K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2012, 12:18   #1
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Mavesmerter

Jeg har i mange måneder haft mavesmerter og problemer med at tåle mad, min læge mente det kunne være en salmonella og det gjorde man intet ved.

Den tror jeg bare ikke på længere, med den stress og belastning det er som syg i systemet sååå må det være noget andet.

Om jeg bare drikker en kop mælk eller cola er den gal, og man skal jo have lidt at leve af, så ikke man skal gå og rive op i bukserne hele tiden

Ved så ikke om det kan være tarmen eller måske mavesår, bare ikke nemt når lægen mener noget andet.

Han ved jo nok den lange slåskamp jeg har og har haft med kommunen.

Jeg har 2 gange tidligere været i behandling for mavesår og været nede og få en slange ned i maven.

Min galdeblære er fjernet så det er ikke den der bøvler.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 12:37   #2
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Kan det være Colon Irritable? Jeg har selv døjet med den sygdom siden puberteten. Det er mest i form af svær oppustethed ved krydret, fed mad, grøntsager, løg, mælkeprodukter mm. Hos mig sætter stress sig i maven, lige med det samme, og den svulmer op, og der følger til tider smerter med.
Men du bør nok undersøges nærmere, igen.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 12:38   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også haft noget bøvl med maven, min læge mente det kunne være en bakterie, så jeg fik taget nogle blodprøver og skulle udføre en test. Testen gik ud på at jeg skulle puste luft ned i en beholder af flere omgange - så skulle jeg drikke noget frygteligt stads og sidde en halv times tid - og så skulle jeg puste luft ned i en ny beholder, som de så sendte videre i systemet. 14 dage efter fik jeg svar på jeg ikke havde den bakterie og at jeg ikke havde mavesår.
Alligevel fik jeg Bluefish (Omeprazol) og penicillinkur - og siden har maven været normal igen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 12:48   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Min læge er ikke så glad for bare at skrive medicin ud, da han mener man bliver resistent og det ikke vil afhjælpe i længden.

-man kan bare heller ikke blive ved med at holde til det, men skal nok have en alvorlig snak med ham igen igen.

Tilsidst skal man have småsten i lommerne i blæsevejr :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 14:34   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg har 2 gange tidligere været i behandling for mavesår og været nede og få en slange ned i maven.
Ved din læge det? (har læst mig til, at man så har tendens til tilbagefald)
Har din læge undersøgt dig, ømme/smertende områder?

Pres din læge til at foretage sig noget:
Test for Helicobacter Pylori (den pusteprøve, Helenekr beskriver) og/eller hospitalshenvisning til gastroskopi + diverse andre tests.

Man skal ikke i mange måneder have smerter i mave/tarm-regionen uden at blive taget alvorlig!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 14:40   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg vidste ikke lige med tilbagefald men klart når man tænker sig om med den langvarige stress.

Må have bestilt en ny tid, han mærkede osse på min mave men når man endelig er kommet til lægen har man det altid lidt bedre, og jeg jamrer som regel aldrig meget.

Nogle gange er det ens egen skyld, at man ikke kan fortælle hvordan man igrunden har det pga angst at man ikke bliver taget alvorligt.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 14:49   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg vidste ikke lige med tilbagefald men klart når man tænker sig om med den langvarige stress.

Må have bestilt en ny tid, han mærkede osse på min mave men når man endelig er kommet til lægen har man det altid lidt bedre, og jeg jamrer som regel aldrig meget.

Nogle gange er det ens egen skyld, at man ikke kan fortælle hvordan man igrunden har det pga angst at man ikke bliver taget alvorligt.
Sammenhæng mellem stress og mavesår blev afvist helt tilbage i 80-erne (undervist i dette i uddannelse i sundhedssektoren).

Ja, Jasch, ny tid og så lægger du pres på, hvis der ikke reageres.
Inden tiden, så lav en seddel, hvor du opskriver væsentlige forhold, så som hvor længe, hvornår (indtager et glas mælk eller cola m.v.) osv. alt, hvad du mener, der kan henføres til mave/tarm.

Bebrejd ikke dig selv, men få dit budskab klart frem!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 15:08   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Selv om det måske er blevet afvist tjaaa så tror jeg stadig der kan være en sammenhæng mellem stress og mavesår, især hvis man er disponibel for det.

Jeg orker jo bare ikke flere læger medicin osv. har været sendt fra herodes til pilates de sidste 2 år konstant....og håbede det gik over af sigselv.

Men det er jo osse svært når man står uden afklaring fra kommunen og uden forsørgelse helt alene.

Jeg må ud og finde mig en rig mand mellem 80 og skind død ;-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 17:23   #9
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg fik kvalme og begyndende mavesår af stress. Da jeg stoppede i jobbet der gjorde det løste det sig.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 17:29   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja tit og ofte kan fred og ro løse nogle ting med tiden.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension