K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2007, 12:29   #1
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
Smile flexjob

Hej Alle
jeg vil søge lidt hjælp hos jer.
Jeg er ny på k10 og håber i kan hjælpe mig.
Jeg er i øjeblikket ved at slutte et 8 ugers forløb på Reva.
Sagen er den at jeg i øjeblikket er på sygedagpenge.
Deres vurdering af mig kommer temmelig sikkert til at hedde at de håber at jeg kommer til at kunne klare et flexjob 15 timer. Det kan jeg ikke nu, men de håber jeg med tiden kan komme op så jeg kan klare et 15 timers job.
Lige nu er det ca 1 time jeg klare på reva, resten er hvil og pauser.
Mit spørgsmål lyder på om de godt kan visitere til et flexjob, når man reel ikke magter det nu. (fordi man skal kan arbejde 15 timer, efter deres udsagn).
Jeg vil jo synes at jeg kommer til at hænge på en ledighedsydelse, som jeg ikke kan komme videre fra p.g.a jeg ikke kan arbejde de 15 timer.
Kan nogen hjælpe mig med disse spørgsmål?
På forhånd tak.
  Besvar med citat
Gammel 25-09-2007, 12:58   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Anja....jeg tror ikke de (kommunen) vil visitere dig til fleksjob, når dit revaforløb viser at du ikke kan magte mere end 1 time, det lyder mere som om, at det burde blive en pension til dig.

Det er betænkeligt og ikke særlig godt for dig, at du skriver at kommunen håber på, at du hen af vejen vil kunne arbejde dig op til 15 timer, det kan let betyde at du falder i det hul der hedder, for rask til pension og for syg til fleksjob, og dermed risikere du at ende på kontanthjælp.

Men reva må da have en mening, om, hvad vil de reelt indstille dig til? og hvad mener din læge?

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2007, 14:10   #3
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej
Det er Reva som siger at de nok foreslår et flexjob, selv om det ikke nu kan lade sig gøre i alle de timer. Så får de mig over i ledighedsydelse ( en anden Kasse)
Min læge har jeg ikke den store kontakt med, det er mest min smertelæge i aalborg. Jeg vil snakke med ham om det også.
Men det er lidt fortvivlende.
  Besvar med citat
Gammel 25-09-2007, 14:30   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Hej Anja

det er meget vigtigt, din egen læge har forståelse for det du fejler. da denne læge tit vil blive bedt om helbreds status osv.

de er meget dygtige den på smertekliniken i Ålborg går ud fra det, er det er dem du går ved.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 07:57   #5
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af anja Se meddelelser
Hej Alle
jeg vil søge lidt hjælp hos jer.
Lige nu er det ca 1 time jeg klare på reva, resten er hvil og pauser.
Mit spørgsmål lyder på om de godt kan visitere til et flexjob, når man reel ikke magter det nu. (fordi man skal kan arbejde 15 timer, efter deres udsagn).
Jeg vil jo synes at jeg kommer til at hænge på en ledighedsydelse, som jeg ikke kan komme videre fra p.g.a jeg ikke kan arbejde de 15 timer.
Kan nogen hjælpe mig med disse spørgsmål?
På forhånd tak.
Det prøvede jeg også på et Reva center kunne kun magte en time på Reva eller måske 1½ hvis jeg var heldig. og selvom de vidste jeg var på morfin piller for at klare det derude, så synes de jeg var for syg til arbejde og for ung til pension. Ergo så visiterede de mig til fleksjob.

og der står jeg så idag . Jeg ved at det kun bliver værrer med årene det har jeg jo kunnet mærke på egen krop, mine smerter tager til uden man kan find eudaf hvad der kan være årsag.

På trods af det så hedder det fleks job for mig. og pension det kunne jeg godt glemme alt om.

Lone T.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 09:14   #6
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
lidt det samme

Hej
Det er lidt det samme, de nok vil gøre ved mig.
Er du kommet videre? eller går man så bare på den ledighedsydelse?
Anja
  Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 09:31   #7
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
De smed mig ud i fleksjob, 20 timer, og nogle gange sættes det ned til omkring 15 timer. men uanset hvad jeg siger,så mener de, at det kan jeg sagtens klare sådan en ug pige os vosv. du kender smørren.

Nu er jeg lige blevet fyret fra mit fleksjob pga manglede salg mener min arbejdsgiver, så jeg skal på ledighedsydelse igen her fra 1 november.

Men fik da et chok da jeg snakkede med min sagbehandler arbejdsmarkedscenteret som sender en ud og finder job, de tager ingen ind ligenu så jeg kan nok gå på ledighedsydelse indtil foråret engang med mindre jeg selv finder et job.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 10:06   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Nu er jeg lige blevet fyret fra mit fleksjob pga manglede salg mener min arbejdsgiver, så jeg skal på ledighedsydelse igen her fra 1 november.

Men fik da et chok da jeg snakkede med min sagbehandler arbejdsmarkedscenteret som sender en ud og finder job, de tager ingen ind ligenu så jeg kan nok gå på ledighedsydelse indtil foråret engang med mindre jeg selv finder et job.
Lone t er du ikke i fagforening ?
og hvad siger din kommunen til at du bliver fyret for et salg ?
er det overhovdet med i din kontrakt (et mindste salg for det er ulovligt)

Kommunen sender forhåbentligt ikke flere ud til den virksomhed.

Når det er sagt så er der ikke noget der hedder at de ikke tager flere ind du skriver at din sagsbehandler på arbejdsmarkedscenteret har oplyst dig om det, det fatter jeg ikke rigtigt , hvis det er dem der sender dig ud i job, så er det jo en jobkonsulent.

Og en jobkonsulent er man stadig tilknyttet selv om man er i fleksjob, det er faktisk dem der skal sørge for at du feks trives på dit arbejde, er der problemer så skal jobkosulenten søge at løse dem sammen med medarbejder og virksomhed.

Hvad stod der på din fyreseddel ?

Det lyder helt vanvittigt at de kan slippe afsted med at fyrede dig på et salg i sær da et salg som slet ikke er foregået endnu (eller retter som de regner med ikke at komme til at foregå)

Hvis jeg var dig så skrev jeg da til arbejdsmarkedescenteret og oplyste dem om at du var blevet oplyst om den og den dato at de ikke pt tog flere ind (skriv til den der oplyste dig om det) og at du ikke kan forstå det men set i lyset af den indstilling så vil du gerne tilknyttes en privat aktør ...

en jobkonsulent er jo meget mere end en der bare kigger efter et job til dig , det er også en du skal kunne vende tingene med hvis du selv øjner en mulighed for et job , det er en hvor du skal op og snakke med vedkommen om de erfaringer du har gjort dig i det sidste job ( det kan være at du feks har fundet ud af at det er for stressende at have med salg at gøre ) at du permanent skal ned på 15 timer eller deslige, det er jo ikke som en AF da det ikke kan fungere på den måde, netop da det jo er folk med forskellige skånehensyn...

Derfor skal du da klart have på skrift at de ikke mener at de kan tage dig ind lige nu også så du evt kan klage over det til anden instans (feks kommunalbestyrelse og borgmester)

jeg håber at du snart finder dig et job og at du ikke lader dig slå ud af en stupid chef, desværre ser vi jo at der også på virksomhederne sidder leder der tror at de får en fit for fight medarbejder 20 timer om ugen, til billige penge og hvis det så viser sig ikke at holde stik så opføre de sig mildest talt ulideligt og umenneskeligt...

Men det er bestemt ikke de syge/handicappet der er noget galt med det er virksomhedens moral og etik
  Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 10:49   #9
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Jeg er ikke i fagforening, jeg fik afvide at når man var i fleks så skulle man ikek være medlem af en fagforening. det er helt tilbage i 2002 jeg fik det afvide.

Men betaler til det der fleksydelses ordning.

Det står ikek i min kontraktat jeg skal sælge så og så meget, og man må jo regne med at ikke alle årstider er lige gode og slet ikke for luftfotografering.

Jeg fik afvide af en der har overtaget min jobkonsulents stilling mens hun er sygemeldt, at jeg skulle ringe til min sagsbehandler og fortælle jeg var fyret og grunden hertil. det gjorde jeg så idag og han fortælle rmig, at jobcentret ikke har taget folk ind siden juni.

Så jeg vil ryge på ledighedsydelse til 1 november.

Håber det var svar nok.

lone t
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 10:51   #10
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hvad stod der på din fyreseddel ?

Det lyder helt vanvittigt at de kan slippe afsted med at fyrede dig på et salg i sær da et salg som slet ikke er foregået endnu (eller retter som de regner med ikke at komme til at foregå)

der stod grundet manglede salg ser vi os nødsaget til at fyre dig d.d26/09. med sidste arbejdsdag 31 oktober
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension