K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2009, 19:15   #1
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
definition på ressource og kompetence og barriere

Hej alle,

Jeg tænker over de ord (og ordenes magt er stor- især på skrift) som bliver brugt fra kommunens side i forbindelse med ressourceprofil, arbejdsprøvning, arbejdsevnemetoden osv...

Hvis man ikke kan fungere i sin daglidag, uanset årsagen-kan kommunen tillade sig at sige at man har mange "ressourcer", og hvad de f. eks tænker på her?

Hvis man tidligere i sit arbejdsliv- har bevist at man har mange "kompetencer"-men ikke kan gøre brug af dem pga en lang sygeforløb- det kan jeg godt forstå at kommunen tænker i første omgang-denne person skal vi lige forsøge at få tilbage på arbejdsmarkedet-og til at afprøve... Men ved det aldrig-nogle mennesker skal jo også lige have en chance til at se nye muligheder og bagefter er de jo glade for at de vendte tilbage...

Men når man snakker om borgerens "barrierer"-som skal lige have hjælp til at overvinde disse barrierer- er det så velplaceret at snakke om disse barrierer i forhold til ressourcer- alligevel?

"Ressource" er vel noget som godt kan være tilstede og forsvinde, eller hvad?
"Kompetence" er vel noget som man har uanset hvor lang tid er der gået, eller hvad?

Hvad tænker/ ved I om disse ting?

Kan man gøre indsigelse til kommunen i forbindelse med ordvalget i ressourceprofilen, eller i alt andet skriveri som hører med til vores journaler...?
Vil sådan en indsigelse -have noget virkning? Eller skal man møde op på kommunen med en bisidder som er proffessor i dansk faget-for at få det hele skrevet ned korrekt?

Eller har Jeg- bare misforstået det hele?

mange hilser
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 11:41   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, du har ikke misforstået noget, men meget handler om kassetænkning(læs besparelser), hvorfor man skal vælge sine kampe med omhu, fordi der er mange af dem.

man kan forlange at få journal rettet med rigtige oplysninger evt. via datatilsynet, men ofte vil kommunen gøre alt for at forhindre dette.

ressource profil kan/skal du nægte at skrive under før de rigtige oplysninger fremgår.

Ps. hold aldrig møder uden bisidder, helst også optager.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 12:25   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kommunen læser ressourcer som fanden læser biblen!

Tænk ved mig, der synes de det var en enorm stærk ressource at jeg havde afsluttet 10'ende klasse - de skrev så bare ikke ar det var 25 år siden!
- og sådan fandt jeg sjove ting omkring ressourcer i min ressourceprofil, de nærmest FISKEDE efter ressourcer, også selvom de måtte gå 25 år tilbage i tiden.

Så jeg kan kun være enig med popia, du skal ikke skrive under på noget før end du er 100% tilfreds - og skriv endelig også selv i ressourceprofilen, tag udpluk af relevante lægepapirer og vedlæg resten som bilag mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 12:26   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg tror, det kan fortolkes på denne måde. Kun et forslag.

Man kan have mange kompetancer, men ikke ressourcer til at bruge dem i et arbejdsliv.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 13:09   #5
Nillan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2008
Indlæg: 16
Styrke: 16
Nillan er ny på vejen
Ressourcer

Ja, man skal tænke sig godt om, inden man åbner munden. Jeg kom til at sige til en læge, at jeg læste på nettet om min sygdom og spillede nu og da kortspil på computeren. Jeg læste så i min ressourseprofil, at jeg kunne betjene en komputer og det var spild af ressourser. At jeg ikke kan sidde, gå eller stå ret længe, det havde man lige glemt.
Nillan er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Definition på Afgørelser? buster Alt det andet 4 26-01-2011 11:24
Definition.. Orla Spørgsmål ang fleksjob 4 26-12-2010 12:57
Definition af arbejdsopgave mrbonn Spørgsmål ang fleksjob 1 04-10-2009 02:48
Ressourceprofil eller kompetence- og erhvervsprofil. Toullouse Alt det andet 10 26-04-2009 20:22
Når lægekonsulenten mangler kompetence! Ninja Alt det andet 16 06-08-2008 15:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension