K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2015, 16:35   #1
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Beregning af FP

Jeg er så heldig at jeg er blevet tilkendt FP fra 1/2 - 2015. I den forbindelse har jeg fået meddelse fra Udbetaling DK om at udfylde deres skema til beregning af FP.

Når det er gjort står der at jeg vil få kr 14.808,- pr mdr. Dette er jeg uforstående overfor; jeg har været sygemeldt i 3 år og fået sygedagpenge i al den tid. Har også tjekket på skat.


Så kom jeg i tanker om at jeg er separeret, og har været det i 2 1/2 år - vi er altså ikke skilt, men jeg har ikke set min forhenværende siden vi gik fra hinanden. Grunden til vi ikke er skilt er at jeg ikke har tænkt videre over det og at det koster kr 900,-.

Mit spørgsmål er om det kan være at min FP er nedsat fordi jeg ikke er skilt? Synes ikke jeg kan finde noget om det. Hvad er tillægget for at være enlig?

På forhånd tak
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 13:19   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvis i bor sammen stadig får du ikke mere
Ellers skal du ændre din status, at du er enlig
Hvis du bor alene,
Men ja havde bestemt betalt de 900 kr
Så vil der ikke være nogen tvivl om du er enlig
Men hvis du bor sammen med en ny kæreste får du heller ikke mere

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-01-2015 kl. 13:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 13:39   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er det ikke fordi du får udbetalt noget pension fra dit pensionsselskab?

Du kan prøve at lave en udregning på Borger.dk som et check.
https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...ye-regler.aspx
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 14:59   #4
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Tak for svar.

Jo jeg fik et bidrag fra min pensionskasse i 2 år. Sidste udbetaling var 1 august sidste år. Har ikke fået noget siden, og været på sygedagpenge. Troede at man godt måtte få et bidrag fra pensionskassen, det må man ikke kan jeg så forstå.

Jeg har mulighed for at få et månedeligt bidrag fra min pensionskasse fordi jeg nu er kommet på FP. Jeg har søgt om det, men endnu ikke fået besked.
Hvis jeg får dette bidrag, bliver det også modregnet? Undskyld jeg spørger så meget, kan ikke hitte ud af de regler.

Er der et sted hvor jeg kan læse nærmere om dette?

På forhånd tak.
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 15:06   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
De første ca. 73.000 kr om året fra fx. Pensionskasse du modtager modregnes ikke.

Herefter nedsættes pensionen med 30kr for hver 100 kr du modtager

Så selvfølgelig må man modtage bidrag fra pensionskassen, og det vil jo heller ikke blive modregnet 100 %

P.s husk at tage stilling til SUPP - suplerende arbejdspension for førtidspension. Du betaler 165kr pr. Mdr og udbetalingsdanmark betaler 330kr pr, mdr.

Så er der lidt ekstra når du bliver folkepensionist

https://www.borger.dk/Sider/Supplere...dspension.aspx
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 25-01-2015 kl. 15:08.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 15:16   #6
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Tak for svar Gisne.

Jeg mente jo nok at man må tjene de kr 73.000 ved siden af før det modregnes.

Jeg kan bare ikke helt forstå, når jeg udfylder deres skema inde på borger.dk, hvodan de får det til at jeg får 14.808,- og ikke fuld FP, det begriber jeg ikke. Måske modregnes det bidrag jeg fik da jeg var på sygedagpenge...? Jeg må hellere ringe.

Vil gerne takke dig gisne - du var mig til stor hjælp da min sag kørte inden jeg fik min FP, du ved det nok bare ikke
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 16:00   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, det vidste jeg ikke. Men godt det kunne hjælpe.

Da jeg skulle udfylde skemaet på borger.dk, tror jeg at jeg gjorde det 5 gange, for den blev ved med at lave en fejl som jeg ikke kunne regne ud. Tilsidst talte jeg med udbetalingDanmark og de var meget hjælpsomme og fik straks rettet fejlen, som var en lønindtægt fra før jeg blev førtidspensionist.

Et par måneder senere opstog fejlen igen og jeg fik formeget pension udbetalt. Talte med dem igen, da jeg ikke ville risikere en efterregning og de var igen meget hjælpsomme og forta,te at det var en menneskeligfejl fra deres side af at de var kommet til at slette min erhvervstabserstatning og at det var derfor jeg havde fået for meget.

Men da det var deres fejl, skulle jeg ikke tilbagebetale, den måtte de tage på deres regning.

Super flot
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 16:20   #8
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Kontroller din forskudsskat, de trækker tallene derfra.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 07:24   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Havde det været pga at i ikke er skilt så ville du skulle have 15.236 kr. månedligt/182.832 kr. årligt.

Så der må være noget de trækker fra som du får ved siden af..

Du bør kontakte udbetaling Danmark for at høre mere om deres beregning..

Du kan se her hvordan du kan kontakte dem https://www.borger.dk/Sider/Udbetali...k-kontakt.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 09:07   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tjek om de har sat dig til dobbelt indtægt i forskudsskatten.. de havde lagt både førtidspension samt kontanthjælp sammen i min, imponerende årsindtægt jeg stod til.. *S*
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension