K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 22:30   #1
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Kommunen kan rent faktisk nægte en at bruge Diktafon

Som overskriften siger. Kommunen kan rent faktisk godt nægte en at bruge en Diktafon, hvis man på forhånd gør opmærksom på det.

http://www.tv2nord.dk/artikel/189193...on-i-jobcenter

Man skal altså bare holde bøtte og og så bare gøre det efter linket her at dømme. Ville nu heller ikke oplyse om det på forhånd.
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 22:40   #2
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Det er for langt ud
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 22:42   #3
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Det er for langt ud
Som der os bliver sagt, kunne tyde at de ikke ønsker alt kommer frem.
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 05:32   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Koldt vand i blodet, hermed Ombudsmanden skrivelse:

Citat:
Optagelser af møder mellem borger og myndighed

Resume En borger klagede over myndighedernes afslag på at lade ham optage møder mellem myndighederne og ham på diktafon/båndoptager.

Efter ombudsmandens opfattelse er der ikke noget til hinder for at en myndighed accepterer at en borger optager møder mellem borgeren og myndigheden.

Med udgangspunkt i princippet om at offentlige myndigheder selv sætter rammerne for de møder som myndigheden holder, udtalte ombudsmanden imidlertid at en borger ikke har krav på at optage sine møder med forvaltningen. Eventuelle begrænsninger i borgerens mulighed for at optage et møde skal fastsættes på et sagligt grundlag.

Der kan dog være situationer hvor det under hensyn til f.eks. borgerens personlige forhold vil være bedst stemmende med god forvaltningsskik at lade borgeren optage samtaler med myndigheden. Der kan f.eks. være tale om at borgeren på grund af personlige forhold ikke i tilstrækkeligt omfang vil kunne forstå eller fastholde sagsgangen eller sagens indhold uden mulighed for at afholde og optage samtaler med myndigheden. Der bør ved afslag på at lade en borger foretage lydoptagelser foretages en konkret vurdering i forhold til borgerens personlige forhold.

Ombudsmanden udtalte at det var beklageligt at det ikke udtrykkeligt fremgik af kommunens afslag om kommunen havde foretaget en konkret vurdering af borgerens behov for at kunne foretage lydoptagelser.

(J.nr. 2004-2801-009)
LInk: http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...bsager/05-578/

Mine fremhævninger
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 06:20   #5
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
og som det er skrevet 100 gange før

det er 100% lovligt at optage samtaler man selv deltager i !! - brug evt søg til at finde §, den er herinde

kommunen kan IKKE forbyde eller afvise optagelser og det kan ombudsmandens patetiske plapren ikke ændre på

her er udsnit fra optagelse med en afdelingschef :
"du må ikke optage samtaler, DET ER DER FALDET DOM FOR" - en overlagt løgn !!
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 07:02   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Line Barfod, EL har stillet spørgsmål til justismininsteren i 2003, men det bør bemkr. at Ombudsmandens skrivelse er fra 2005!

Her er spørgsmålet og fra fra daværende justismininsteren:

Citat:
Spørgsmål nr. S 4066
"Vil ministeren oplyse, om der - bortset fra retsplejelovens regler vedrørende domstolene - findes lovregler, der forbyder borgerne at foretage båndoptagelse af en samtale, de selv deltager i, og såfremt dette ikke er tilfældet, om offentlige myndigheder, f.eks. en socialforvaltning, kan forbyde en borger at optage en samtale på bånd?".

Svar:
Efter bestemmelsen i straffelovens § 263, stk. 1, nr. 3, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder den, som uberettiget ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.
Optagelse på bånd af samtaler eller anden samtale, som den pågældende selv deltager i, falder uden for denne bestemmelse. Det gælder også i tilfælde, hvor optagelsen sker uden den anden parts viden.

Der er ikke herudover i lovgivningen fastsat almindelige regler om borgeres adgang til at optage samtaler med forvaltningsmyndigheder på bånd.
Spørgsmålet om borgeres adgang til at optage sådanne samtaler på bånd ses endvidere ikke behandlet hverken i retspraksis, ombudsmandspraksis eller i litteraturen.

På den baggrund finder Justitsministeriet ikke i den foreliggende sammenhæng at kunne bidrage med yderligere til det stillede spørgsmål.
Link: http://www.ladk.dk/dine_rettigheder/journal/journal.htm

Mine fremhævninger, og igen: bemærk Ombudsmanden skrivelse er fra 2005 og Lene Barfods spørgsmål fra 2003
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 07:51   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rawhite Se meddelelser
Som overskriften siger. Kommunen kan rent faktisk godt nægte en at bruge en Diktafon, hvis man på forhånd gør opmærksom på det.

http://www.tv2nord.dk/artikel/189193...on-i-jobcenter

Man skal altså bare holde bøtte og og så bare gøre det efter linket her at dømme. Ville nu heller ikke oplyse om det på forhånd.
Det er jo lige præcis derfor mange af os anbefaler, at man bare gør det, uden at sige noget.

Iøvrigt tror jeg ikke man skal forvente, at sådan en optagelse holder i en retssag, da mange vil kunne redigere i sådanne optagelser.

Men man kan bruge optagelsen som grundlag for et referat, som man beder sb af- eller bekræfte.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 08:05   #8
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Middelfart kommune prøvede at nægte min kæreste at optage sit møde, da han gjorde opmærksom på at det var hans plan.
Den gik ikke, og da han kun havde mulighed for at optage via digitalkamera, blev det til at han bare ikke måtte filme kommunens folk. De er så heller ikke så kønne, at det betød det store.
Så optag løs venner...det ER tilladt.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 08:36   #9
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Hvor er det godt at der er andre som kan forstå lovgivningen.
Skal men sige det når men har en med ??
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 10:14   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man bliver i disse tilfælde nødt til at gøre det skjuldt, hvilket ikke kan straffes, så længe man selv deltager.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg sætte min pension i bero? Må kommunen frakende den eller nægte mig det? logikeren Alt det andet 6 12-05-2011 06:55
Må kommunen bruge mere end 4 uger? stinni Alt det andet 16 02-04-2011 22:56
Kan kommunen nægte, at stille min førtidspension i bero? Danskerdude Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 09-08-2010 10:01
kan kommunen nægte mig ferie lya_hansen Spørgsmål ang fleksjob 7 06-08-2010 12:31
Kan kommunen nægte en ny rådgiver??? Trigger Dit og Dat 6 07-01-2009 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension