K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2011, 08:50   #31
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Jeg havde slet ikke ondt bagefter, og det blødte overhovedet ikke. Han puttede et eller andet smart på, som standsede blødningen.

Det er ikke så slemt som jeg tror du frygter helenekr
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.

Sidst redigeret af Lizzy; 06-04-2011 kl. 08:51. Årsag: stavefejl
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 09:24   #32
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Jeg springer lige tilbage til starten af tråden.

Jeg har fået lavet min overmund i 2008 efter at jeg var kommet på førtidspension. Jeg søgte og fik bevilliget tandlægehjælp med en enkeltydelse over et år, da tandlægen ikke fandt det realistisk at lave det hele på en gang. Så det kan lade sig gøre.

Min behandling forløb sådan at jeg selv skulle betale de 7000 kr. og kommunen betalte de 11.000 kr. De 7000kr kunne jeg jo som enlig mor ikke smide på bordet på en gang, så dem gav tandlægen mig en afdragsordning på. Men ikke desto mindre så måtte jeg kæmpe et halvt år med kommunen og diverse undersøgelser hos deres tandlægekonsulent før kommune og tandlæge blev enige om hvor meget der skulle laves. Men jeg fik et acceptabelt resultat ud af det og kan nu tygge min mad igen.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 17:31   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak for jeres svar...

Jeg har nu fået prisoverslaget fra tandlægen, det lyder på 28.275,15 kr...penge jeg naturligvis ikke sådan lige kan rive op af lommen.

I morgen skal jeg i banken og skaffe dokumentation på div regninger/udgifter. Heldigvis har kommunen jo selv de fleste oplysninger, og de resterende må banken hjælpe mig med, for alt kører gennem netbank og/eller betalingsservice....

Jeg er simpelthen så spændt som en bue.

Jeg har også fået tilsendt alle kopier af røntgenbillederne, og min tandlæge har skrevet til min sagsbehandler at hun sagtens kan sende røntgenbillederne via mail til tandlægekonsulenten.

Sikke en redelighed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 17:40   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Nu har jeg kun fået læst det sidste af denne tråd, men jeg tænker tandlægehøjskolen, har du checket om du kan komme derind ?? Det er jo gratis.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 19:56   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Helene,

Nu har jeg kun fået læst det sidste af denne tråd, men jeg tænker tandlægehøjskolen, har du checket om du kan komme derind ?? Det er jo gratis.
Ikke gratis, men meget billigt.

http://www.odont.ku.dk/klinik/hvemkanbehandles/
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 21:29   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Helene,

Nu har jeg kun fået læst det sidste af denne tråd, men jeg tænker tandlægehøjskolen, har du checket om du kan komme derind ?? Det er jo gratis.
Jeg skal ikke med min tandlægeskræk behandles af studenter/elever, det står helt fast!!! GYS DA!!!

Endvidere kan de heller ikke hjælpe med lige mine problemer, de tager sig kun af almene tandproblemer, så som tandudtrækning, huller, nemme visdomstænder og den slags ikke komplicerede ting. Og det er heller ikke gartis, man skal selv betale div materialer osv.

Så hellere sætte min lid til kommunen, den har - trods alt, reddet min røv før
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 23:38   #37
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg forstår din tandlæge skræk-og tænker på en anden "tandtråd" hvor du fortalte du havde fået hevetkæben afled,ja undskyld jeg lige hiver det frem,men det er nok ikke glemt vel

jeg tænker på om du er blevet hel som før med den kæbe-ellers kan du søge erstatning.
Jeg søgte jo erstatning for min nerve skade,og har også fået den langt om længe..

Men jeg vil bare lige sige at hvis der er noget jeg vil komme sovende til så er det da et tandlæge besøg

Husk at skrive om alle tænkelige eks udgifter du har og har haft det sidste års tid,så de kan se der ikke er noget at lægge tilside af.

Det kan være alt fra udskiftning af køleskab eller et barn der er eks. omkostninger ved eks.børn der ikke selv kan pase på sine ting af en eller anden grund,eks slid på fodtøj.nogle der skal følges rundt eller hvad der ellers kan væer.

Selv skrev jeg og ved lage alt hvad jeg kunne ,da jeg søgte til tænder,jeg havde haft 3 månder eks. udgifter til arbejdsprøvning,transport og tøj.

pøj pøj med det---skriv også om din angst,du kan ikke bruge tandlæge skolen osv.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 08:24   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er gudskelov heller ingen der har foreslået tandlægehøjskolen, tror alle tandlæger udmærket ved, at det ikke kan forenes med tandlægeskræk. Man får jo ikke en fast tandlæge, og man må påregne at én fx lægger bedøvelsen, én trækker tanden ud og en helt anden gør noget fjerde, og dén står jeg ikke model til....

Nååå, du tænker min min discusprolaps i kæbeleddet - det er heldigvis fint igen, men ligesom hvis man har prolapsen i ryggen, så er det en tilbagevendende begivenhed. Og chancen for jeg får det igen her under næste tandlægetur er pæn høj, men jeg har jo fået lave special bideskinne og kender rumlen..
Det er ikke rigtig noget man kan søge erstatning for, det er heldigvis ikke en permanent skade og kommer af overanstrengelse, og jeg har det heldigvis meget meget sjældent og kun i forbindelse med tandlæge besøg hvor jeg skal ligge og gabe i længere tid af gangen....

Ja, jeg må samle det sammen jeg kan samle sammen og så ellers håbe på det bedste.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 08:59   #39
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Helene,

Nu har jeg kun fået læst det sidste af denne tråd, men jeg tænker tandlægehøjskolen, har du checket om du kan komme derind ?? Det er jo gratis.
sikkert dumt spørgsmål jeg har fårstået at man skal betlae for matrialerne kan være jeg har misforstået noget ?
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 09:27   #40
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja jeg regnede nok også med tandlægeskrækken næppe kunne forenes med skolen der, godt du har kunne få hjælp fra kommunen Helene.

Jeg har også hørt at det skulle være billigere i Sverige ?

Mht. "materialerne" extra, der ved jeg ikke om man selv skal betale noget på højskolen, måske gør andre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægehjælp. Gerbilwoman Alt det andet 17 20-06-2012 18:12
Tandlægehjælp..... phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 06-12-2011 16:23
Tandlægehjælp? Pinny Alt det andet 1 19-11-2011 19:39
Tandlægehjælp Atheist87 Alt det andet 20 26-01-2011 23:19
Tandlægehjælp - §82 zuza Nyt om loven 0 10-09-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension