K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2007, 17:55   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det forholder sig ikke anderledes for fleksere end på det ordinære jobmarked...

Har man en kontrakt...så er det den man holder sig til...

Problemet med dem der siger at de vil have folk op i tid...det er at de "sikkert" er blevet lovet af en jobkonsulent at flekseren efter et stykke tid sagtens kan arbejde flere timer...det er set igen og igen...

Men det er kontrakten der tæller...

Det er derfor at det er så vigtigt at have alt med i ens kontrakt...både hvad tid angår....og diverse skånehensyn...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2007, 19:13   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Wink

Op i tid
________________________________________
Hej, jeg er i fleksjob siden marts på 20 timer ugentligt med en refusion på 2/3. Nu har jeg været til den første samtale med lederen og blev der gjort opmærksom på, at jeg skulle op i tid - op imod 25-30 timer om ugen som mål. Jeg blev ret forskrækket - har hun lov til det?
VH
Benteh



Nej det må de bestemt ikke, du har en ansættelse kontrakt hvoraf det også fremgår (hvis den er lavet rigtigt ) hvor mange timer du arbejder og dine skånehensyn , kontakt din jobkonsulent og også din sagsbehandler PÅ SKRIFT og hør ind til hvorvidt de er viden om at din arbejdsgiver nu vil sætte tiden op !!

Hvis du er i fagforeningen så kontakt også dem , er du ikke i fagforening så kom det HURTIGT

- det er ret træls, for jeg skal være sikker på at være ansat i mindst 9 mdr, for at kunne få ledighedsydelse, hvis jeg bliver fyret, og det har jeg ikke endnu. Jeg startede 1.marts, har haft 5-6 sygedage til nu, men skal opereres i nov med en tre ugers sygemelding bagefter, og jeg ved ikke, hvordan man udregner de der 9 måneder. Gør du?
Men virksomheden skal måske skære ned til næste år, så jeg er ikke helt sikker i sadlen...øv!
VH
Benteh


Jeg tror ikke du skal være så bange for fyring, du har de samme rettigheder som alle andre på arbejdsmarkedet du kan ikke bare fyres fordi det passer din chef, igen er det en rigtig rigtig god ide at have sin fagforening med ..
Når du er ansat i 9 måneder så er det 9 måneder også med sygdom, en ansættelse er en ansættelse


Tak for svar! Jeg er heldigvis fastansat med pension og hele pivtøjet...
Men virksomheden har da ingen fordele af at fyre mig inden de 9 mdr; det er jo ikke dem, der skal betale ledighedsydelse? Eller?

Jeg er ikke i fagforening pt, har ellers været det hele livet, men gik ud, da jeg blev syg...hvor er det pissesvært, for jeg vil ikke ret gerne miste mit arbejde, men jeg VIL altså behandles ordentligt!
Jeg ved jo godt, at der bliver koldere luft, end jeg kan klare, mellem mig og lederen, hvis jeg indkalder jobkonsulenten og bliver "besværlig"; det er kun en måned siden, leder og jeg underskrev evalueringsdokumentet om, at der "ikke var nogen grund til at indkalde til samtale"...er hun ude på bevidst at snyde mig og systemet eller hvad F..sker der mon?
VH
Bent


Hov jeg læser ned af som du nok kan se

I morgen formiddag er det første du skulle tage og gøre , at melde dig i fagforening du har nemmelig først ret til juridisk hjælp hvis der sker noget efter tre måneder

Og jeg ville anbefale dig at melde dig ind i HK de har nedsat kontingent for flekser , der er også det faglige hus til under 100 kr om måneden og de er også effektive (jeg ville selv foretrække en med et lokal kontor ) .

Jeg kan ikke se hvorfor hun skulle fyre dig , du overholder reglerne hun gør ikke, og nej det er ikke arbejdsgiver der betaler ledighedsydelse det er kommune og stat …

Og en rigtigt dårlig ide ville være at lade sig presse også til bare en time , det kommer til at følge dig igen bagefter hvis du skulle blive arbejdsledig igen , for hvorfor kan du så ikke arbejde den mængde timer i et anet job ?

Kan du arbejde det antal timer så skal du selvfølgelig sige ja , men det ser ikke ud som om du mener at du magter det, og kold luft mellem dig og chefen det må være hvad det være vil , og hvis hun bliver muggen over at du kontakter jobkonsulenten så sig til hende at det er hvad du skal ifølge loven .

Sig til hende at du ikke magter at gå op i tid , og du er nød til at vende sådan et krav med din jobkonsulent , hvor lang opsigelse har du ?

Hvis du har tre måneder som jeg havde så er du jo sikkert din ledighedsydelse allerede nu, og prøv så lige for god ordens skyld at høre din arbejdsgiver om hun overhovedet har tænkt på de menneskelige omkostninger for dig, samt det at hun i hvert fald ikke er berettiget til 2/3 del refusion mere , men skal på ½ ..
kors det lyder som om du arbejder for min gamle chef

Fortæl hvordan det går og huske selv på en sort dag at veksle mellem om din chef forlanger det eller foreslår det, jeg kender fra mig selv af man af bar modløshed kan få en forespørgelse til at virke som et krav , er det et krav så trøst dig med .. HUN HAR INTET AT GØRE MED DINE ANSÆTTELSEVILKÅR dem der blev forhandlet ved din ansættelse er dem hun har accepteret så må hun leve med det eller prøve at få det lavet om via de rette kanaler ...
  Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 13:57   #13
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Tusind tak, Heidien, for dit lange og udtømmende svar! Jeg vil melde mig ind med det samme! Hvor er det godt, du nævner forskellen på "forespørgsel" og "krav", for nu tænker jeg nemlig, om hun egentlig spurgte eller krævede? Men hvor er det skønt at vide, at jeg har lov at fastholde hende på min kontrakt, hvor der heldigvis står, at jeg er på 20 timer, og at et af skånehensynene er netop den nedsatte tid...Osse godt tænkt af dig, at jeg under alle omstændigheder vil være ikret ledighedsydelsen allerede nu når sygdom ikke tæller med, og der er en opsigelsesperiode. PYH!

VH
Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension