arbejde, der bliver lagt i siden. Kanon

Jane
fruensvilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2008, 20:59   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hejsa, jeg tror du kan tage det stille og roligt, mht. pension, de lyder jo som om, de er enige.


Jeg har fået bevilliget psykologhjælp, da jeg havde en mand med uhelbredelig cancer, og ligeså mor, der var ingen problemer i det, fik bevilliget mange timer.

( min daværende socialformidler, ville dog gerne vide: hvor mange timer, jeg evt. havde brug for!! Dette kunne jeg sq ikke sige, på stående hånd , men jeg fik ,Alle de timer jeg havde behov for, efter lidt skriven frem og tilbage.

Så det kan du søge som enkeltydelse.

mange Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 02:11   #3
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af fruensvilje Se meddelelser
Har nogle af jer erfaringer med at få bevilliget psykologtimer pga. økonomiske årsager?
Jeg har søgt og har fået afslag. Jeg har anket og har tilsyneladende fået afslag igen, med den besked, at sagen var givet videre til Det Sociale Nævn, hvad det så end betyder.

Jeg er førtidspensionist efter de nye regler.

Vil håbe for dig, at din sag går lige så hurtigt som min gjorde.

Jeg blev sygemeldt i november 2004.

Jeg søgte selv om førtidspension, på opfordring af min fagforening, omkring jul 2006. Jeg fik brev den 29. maj 2007, at man havde fundet grundlag for påbegyndelse af pensionssag.

Den 6. juli fik jeg så et brev med meddelelsen, at jeg pr. 1. juli var blevet tilkendt førtidspension.

Jeg syntes, det var hurtigt og for en stor del smertefrit.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.

Sidst redigeret af Mikael; 17-04-2008 kl. 02:14.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 09:45   #4
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Fruensvilje

Jeg synes dine chancer lyder gode. Så jeg vil bare sige jeg krydser alt hvad jeg kan for at din pension går igennem

Mange og held og lykke
Kh
Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 09:52   #5
fruensvilje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2008
Lokation: Viborg
Alder: 59
Indlæg: 44
Styrke: 17
fruensvilje er ny på vejen
Hej igen...

Solen skinner og livet er dejligt...

Jeg har netop fået en mail fra min sagsbehandler her til morgen, at jeg er blevet tilkendt førtidspension...Jubii - jeg er kommet ud for enden af tunellen og en ny verden er blevet åbnet for mig...

Det tog kun ca. 2 mdr. fra jeg afsluttede mit afklaringsforløb til godkendelsen faldt - Hurtigt i nutidens Danmark...

Ønsker for alle I andre, der er i processen, at I også må få, hvad I ønsker.

Mange knus og glade hilsner fra
Fruensvilje
fruensvilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 11:22   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Tillykke med pensionen, en dejlig dag at modtage sådan et brev

Hilsen
Hexi
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 11:32   #7
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Kære Fruensvilje

Et stort tillykke skal lyde her fra mig.
Nu kan du begynde, at se frem ad, dejligt især når det er så dejligt vejr, som det er lige pt.

Nyd du nu sommeren, som en "fri" person

fra mig til dig

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 13:27   #8
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hej. Fruensvilje.
Også stort TILLYKKE fra mig til dig, herligt når det lykkes.
Mange hilsner Sanne
__________________
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 14:46   #9
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
hejsan fruensvillje hjerteligtillykke med din pension håber det går lige så hurtigt for andre der venter på pension i dk kh rolle lanskrona sweden
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 20:23   #10
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
STORT TILLYKKE..herfra,nyd din frihed........
mvh
Jakob
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er mine chancer for FP? Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 06-06-2012 22:00
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Hvad er mine muligheder. mrlart Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 03-04-2011 12:06
Hvordan ser mine chancer ud? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2010 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension