K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2013, 23:47   #41
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BubberDK Se meddelelser
"Kun indtægter, der udbetales efter bevillingen af kontanthjælp
Hvis kontanthjælpen er bevilget fra den 19. oktober, er det kun indtægter, der er udbetalt efter denne dato, der trækkes fra. Det vil sige, at en indtægt, f.eks. sygedagpenge, der er udbetalt den 6. oktober, ikke skal fratrækkes."

Det er jo så der jeg undre mig lidt over loven, for selvom de vil udbetale det beløb de skylder her efterfølgene jeg er kommet på kh, så burde pengene jo være blevet udbetalt INDEN jeg overgik til kontanthjælp og derfor så ikke skulle trækkes fra... Og det er jo på ingen måde min skyld, så det forstår jeg ikke vi skal straffes for..
Hvor har de den lov fra?? Web kan måske finde den via link i rets.info.? Jeg kender ikke til den no where... Web kommer sikkert på her
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 23:48   #42
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
B.dk. Jeg har alt for mange gange hørt om den der, "jamen vi har ikke råd til at jeg er syg", håber ikke du er havnet eller havner der.. OG B, jeg har "kun" stresssssss....""
Jeg ved det sku snart ikke længere hehe... Synes det hele er så fustrerende og når psyken ikke køre 100% som den skal og man slås med sådan en sag i BAN og man så vinder den, så bliver man da først kørt over når man finder ud af at man sikkert ikke har vundet en skid alligevel :S
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 23:53   #43
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Bub Hvis der er tale om kroniske rygsmerter, saa kan det vaere at du skal have nogle skaanebehov for ryggen ogsaa, og saa er du ikke berettiget til at modtage penge fra a kassen f.eks pga du ikke staar fuldt ud til raadighed paa arbejdsmarkedet. Det kan os have konsekvenser hvis du ikke kan varetage alm hvilket som helst arbejde.

Jeg skriver fra en iphone enteller, og tastaturet er meget lille. Saa har gjort det om til engelsk tastatur, for saa er der mere plads. Jjeg skriver nemlig meget hurtigere naar pladsen er der. Med andre ord. Mine fede fingre kan ikke ramme tasterne

Bub Du skal se bort fra det, da dit beloeb er vaesentlig stoerrere, det staar os paa siden.
Det er kun smaa beloeb der er tale om i det tilfselde.

Aerlig talt, saa tror jeg det er en blind gyde vi bevaeger os ud i.

Jeg ringede til ban, og de sagde at der godt maatte modregnes hvis jeg kom paa kth.
Den eneste afgoerelse jeg har kunnet finde var den + formueregler paa kth.

Indtil videre er der tre der siger det samme. Ast og ask samt kth loven.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 23:58   #44
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Det er noget der pludselig opstod i min ryg dengang sidste år og de har endnu ikke fundet ud af hvad jeg fejler, så om det er der resten af livet el kan kureres aner jeg ikke endnu... Finder nok ud af mere når jeg har været på sygehuset til undersøgelse fredag

Jeps det så jeg, at hvis beløbet er stort, så er det en konkret vurdering der skal til.. Betyder det så, at det er individuelt fra rådgiver til rådgiver, hvad de vurdere til? altså om man er heldig at fange rådgiveren på en god dag, for at få hjælp?

Nu vil jeg hæve mødet og hoppe i seng Jeg skriver ligeså snart der er nyt
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 00:02   #45
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Næh, vi er mange der har stået i dit sted og i det lange løb, alt efter hvad der ligger bag så holder det dog nok stadig at kæmpe herfor. Jeg var selv halv død i 2007 da jeg røg ud af sdp. Naturligvis følte jeg at jeg var den mest forudrettede person i systemet ikke mindst fordi jeg samtidig forsøgte at komme tilbage til arbejdsmarkedet men ikke magtede dette.

Jeg ankede til BAN om hvor syg jeg var og hvor lidt jeg orkede mm. HALLOOO der lærte jeg så at det netop i forbindelse med sdp. ikke handler om at være syg, det handler om at være stationær i evt. såkaldte sygdomme og være i stand til at lade sig afkare...

Afklaring er stadig vejen frem og den er jeg også gået efter hele vejen også selvom mine sagsbehandlere ikke kunne finde mig i deres "system". Det har været p..... hårdt med skrivelser til de øvre i systemet når de sberne syltede ens sag, men det belønnede sig, jeg ankede min tilkendelse af ftp. i dec. 2012 som jeg kæmpede for og fik ekstra 6 mdr.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 20-06-2013 kl. 00:05.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 09:01   #46
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad siger din fagforening?

Begrundelsen er en ny P-afgørelse hvor denne modregning netop kan lade sig gøre.

Fuldstøndig vanvittig, fordi det dermed IKKE kommer til at koste for kommunerne, at tage fejl, tværtimod.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 10:20   #47
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Jeg har nu været i kontakt med kommunen, hvor de bekræfter at beløbet skal modregnes min kontanthjælp... Dvs, at jeg skal selv administrere disse penge og jeg først skal søge kontanthjælp igen i midten af oktober måned i år.. Derudover, så risikere jeg også at skal stoppe i min aktivering som faktisk er årsagen til jeg har fået det så langt bedre, end jeg havde tidligere.. Så konklusionen over at få medhold i BAN er for mit tilfælde at:

De straffer mig på pengepunden og jeg bliver sat længere tilbage psykisk hvis det viser jeg skal stoppe på mit aktiveringssted som har haft en positiv indflydelse i mit liv
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 11:04   #48
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja man kan kun ryste paa hovedet over det. Det er slet ikke retfaerdigt..

Jeg sku modtage afgoerelsen idag, den faar jeg heller ikke. Saa skal skrive klagebrev igen
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 13:21   #49
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Jeg mener det var en lign. situation Nielsensupp i anden tråd kom ud for. At hans aktivering stoppede fordi han også skulle leve af tilbagebetalte sygedagpenge for at få kontanthj igen - og så er man åbentbart ude af systemet i den periode.

Jeg synes hele problematikken vedr. tilbagebetalte sygedagpenge skal forelægges til ombudsmanden - kunne du skrive til den instans BubberDK.?

Som du selv er inde på er det jo penge kommunen skylder. I en periode hvor man er syg er satsen lovmæssigt sat efter at skulle opretholde en vis levestandard - Den levestandard er du uberettiget (med medhold af BAN) blevet frataget. Og nu står du med en udligning som gør at du rent faktisk aldrig har haft en sygedagpengesats for alle de måneder du har fået medhold i - en afgørelse som er meget modsigende. Og meget spekulativt af kommunen, fordi de har mulighed for at være det - så skal der ik en ny principafgørelse til, så det hul lukkes.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 13:32   #50
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja det er korrekt simsons, nielsen var ude for det samme

Bubber, er du god til at skrive formelle breve?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.? simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-04-2013 01:41
Kontanthjælp tilbagebetaling med tilbagevirkende kraft? Freddy282 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-03-2013 14:49
§100 med tilbagevirkende kraft? Road66 Alt det andet 4 26-01-2012 11:59
med tilbagevirkende kraft fortvivletpige At søge førtidspension 1 12-06-2008 19:48
FØP med tilbagevirkende kraft ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-04-2008 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension