K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2009, 11:41   #1
Stubager
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Stubager er ny på vejen
Vold på bosteder?

Hej alle

Jeg er journalist og skriver lidt om vold på bosteder for udviklingshæmmede. Altså den uundgåelige vold, som de ansatte bliver udsat for, når de arbejder der.

Kender I én, der har, eller har I selv været udsat for vold af beboerne på sådanne bosteder?

I må meget gerne sende mig en mail på [email protected]

Med venlig hilsen
Steffen Stubager
Stubager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 02:55   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg hiver lige denne tråd frem i håb om at der skulle være nogen der kan hjælpe ang dette
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 10:33   #3
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej Steffen.

Jeg kender ikke nogen, som har været udsat for vold fra udviklingshæmmede, men når det sker, er det selvfølgelig trist for den ansatte.
- Men ofte sker det jo, fordi der bliver sparet og der dermed ikke er nok tid til den enkelte beboer.
Når det sker, kan den ansatte heldigvis få psykologisk krisehjælp og vel i de fleste tilfælde støtte og samtale(er) med kollegaer.

Jeg synes, at det er langt værre, at b e b o e r n e visse steder, bliver udsat for både fysisk og psykisk vold af de ansatte, som der i de sidste år har været omtalt i medierne.
Det er en af de svageste grupper og de har ingen eller meget lidt mulighed for at svare for sig selv og hvad der skete i den givne situation.
Ej heller får de psykologhjælp eller andet, når de har været udsat for svigt og/eller overgreb - og dette gælder også for psykiatriske patienter, som er indlagte.

Venlig hilsen,
Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 00:48   #4
carisma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 28
Styrke: 15
carisma er ny på vejen
Hej Steffan.
Jeg kan anbefale dig at tage kontakt til fagforeningen SL, og høre om de kan være behjælpelig med videre kontakt. De har i et par fagblade i år og sidste år, haft fokus på denne problematik, på bosteder hvor der er særlig hård grad af vold (knivstikkeri) mod personalet, med langtidsygemeldinger efterfølgende.
carisma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vold-fyring-ledighedsydelse Rossi Spørgsmål ang fleksjob 1 20-01-2011 01:16
Bosteder vil slæbe Sorø Kommune i retten! buster Politik og Samfund 0 22-04-2010 20:16
jeg har været udsat for vold og er igennem et sandt helvede lige nu pjuske Dit og Dat 17 16-03-2009 17:06
Fordobling af antal ulykkestilfælde, vold, kræft på førtidspension zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 21-08-2008 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension