K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2009, 22:05   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan mange gange godt ønske sig, at dem, der laver lovene, SELV prøver at mærke konsekvenserne af dem.

Eks. mange helbredsproblemer og at være parkeret på kontanthjælp matchgruppe 5 i årevis, gå sulten i seng og være bange for hjemløshed.

Men jeg ønsker det IKKE for min værste fjende, at de skal opleve det helvede, og derfor ønsker jeg det heller ikke for Bendt, SELVOM han har været grådig osv.

Han er heldigvis udskrevet.

Derimod håber jeg, at han i fremtiden tænker sig mere om... også resten af VKO.

INGEN kan holde til et voldsomt pres... hverken kontanthjælpsmodtagere eller politikere. Det er FARLIGT.. og evt. LIVSFARLIGT!!!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 23:48   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ønsker heller ikke noget ondt for Bendt!!

Men som klient/patient/alm borger der gennemgår pres og stress hver eneste dag, så bliver man som fattig og nedbøjet, harm over nyheden om 'et pres over at blive busted' i at have overforbrug at biler, og halv suspekte goder/rejser/jagter/golfture mm....
Det er nok dét der bliver reageret på!!

Ikke at man ønsker sine fjender skal lide/dø eller noget.

Der er bare så åbenlys forskel på stress og pres fra rig til fattig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 23:54   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Man kan mange gange godt ønske sig, at dem, der laver lovene, SELV prøver at mærke konsekvenserne af dem.

Eks. mange helbredsproblemer og at være parkeret på kontanthjælp matchgruppe 5 i årevis, gå sulten i seng og være bange for hjemløshed.

Men jeg ønsker det IKKE for min værste fjende, at de skal opleve det helvede, og derfor ønsker jeg det heller ikke for Bendt, SELVOM han har været grådig osv.

Han er heldigvis udskrevet.

Derimod håber jeg, at han i fremtiden tænker sig mere om... også resten af VKO.

INGEN kan holde til et voldsomt pres... hverken kontanthjælpsmodtagere eller politikere. Det er FARLIGT.. og evt. LIVSFARLIGT!!!

Ja lad os håbe de inde på borgen i denne tid får rigtigt at mærke, hvordan det føles at blive mistroet og blive peget fingre af... det var egentligt dette jeg ønskede for dem, ikke at de skal blive syge... min start kommentar var sort humor, og sådan er jeg bare, det må man acceptere eller ignorere, simple as that. Muligt det var offentligt, og at politikerne kan gå ind og læse det, men det kan jeg ikke tage mig af... man MÅ forvente at en politiker kan klare lidt psykisk pres, ellers er det helt sikkert den forkerte kariære de har valgt. Som politiker træder man næsten altid nogen over tæerne offentligt (via generelle udtalelser), men når man så føler sig ramt, så kan man ik gøre meget andet end at være personlig hvis man vil "gi' igen"...

Men som sagt; jeg ønsker ikke nogen døde, eller syge... men jeg under MEGET GERNE bendtsen at prøve at være under pres og blive udsat for fordomme og mistro, for det har han selv været med til at lægge stemmer til at mange af os her inde er blevet udsat for igennem de sidste 8 år.
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 02:12   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gid deres sokker måtte krybe i vask... og DET mener jeg meget seriøst.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 09:02   #15
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Vær mod andre som du selv vil behandles - et fint gammelt ordsprog som kan gå begge veje.

Fordi vi er mange der har oplevet systemet fra allerværste side, er det unødvendigt og helt ramt ved siden af, ikke selv at skelne skidt fra kanel = sygdom fra politik.
Galgenhumor, ironi eller ej.

Der er lidt ØV, BÆV, BUSSEMAND over den her dialog og det ærger mig.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 09:31   #16
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Tekst slettet af Web

Sidst redigeret af Webmaster; 02-04-2009 kl. 03:25. Årsag: Pga sprogbrug....her taler vi ikke ned til andre brugere..
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 10:15   #17
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trine Se meddelelser
Vær mod andre som du selv vil behandles.
Trine
Enig! Derfor ville det også være rigtig "sundt" for dem at få en tur i det system, som de selv har skabt.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 10:48   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trine Se meddelelser
Vær mod andre som du selv vil behandles - et fint gammelt ordsprog som kan gå begge veje.

Fordi vi er mange der har oplevet systemet fra allerværste side, er det unødvendigt og helt ramt ved siden af, ikke selv at skelne skidt fra kanel = sygdom fra politik.
Galgenhumor, ironi eller ej.

Der er lidt ØV, BÆV, BUSSEMAND over den her dialog og det ærger mig.

Trine
Man kan IKKE skelne sygdom fra politik. Som syg må jeg indordne mig efter deres politik, jeg bliver straffet pga deres politik og er omfattet af love og regler spundet på politik. At være syg i systemet er politik så det batter!!
Og at bruge sort humor i denne sammenhæng, hænger sammen med magtesløshed overfor den politikker der ikke tager andre end sig selv seriøst. Bendt Bentsen kommer jo aldrig til at mærke hans egen politik, for den er han højt hævet over og kan altid blive sendt afsted med et gyldent håndtryk!!

Sidst redigeret af Ninja; 01-04-2009 kl. 11:57.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 10:52   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tror at vi her er inde på noget der ligner "Hvad kom først? Hønen eller ægget?"...

Og jeg er ikke et sekund i tvivl om at regeringen var først ude med mistro'en og fordommene... Der er altid lidt "makaber" humor involveret i politisk snak tror jeg, på mange forskellige planer.

Når Bendtsen f.eks. offentligt siger, at vi skal af med 50'øren, den er aligevel "rød", så pisser han faktisk mig noget så grusomt af, og han opfører sig som en rig snob uden lige!

Når jeg skal finde mig i alt det crap han og hans regering siger og udsætter mig og alle os andre for, så synes jeg ikke det er for meget at hakke igen den anden vej... også selv om humoren er syg... normalt ville jeg ikke bruge den slags sorte humor, med mindre andre har trådt mig gevaldigt over tæerne, og det synes jeg nok at de har.

Var det i øvrigt ikke Konservativ Ungdom der lavede slagsange, hvor jeg som rød bliver betegnet som hippie, der skal dø, og ikke have bistandshjælp mere?

Jeg ved godt det ikke er Bendtsen der har sagt det, men med hans attitude, så er jeg helt sikker på at han har tænkt det samme, og desuden er han representant for konservative (eller var i hvert fald), og så må han sgu' stå til ansvar for sit parti's gøren og laden.

Politikere er så fikseret på det personlige image hele tiden i det politiske liv, og de vil meget gerne være forbilleder når der sker noget godt, men de kryber langs fodpanelerne når det er problemernes lys der følger dem... med alle de goder og frynser de får (og tager selv uden at spørge), så må man også forvente at de må kunne tage nogle omgange med pres... kald det "riscikotillæg" eller hvad du vil
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 11:14   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helt ærligt hvis ikke man kan lave lidt galgen humor over BB helbred hvad kan man så ..

Da Pia røg ind til tre ct scanninger var jeg da den første til at sige at det syntes jeg da var i orden, tænk sig engang at der skulle tre forsøg til før det lykkedes dem at lokalisere en hjerne ...

Jeg har også fået en ct scanning og de fandt altså min hjerne i første forsøg (ja ja der er bevis for en hjerne ) jeg sidder altså også herhjemme og både hidser mig op og griner lidt af alt det her...

For det første så jeg igår en dygtig læge udbrede sig om hvordan presset på bb kan have været med til at få ham til at få et ildebefinde , jamen det burde de da ikke have en læge til at fortælle dem , der er masser af syge mennesker her på siden der kunne have fortalt dem at presset og mistænkeliggørelse kan give ildebefinde, og når man så ignorere det og bare forsætter fordi der nok er noget om at folk snyder , ja så ender det ud i mange tilfælde i både social forbi og depression ...

Jeg kender masser af mennesker der får ildebefinde, har en veninde der besvimer hvergang hun tager hovedet ned af (pga stråler for en tumor ) det er da ingen hindring for at hun så er i arbejds prøvning hvor hun renser toiletter (hovdet ned af hele tiden )

De mennesker jeg kender som har psykiske konsekvenser pga pres og mistænkligørelse , ja de har sq ikke selv været ude om det...

Hvis BB ikke havde været så grådig så var han ikke endt i denne situation og jeg kan da frygte at det hele er en fis i en hornlygte, hvordan skal pressen takle det her når der bliver slået på at bb kan være blevet syg af deres jagt og pres på ham ....

Skal de stoppe deres undersøgelser af ham fordi han får et ildebefinde?

Det ville da være en herlig smart måde at lukke munden på pressen og lade bb være inden der kommer mere op ...

Jeg ønsker ikke nogen syg, men at sidde og sige at man skal behandle andre som man selv vil behandles ja det kan jeg altså ikke...

En politikkere bringer sig selv i søgelyset , er han så lidt smågrådig ja så bringer han sig selv i fare zone , og han kan til hver en tid komme ud af det, tag konsekvensen og sige .. undskyld fra mig og mit grådige gen, jeg trækker mig fra politik ...

En syg kan ikke sige ja undskyld mit syge gen , jeg trækker mig ud af sygdom ...

Jeg syntes det er synd for ham og hans familie at han er blevet syg, jeg syntes bare ikke at pressen skal lade ham hvile eller at vi skal holde op med galgenhumor omkring hans person , for trods alt er det jo det, det er ..

Humor måske sort men ikke desmindre humor...

Man kan så have sin mening om det er ok eller ej , men ikke forhindre at det sker ...

Og mon ikke alle der har haft en depression eller andre psykiske problemer pga pres og mistænkeliggørelsen kan sidde med en lille snert af tanken ... hvad så bb kan du lide det .....

Ønsker et godt helbred for bb men bestemt ikke at pressen holder op med at holde ham ansvarlig for ikke at gøre han skidt tilpas det lille pus...

Jeg er også sikker på at han kan få alt det hjælp han vil til at klare sig igennem det her i form af terapi og psykolog .. (igen noget de syge ikke har ) vi kan vel ikke tillade at politikkere kan gøre som de vil og så ikke holde dem ansvarlige fordi de får et ildebefinde vel ....

Og så lige til sidst , vi går efter bolden (emnet ) og ikke manden her i tråden, det er tilladt at have hver sin mening og argumentere for den ....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bent Bendtsen, "legeven" er korrupt lejesoldat! buster Politik og Samfund 4 13-10-2011 19:12
Kommune: slank dig - ellers ingen hjælp thomas75 Politik og Samfund 19 22-08-2011 18:49
Råb om hjælp ellers går det galt!!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 10 22-11-2010 19:56
Neuropsykologisk Test imorgen!!!!! Sonia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 07-06-2010 20:33
Brug computer - ellers ryger dagpengene Stella Spørgsmål ang fleksjob 16 22-12-2007 22:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension