K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2011, 14:27   #81
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Såvidt jeg forstod på min tandlæge var det " et fransk patent" - en rigtig fancy blå tingest - og ja den bliver givet langs tandroden - så måske det er det din tandlæge hentydede til ! Den form for bedøvelse er absolut "min favorit"

Og med hensyn til mine bivirkninger - så skyldes det jo at "man" har tvunget mig til medicin der blandt meget andet har ødelagt alle slimhinder i min mund og resten af kroppen ! og efterfølgende har jeg jo absolut mistet alt "hvad der kan kaldes normale tilstande" i min mund og i mine nervebaner i ansigtet !!!! Hvis du mangler lidt grotesk læsning ligger min historie herinde i forkortet udgave !!!
Pøj pøj med bisserne

KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 15:43   #82
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja min overfladebedøvelse er også hidsig blå - nærmest selvlysende blå, så det kan da være det er en videreudvikling af den?!

- jeg har så kun prøvet det som creme, og det er vanvittig godt. Det snurre lidt i munden, men man er ikke hel bedøvet og det er væk inden jeg forlader stolen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 17:35   #83
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Søgte om hjælp til tandlæge for nogle år siden og jeg fik nej vi taler om noget til 1000 kr fik så hjælp fra sygehuset. Bare spørg hvis du vil vide mere vil gerne svare dig. Jeg prøver på at holde mit privatliv udenfor for nettet
Ups det var 200000 kr jeg skal ha lavet "tand" for godt at sygehuset kan hjælpe
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 08:54   #84
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er jo netop det der er problemet, at det hver gang er en individuel vurdering, som kommunerne skal lave.

Men min tanke var, at hvis nu jeg (eller en anden), inden for det nærmeste års tid stod i en situation, der ligner din, og får en helt anden vurdering fra sin kommune, så kan man gå videre med den til socialminister, medier m.m. med spørgsmål om, om det er rimeligt, at der i et lille land, som Danmark, er stor forskel på hvad man kan få hjælp til.

M.h.t. at sende dokumentet i et brev, så sender jeg gerne 2 frimærker til dig, til dækning af porto og kopi.
Er der ikke noget med, at frimærker kan bruges som betaling, eller kan man evt. få penge for dem på posthuset?

I så fald ku' du jo forlange, at dem der vil have dit brev tilsendt, de sender lige 2 frimærker.

Havde 20-kronerne stadig været sedler havde det været nemt lige at smide en 20'er i en kuvert til dig.
Hej Vovse,

Jeg står i en næsten identisk situation, men min sag har kørt i tre år nu, og kommunen nægter stadig at hjælpe mig. Det på trods af at de selv har regnet sig frem til at min mand og jeg har et rådighedsbeløb på 164 kr om måneden, til mad, husholdning, tøj, sko, og fornøjelser. Dette er i deres øjne og efter deres konkrete individuelle vurdering, ikke en særligt vanskelig økonomisk situation. Jeg vil så gerne vide hvor de handler henne.

De begrunder det også med at min mand da han var arbejdsløs, valgte at starte som selvstændig. Og derfor mener de at det at give mig økonomisk støtte til mine tænder, ville være en indirekte finansiel støtte til min mands enkeltmandsvirksomhed. Hvordan de regner den ud, ved jeg ikke, da økonomisk støtte til tandbehandling er penge borgeren aldrig ser eller får mellem hænderne, det er ikke penge der kan give hverken mere mad på bordet eller tøj på kroppen.

Min sag ligger nu hos det sociale nævn i Syddanmark, men ender sikkert i ankestyrelsen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 11:59   #85
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Hej Vovse,

Jeg står i en næsten identisk situation, men min sag har kørt i tre år nu, og kommunen nægter stadig at hjælpe mig. Det på trods af at de selv har regnet sig frem til at min mand og jeg har et rådighedsbeløb på 164 kr om måneden, til mad, husholdning, tøj, sko, og fornøjelser. Dette er i deres øjne og efter deres konkrete individuelle vurdering, ikke en særligt vanskelig økonomisk situation. Jeg vil så gerne vide hvor de handler henne.
Jeg mener helt bestemt, at jeg engang har set et link her på K10, til en side hvoraf det fremgik hvilket rådighedsbeløb de forskellige kommuner arbejdede med.
Det er sikkert ikke up to date og der var stor forskel fra den ene kommune til den anden, vistnok fra ca. 3.000 til ca. 4.000 kr. pr. måned.

Men det er først nu i helenekr's indlæg, at jeg læser om rådighedsbeløb vedr. børnene, og den er rigtig interessant for mig, eller kan ihvertfald blive det.
----------------------------------------------------------------------------------------

Med lidt hjælp fra Googl fandt jeg dette: http://www.alleroed.dk/Det_politiske...94765.PDF.ashx

Det er godt nok fra 2010, men det viser, at nogle Københavnske kommuner regner med et tillæg for børn og andre gør ikke.

Jeg gik meget hurtigt henover det, men så lige hurtigt, at nogle regner med tillæg til børn af kh'ere, men ikke af pensionister.

Hmmmm, jeg synes det ligner forkselsbehandling.

Kigger lige om jeg kan finde noget for alle kommuner, og gerne nyere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 24-05-2011 kl. 12:32.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 21:28   #86
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Navn på anderledes bedøvelse ved tandlæge?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibbe Se meddelelser
Såvidt jeg forstod på min tandlæge var det " et fransk patent" - en rigtig fancy blå tingest - og ja den bliver givet langs tandroden - KH
Vibbe
Det ville være fantastisk, hvis du orkede at ringe din tandlæge og fremskaffe navnet på dette middel?

Så kan man anbefale sin egen tandlæge at skaffe (viden om) det.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 22:32   #87
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Så fik jeg lige øje på din tråd og vil da lige til lykke ønske dig med dit GABEKORT
Så er det bare med at komme i gang hos tandlægen,inden de om bestemmer sig og æder gavekortet.
Det glæder mig at du kan få dine tænder ordnet nu,om så hele sommeren og efteråret skulle gå med det ,så er jeg sikker på at det er det hele værdt i den sidste ende
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 22:59   #88
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hejsa L.S. - jeg lægger en mail med spørgsmål til min tandlæge - så har jeg nok svar en gang mandag
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 23:10   #89
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Takker Vibbe - og smil du bare BREDT - har lige læst din tråd!

Det er historier som din der får en spirende forståelse for selvtægt til at vokse i mit, stadig af og til i punktnedslag, kulsorte indre - og nej, jeg skammer mig ikke det miiindste over at føle sådan!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 23:29   #90
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Skam og forfængelighed er total ukendte begreber efter 6 år i arenaen !
Og med hensyn til selvtægt : jeg har en hård baghånd fyldt med sylespidse groteske sammenhænge - og min mundkurv er brændt . Der er INTET der stopper mig nu .......
Jeg skal nok glemme alle de 11 sagsbehandlere jeg har haft - men de glemmer aldrig mig
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægehjælp. Gerbilwoman Alt det andet 17 20-06-2012 18:12
Tandlægehjælp..... phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 06-12-2011 16:23
Tandlægehjælp? Pinny Alt det andet 1 19-11-2011 19:39
Tandlægehjælp Atheist87 Alt det andet 20 26-01-2011 23:19
Tandlægehjælp - §82 zuza Nyt om loven 0 10-09-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension