K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2012, 17:25   #21
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Vi som er syge og sidder fast i kontanthjælpssystemet/parkerede bliver heller ikke nævnt med eet ord, ikke desto mindre så findes vi skam....desværre.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 18:01   #22
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Vi som er syge og sidder fast i kontanthjælpssystemet/parkerede bliver heller ikke nævnt med eet ord, ikke desto mindre så findes vi skam....desværre.
Kontanthjælp er da så absolut nævnt.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 19:46   #23
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Her er teksten på forsiden af hjemmesiden Folkets Parlament, som er gruppen bag demonstrationen:

Demonstration 4. juni for et solidarisk Danmark imod regeringens nedskæringer og besparelser

Folkets Parlament ønsker et solidarisk Danmark med dialog, indflydelse, fællesskab og respekt for det enkelte menneske i stedet for uendelige løftebrud og nedskæringer.

Folkets Parlament forlanger lige rettigheder for alle borgere i Danmark. Rettigheder, som gælder uanset om man er arbejdsløs, kontanthjælpsmodtager, syg, handicappet, førtidspensionist, fleksjobber eller tilhører en anden udsat samfundsgruppe.

Kom og bliv en del af Folkets Parlament og lad os sammen vise, hvad solidaritet er.

Københavns Rådhusplads


Tidspunkt: 4. juni 2012 kl. 14:00 til 17:00


Så kan i jo selv evt læse jer til om i mener i hører med til den gruppe eller ej.... Uanset hvad, så nytter det ihvertfald ikke at man IKKE gør noget....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 20:41   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Vi som er syge og sidder fast i kontanthjælpssystemet/parkerede bliver heller ikke nævnt med eet ord, ikke desto mindre så findes vi skam....desværre.
samt alle dem uden indtægt som kommunen netop også har parkerede
vi koster ikke noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 20:56   #25
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Pressemeddelelse

Demonstration/Folkeforsamling
den 4. juni på Københavns Rådhusplads



Download pressemeddelelsen som pdf

Folkets Parlament inviterer alle danskere til Folkeforsamling for fremme af et solidarisk Danmark med dialog, indflydelse, fællesskab og respekt for det enkelte menneske.

Folkets Parlament ønsker at bevare det inkluderende fællesskab, som bygger på danske traditioner for solidaritet, lige rettigheder og lige muligheder. Vi tager afstand fra det nye politiske fællesskab, et arbejdsfællesskab som kun sigter på øget arbejdsudbud uden flere reelle jobs – et arbejdsmarkedsfællesskab som er ekskluderende for handicappede og folk med nedsat arbejdsevne – et arbejdsmarkedsfællesskab, der ikke anviser jobs til selv ordinært arbejdsløse.

Vi ønsker et fællesskab for alle, også for ledige, ældre, syge og handicappede. Et fællesskab som ikke skaber taber- og fjendebilleder, et fællesskab, som bygger på forståelse og tolerance.

Kom og bliv en del af Folkets Parlament og lad os sammen vise, hvad solidaritet er.

Københavns Rådhusplads
Mandag den 4. juni 2012 klokken 14:00 til 17:00

Program:

Konferencier: Anne Marie Helger

Musikere: Wafande, Fri Galaxe, Indre Klang, Rød Rebel, L. P. Simonsen

Talere: Talsperson fra Dansk Handicapforbund, Henning Pedersen (BUPL),
Finn Sørensen (Ø), Kirsten Normann Andersen (FOA Aarhus), Søren Becher (3F Kbh.),
Anders Olesen (Byggefagenes Samvirke, Kbh.)

Folkets Parlament ønsker at gøre op med den politiske linje, som f.eks. kun ønsker øget arbejdsudbud uden anvisning af reelle jobs. Folkets Parlament ønsker, at alle borgergrupper via reel dialog kan opnå indflydelse og blive accepteret som ligeværdige medborgere i det rigtige fællesskab. Folkets Parlament protesterer imod regeringens byge af reformforslag, som bryder med den danske tradition for solidaritet og lige muligheder.

Den nuværende politiske linje udhuler den danske velfærdsmodel og lader de ringest stillede betale regningen for en krise, hvis postulerede omfang er tvivlsom. Besparelser som det nu viser sig, skal bruges til at øge den sociale skævhed ved at give mere til dem, der har mest, og tage fra dem, der har mindst. Skattelettelse på skattelettelse bliver indført i samme vendinger som indeholder ordene "finanskrise" og "statsunderskud".

Alle tiltag er målrettet at gøre de fattige fattigere. Ikke kun på økonomi, men også på rettigheder og retssikkerhed. Danske ligestillingslove og lovgivningsprincipper sættes under pres, for at de folkevalgte kan gennemføre en politik, som vælgerne ikke har fået lov til at tage stilling til.

En politik, som ikke blev fremsat under Folketingsvalget, men som har givet en række folkevalgte et mandat, som de nu misligholder ved ikke at varetage de danske vælgers interesser, og ikke sikrer, at den danske velfærdsmodel består. De folkevalgte politikere har ansvar for at sikre alle borgeres lige rettigheder samt nationens velbefindende. Med de nye politiske linjer står de folkevalgte på tærsklen til at bryde danskernes interesser og skabe social ubalance til fare for nationens virke og befolkningens velbefindende.

Folkets Parlament kræver: dialog – indflydelse – fællesskab.

www.folketsparlament.dk



Pressekontakt: talsmand Claus Jansson, 6089 0161



Vi tager forbehold for ændringer i programmet. Eventuelle ændringer kan ses på hjemmesiden.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 12:34   #26
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Og hvordan gik denne demo så?

Hej. Jeg tror tv avisen brugte 30 sekunder på denne demo der hvor jeg så det, tv2 tror jeg.

Høre gerne hvad der blev oplevet inde på denne demonstation for de svage i samfundet. Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 13:58   #27
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg tror tv avisen brugte 30 sekunder på denne demo der hvor jeg så det, tv2 tror jeg.

Høre gerne hvad der blev oplevet inde på denne demonstation for de svage i samfundet. Kh indiansummer
Jeg ville der ind,men glemte det

Da jeg så de "30 sekunder" tænkte jeg ,ok rasten af optagelserne er måske udleveret til et time er skal finde sygemelte der ikke var syge den dag de stor der NEJ men billederne skal nok blive brugt,tror bare misbrugt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 16:52   #28
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Det gik over al forventning. Super godt program til demoen og et godt indslag på Lorry også. Se mere her www.folketsparlament.dk
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 10:38   #29
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Indslag i Lorry var godt, men det var alt for lidt vi fik med focus på denne dejlige demonstation. Det viser at vi godt kan og vil. Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 10:51   #30
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Det bliver heller ikke det sidste tiltag fra Folkets Parlament. Det her var kun startskuddet - vi skal bare have så mange med som muligt, for den behandling man får som sygdomsramt borger i DK er IKKE I ORDEN!!!
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget Sparer samfundet egentlig ved alle Reformer og nedskæringer ? FibroMcs Politik og Samfund 41 08-07-2013 17:28
Demonstration den 13 marts Hejdien Politik og Samfund 1 06-03-2013 15:58
Demonstration i dag le cuere Politik og Samfund 3 02-10-2012 15:42
Demonstration PiaCP Politik og Samfund 8 14-05-2012 12:40
Nedskæringer nedskæringer nedskæringer !!! Stella Politik og Samfund 1 26-03-2008 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension