K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2012, 23:57   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg vil nu holde på at mindst en dags varsel er rimeligt, møde samme dag som modtagelse syntes jeg bestemt IKKE er spor rimeligt, ledig syg FP, er eller abe, er underordnet for....

Hvad nu hvis, i dette tilfælde Nikko har fået sig en jobsamtale, og det er et godt stykke fra hjemmet, og Nikko derfor må tage tidligt af sted, og efter samtalen så fx vælger at handle ind, og både pga lang rejsetid (måske fordi Nikko skulle med bussen??) og/eller valget om at handle eller besøge sin gamle mor nu h*n alligevel var i nabolaget (handlinger jeg vil mene er helt rimelige... Nikko kan ikke side og glo på postkassen og gribe posten i det sek den falder gennem sprækken) så ikke ser posten før efter kommunen har lukket (eller som her at mødet skal stå)

Samme dag er i min verden bare absolut IKKE ok, netop fordi kommunen ikke kan se eller vide om Nikko fx har en jobsamtale, skal til lægen har en vigtig tid hos tandlægen ol, samme dag, og Når først brevet er framme på dagen har Nikko altså ingen mulighed for at nå at aflyse inden det ene eller det andet (i rimelig tid) og da slet ikke hvis Nikko er taget ud af døren når brevet kommer.

Her i huset kommer posten gerne ved 10-tiden, skal jeg til læge eller andet, så skal det være efter 9.30 jeg skal ud af døren, og inden 12.30 (jeg flytter ikke rundt på mine børns dage, når jeg kan undgå det og efter som at jeg ikke kan vide at der kommer en mødeindkaldelse vil jeg jeg naturligvis ikke ligge mit lægebesøg uheldigt)
Her tager det så lige 15 min hver vej med bussen, og fra jeg lander til jeg kan komme hjem igen går der altså mindst 1 time.

Dvs kører bussen 9.30 så er jeg tidligst hjemme igen, kl 11.00 (og her kan jeg så oplyse at busserne køre sådan at jeg vil være hjemme 12.15) så kan jeg s q umuligt nå at aflyse tiden inden hos læge eller kommune, efter som brevet først er kommet EFTER jeg har forladt huset og så vit jeg er orienteret så har man ret til fri til lægebesøg.

I Nikko´s tilfælde ville mødet i det hele taget være på et tidspunkt hvor det vil være umuligt for mig at nå når posten kommer, her tager det altså næsten 2 timer bus turen alene, har fra og så til den by hvor jobcenteret er (og yderlig 10 min rask gang at gå fra bussen til JC) og det er UDEN at i-regne den halve time jeg skal vente ved det skift jeg har under vejs, samtidig kører den kære bus altså ikke lige når jeg siger den skal, den har faste køre tider. jeg skal have mindst 3 timer fra jeg får brev om at jeg skal møde, til mødet står, for det er fysisk umuligt for mig at være der før (i det jeg ikke har kørekort og ikke kan holde til at cykle så langt, og altså ikke lige har en taxi holdende i baghaven, eller råd til en for den sags skyld) 4 timer fra brevet er modtaget til selve mødet, vil være realistisk, men regn lige selv 4 timer frem fra kl 10... så støder jeg ind i et andet problem, børnehaven lukker altså også på et tidspunkt, og jeg har en unge der skal hentes, og gemalen kan altså ikke bare sådan bestemme at han skal have tidligere fri fordi min kommune syntes jeg skal til et møde med alt for kort varsel, og forvente at naboen kan vil og gider hente (med så kort varsel) kan vi af gode grunde heller ikke.

Nej samme dag den går altså bare ikke, det er ikke rimeligt uanset om man er ledig og skal stå til rådighed, og da slet ikke hvis man bor som vi gør, med de busforbindelser her nu en gang er, systemet kan ikke (og må ikke) forvente at man har råd til taxi, eller bil, de er nød til at regne ud fra at folk skal med bus, og her i yderområderne går de altså ikke hvert kvarter, ud over at vi har temmelig langt til jobcentrenet, så der er lang rejsetid.... og igen hvad nu hvis folk har en vigtig læge-tid?

Dagen før ville jeg personligt heller ikke lade gå stille for sig, men det bygger så på at et af mine (beskrevne) skånebehov faktisk er at jeg har brug for rimelig tid (dvs mindst en uge, helst 14 dage) til at forberede mig i mit lille hoved, så jeg stejler (på flere måder) når jeg får så kort varsel. At jeg så havde en SB´er der misbrugte det skånebehov fra det øjeblik lægen beskrev det er en anden side af sagen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 01:51   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ombudsmanden udtaler at en indkaldelse/varsel minimum skal komme 3 dage før, og også at breve SKAL sendes samme dag som datoen er på dokumentet :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brev hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-06-2012 16:43
Der kom et brev........... Linemor At søge førtidspension 8 19-08-2009 22:52
Brev til DA Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 19 13-01-2008 15:55
Brev fra SF :o) labratz Politik og Samfund 2 31-08-2007 18:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension