K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2011, 21:38   #1
Nusker
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Lokation: Vanløse
Alder: 72
Indlæg: 6
Styrke: 0
Nusker er ny på vejen
Flexjobber og snart 60½ HJÆÆÆLP

Hej. Jeg er tilkendt flexjob på 12 timer om ugen pga flere gigtformer, tinitus og hypermobilitet. Jeg blev tilkendt flexjob 2-5-2011, og er arbejdsløs. Hvad skal jeg dog leve af når jeg til august 2012 bliver 60½ og ledighedsydelsen stopper?? Nogen der ved noget?
Nusker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 22:21   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nusker Se meddelelser
Hej. Jeg er tilkendt flexjob på 12 timer om ugen pga flere gigtformer, tinitus og hypermobilitet. Jeg blev tilkendt flexjob 2-5-2011, og er arbejdsløs. Hvad skal jeg dog leve af når jeg til august 2012 bliver 60½ og ledighedsydelsen stopper?? Nogen der ved noget?
Velkommen her til K10..

Hvis du ikke har indbetalt til efterløn/flexydelse, så er der kun kontanthjælp tilbage..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 22:33   #3
Nusker
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Lokation: Vanløse
Alder: 72
Indlæg: 6
Styrke: 0
Nusker er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Velkommen her til K10..

Hvis du ikke har indbetalt til efterløn/flexydelse, så er der kun kontanthjælp tilbage..
Knus Lone
Tak for dit svar, men jeg er ikke berettiget til kontanthjælp, da min mand er efterlønner;( såååhh det virker helt sindsygt på mig at jeg skal leve af kr. 0,- men så kan jeg vel føle mig rig når jeg bliver folkepensionist)
Nusker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 23:08   #4
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Kære Nusker.
Der er virkeligt et hul i loven ang. flexjob.Jeg tror den nye regering vil gøre noget ved det.
Jeg vil ikke have flex, da jeg går lige på kontanthjælp, så hellere blive i a kasse, så længe det kan lade sig gøre.
Hvornår bliver du 60 ½?
Hilsen fra Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 23:08   #5
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Når din mand er efterlønner, kan du sagtens få noget kontanthjælp.

Der regnes ud, hvad i tilsammen ville kunne få i kontanthjælp. Derefter trækkes hans efterløn fra og resten er det du kan få i kontanthjælp.

Fx hvis i samlet kan få ca 21000 i kontanthjælp og din mand får ca 14000 i efterløn, er overskuddet 7000. alle tal er selvfølgelig brutto. De 7000 er det du kan få i kontanthjælp.

Hvis i ejer hus med friværdi, eller har anden formue over ca 20.000 kr, får du ingenting.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 23:11   #6
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Undskyld, jeg kan se det er til august.
Håber der kommer noget fra regeringen inden.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 23:41   #7
Nusker
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Lokation: Vanløse
Alder: 72
Indlæg: 6
Styrke: 0
Nusker er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Når din mand er efterlønner, kan du sagtens få noget kontanthjælp.

Der regnes ud, hvad i tilsammen ville kunne få i kontanthjælp. Derefter trækkes hans efterløn fra og resten er det du kan få i kontanthjælp.

Fx hvis i samlet kan få ca 21000 i kontanthjælp og din mand får ca 14000 i efterløn, er overskuddet 7000. alle tal er selvfølgelig brutto. De 7000 er det du kan få i kontanthjælp.

Hvis i ejer hus med friværdi, eller har anden formue over ca 20.000 kr, får du ingenting.
Jeg har fået oplyst at jeg ikke er berettiget til kontanthjælp (vil heller ikke på kontanthjælp, da ALT hvad man ejer skal sælges først) Har fået at vide at min mand skal ud at arbejde og så forsørge mig;(
Nusker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 01:08   #8
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Det er sikkert fordi i har friværdi at ta af, eller anden formue, såsom kontanter eller fx bil, derfor kan du ikke få kontanthjælp.

Din mands efterløn berettiger ellers kontanthjælp til dig, hvis det kun var den alene, som du nævnte som årsag til 0 kr, i dit andet indlæg.

Vel rimeligt nok, hvis man har formue, så er der ingen kontanthjælp.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 01:16   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Det er sikkert fordi i har friværdi at ta af, eller anden formue, såsom kontanter eller fx bil, derfor kan du ikke få kontanthjælp.

Din mands efterløn berettiger ellers kontanthjælp til dig, hvis det kun var den alene, som du nævnte som årsag til 0 kr, i dit andet indlæg.

Vel rimeligt nok, hvis man har formue, så er der ingen kontanthjælp.

Nå ja... -og hvad er en formue så ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????????????


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 01:32   #10
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Der er jo ingen grund til at blive småfornærmet over det jeg skriver i en sober tone, Multe. 1 spørgsmåls tegn er vel nok, jeg er ikke tungnem!

Det var bedre hvis du kommer med noget konstruktivt, debatstarter kan bruge.

Det er det jo ikke mig der laver lovene, men folketinget. Mener formue i lovens forstand er ca 20.000 kr for et par, hvis man vælger at søge kontanthjælp.

Friværdi i hus er også formue.

Håber da Nusker finder et fleksjob, selv om chancerne er små, krise og alder taget i betragtning.

Jeg skrev allerede før valget, til mange af partierne om denne skævhed, fleksjobber kontra ordinæransat, når man er 60½ og ledig. Jeg har dog ikke fået svar fra nogen af politikerne.

Nusker, skriv til nogle politikere og spørg om, hvorfor denne skævhed er i loven.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆÆÆLP kimfei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 25-04-2013 07:27
hjææælp eva blach venstrehånd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 30-05-2012 07:25
Hjææælp Gunell Alt det andet 11 13-04-2010 18:37
HJÆÆÆLP santos Alt det andet 10 07-04-2008 15:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension