K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2011, 13:34   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
i må alså forstå at logikeren har paranoid skizofreni

jeg bor netop sammen med som har samme sygdom
selvom den er under kontrol, kommer der tit nogle ting hvor man tænker øv hvad
helt det samme mønster, det er så bare en anden ting

Men ja er enig vi får alt for mange informationer hver dag alle mulighed steder fra
som gør det endnu værrre og håndtere
selvom jeg ikke har den paranoid del af sygdommen, så tænker man da alt for meget over ting man ikke kan noget ved. fremfor at prøve at nye livet så længe man har det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 13:53   #12
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1
i må alså forstå at logikeren har paranoid skizofreni
Jeg har ikke diagnosen "paranoid skizofreni". Jeg har kun diagnosen "skizofreni af anden type".
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 14:11   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Til alle typer skizofreni hører der paranoidale komponenter men man kan godt lide af paranoia uden at man er skizofren.

Sidst redigeret af Karo; 18-09-2011 kl. 14:18.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 14:12   #14
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
Største delen af befolkningen aner ikke hvad skitzofreni indebærer, desværre.
(og nej det er ikke det samme som personligheds spaltning)


@logikeren
Men dog skitzofren...Og dine indlæg bære ofte tydelig præg af at du føler dig forfulgt.

hilsen
en lidelsesfælle
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 14:24   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Paranoia (græsk: afsind eller forrykthed) også kaldet paranoid psykose er en kronisk lidelse, der er karakteriseret ved forekomsten af langvarige vrangforestillinger.

Til forskel for paranoid skizofreni forekommer der ingen tankeforstyrrelser eller direkte bizarre vrangforestillinger.

Den paranoides vrangforestillinger karakteriseres ofte som påstande mod den omgivne verden.

Der skelnes mellem to slags paranoide psykoser:

Enkelt paranoia hvis vrangforestillingerne kun handler om samme tema, eller andre paranoide psykoser hvis vrangforestillingerne omhandler flere forskellige temaer.

Gennem historien har der været mange forklaringer til paranoid psykose, blandt andet psykoanalytikeren Sigmund Freud forklarede paranoiaen gennem forsvarsmekanismen projektion, hvor en ond og truende del af personligheden fraspaltes, og lægges over på andre.

Den tidligere onde del i personen er derved blevet uskadeliggjort gennem det paranoide system.

Den paranoide oplever dog imidlertidig en trang til at beskæftige sig med dette onde og bekæmpe det.

Dette er også af og til denne proces der gør det svært at behandle folk med denne lidelse, da det kan være meget smertefuldt at træde ud af den paranoide verden, og genoptage de afspaltede forestillinger.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 15:08   #16
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
En specificering , jeg mener selvfølgelig "multipel personlighedsspaltning".
(flere personligheder)
http://en.wikipedia.org/wiki/Dissoci...ntity_disorder

Som er det størstedelen af befolkningen tror skitzofreni er!


"PsykiatriFonden har som en del af Landsindsatsen om Skizofreni fået foretaget en befolkningsundersøgelse af Epinion, der bl.a. viser, at:

40 pct. af danskerne mener, at mennesker med skizofreni er farlige.

Over halvdelen af danskerne tror, at 5-10 pct. af befolkningen eller flere har skizofreni.

Fire ud af fem danskere tror, at mennesker med skizofreni har en spaltet personlighed.

Over halvdelen af danskerne ved ikke nok om skizofreni til at kunne hjælpe en person i omgangskredsen, hvis vedkommende fik stillet diagnosen.

Undersøgelsen bekræfter, at der er behov for at øge danskernes viden om skizofreni. Det vil øge accepten af mennesker med skizofreni og sandsynligheden for, at flere genkender skizofreniens symptomer og søger hjælp tidligere.

Myterne om skizofreni belaster mennesker med denne diagnose ekstremt og skaber ofte en mur mellem “dem” og “os”. De færreste ved, at skizofreni har forskellige sværhedsgrader, forskellige symptomer og forløb, at en ud af fem bliver raske, og at sygdommen har et langt mildere forløb, hvis den opdages tidligt. Sikkert er det, at det er de færreste med skizofreni, som inviterer til spektakulær dækning i medierne, og at en stor gruppe i varierende grad kan
leve et liv med familie, sociale aktiviteter og måske arbejde eller uddannelse. "

http://www.psykiatrifonden.dk/Forsid...+om+skizofreni
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 15:43   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg læser faktisk alt hvad logikeren skriver, derfor synes jeg at dette er vær at læse af logikeren og af andre.
Ikke sagt at jeg er helt enig med hvad der står i den teori, meeeen meget af det kan jeg genkende hos logikeren efter det som han har skrævet om sit barndom....

http://www.teorier.dk/tekster/sigmun...skizofreni.php
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 18:11   #18
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
Ring ring...Ja hej det er 1800-tallet, vi vil gerne ha vores teorier tilbage!


haha just kidding


Personligt ville jeg nok starte her istedet, (genetik mv.):
http://en.wikipedia.org/wiki/Schizophrenia#Causes


mr skanning, syg vs rask.

Sidst redigeret af andersmadsen; 18-09-2011 kl. 18:22.
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rød regering har... Risa Politik og Samfund 5 21-09-2012 00:08
FP og den nye regering andersmadsen Politik og Samfund 20 04-10-2011 17:01
Ny regering? Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 16-09-2011 01:56
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27
Ny regering? zuza Politik og Samfund 26 13-06-2008 13:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension