K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2011, 23:06   #1
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Vold-fyring-ledighedsydelse

HEJ

Jeg har tidligere fået rigtige gode og virksomme råd herinde og nu har jeg brug for en objektiv vurdering igen. Håber nogen vil hjælpe mig..

Jeg har en veninde som er ansat i mandens firma i flexjob. De skal nu skilles da manden har været voldelig flere gange. Hun har meldt ham til politiet. Der bliver ingen sag da manden benægter trods min venindes døtre på 14 og 17 kan vidne. Kommunen vil ikke give hende ledighedsydelse da manden ikke vil fyre hende. Hun er meget bange for ham - med god grund. Kommunen bad hende søge hjælp hos kommunens juridiske rådgiver - hvilket hun gjorde. Kommunen ville trække flexjobbet tilbage da min veninde ikke har fået løn de sidste 3-4 måneder. Det har de åbenbart fortrudt så manden bliver ved med at få tilskud men hun får ingen løn. Kommunen bad hende køre ud og hente opsigelsen (min kæreste og jeg tog med) men han udleverede den ikke trods klar aftale herom. Han var meget ubehagelig og virkede voldsom truende. Kommunen har lovet hende ledighedsydelse fra midt i december men har trukket det tilbage da de mener hun er ledig selvforskyldt. Dertil skal siges at min veninde grundet en operation går sygemeldt hjemme på krykker. Kommunen vil bare ikke acceptere denne sygemelding fordi hendes chef (manden) ikke vil sygemelde hende. Han siger også til kommunen at hun bare kan komme og arbejde for ham igen for han kan godt bruge hende.
Hvad kan hun gøre (gerne §§§§§) - skal hun virkeligt tage på arbejde trods lægens sygemelding med fare for voldeligt overfald? Vi er alle sikre på at han kun vil skade hende på alle tænkelige måder og denne arbejds/økonomisk situation giver ham bare bedre mulighed for det. Han har slået og taget kvælertag. Kommunen siger at hun må søge kontanthjælp.

Er det bare mig der synes at noget er helt galt i systemet?

Rossi
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 01:16   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Rossi.

1. ang. politi: har I henvendt jer til politimesteren i vendindes politikreds?
De skal tage anmeldelsen.

2. Har din veninde været rundt om skadestue i forbindelse m. volden mod hende? Hvis så vedlæg disse hospitalsudtalelse om skaderne. Kan enten fås via egen læge el. hospital.

Der er også lov om aktindsigt i lægepapir iflg. lov om offentlig i forvaltningen. §20, stk. 1 Se også dette link: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=21077

3. såvel fysisk/psykisk vold som øk. vold: din vendinde er udsat for begge dele, hvilket gør det lidt kompliceret.

Mit bedste råd er derfor, at henvende sig til et krisecenter uklar, hvor hun bor. Hvis det er KBH. har Danner åben rådgivning: http://www.dannerhuset.dk/?page_id=2 Hver dag mel. 11.00 - 14.30

Ligesom de har tlf.rådgivning og netrådgivning, se på linket ang. disse tider.

De har såvel socialrådgiver (hjælp til kommunen lovgivning) samt psykologer. For mange år siden havde de også jurister, men usikker på dette i dag. Ellers er jeg sikker på de har erfaring m. politianmeldelse.

Ellers er de måske et lokalt krisecenter, søg under krisecenter for voldsramte kvinder og de vil dukke op for forskellige byer.

Din vendinde må for guds skyld ikke tage på arbejde hos sin voldelige mand. og lad jer ikke kyse af kommunens vrøvl, men få god hjælp til en sådan vanskelig sag.

God vind og klap på skulderne for jeres hjælp til veninden.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fyring tfvinter Spørgsmål ang fleksjob 11 13-05-2012 11:36
Vold på bosteder? Stubager Alt det andet 3 18-12-2009 00:48
jeg har været udsat for vold og er igennem et sandt helvede lige nu pjuske Dit og Dat 17 16-03-2009 17:06
www.fyring.dk Stella Et godt link! 0 21-02-2009 16:03
Fordobling af antal ulykkestilfælde, vold, kræft på førtidspension zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 21-08-2008 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension