K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2012, 08:51   #11
GitteThor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2012
Lokation: Fyn.
Alder: 47
Indlæg: 14
Styrke: 13
GitteThor er ny på vejen
Hej Eva

Hvis egen læge skriver i en status, at du bør til psykiater, er behandlingsmulighederne ikke udtømte i kommunens øjne. Heller ikke selvom en tidligere psykiater har vurderet de var det. Din læge tager altså 'tråden op' igen, hvis du sendes til en ny psykiater.

Kommunen spørger som regel ind til : Diagnoser, prognoser, behandlingsmuligheder og skånebehov, når de anmoder om en status. Nogen gange er de mere specifikke i deres spørgsmål.

Din læge kan selvfølgelig skrive under f.eks prognoser, at yderligere pres fra kommunen vurderes at skade dig på sigt. I så fald skal (bør) kommunen tage hensyn til dette.

Hvis kommunen holder på at du skal i arbejdsprøvning for at de kan afklare om du er pensionsberettiget, har du krav på en afklaring. Lige så vel som vi har pligt til at deltage i tilbud, har vi også krav på tilbud.
Det er op til kommunen at løse problemet omkring, hvor de vil sende dig hen. Det er ikke dig, der skal finde løsningen.
Hvis flere steder har sendt dig 'retur' til kommunen og har vurderet at du ikke er egnet til arbejdsprøvning, burde kommunen ud fra det vurdere at en arbejdsprøvning ikke er mulig og du dermed ikke kan indgå på arbejdsmarkedet.

Alt det bedste
Gitte Thor
__________________
Mange venlige hilsner
Gitte Thor
Privat socialrådgiver
www.gittethor.blogspot.com
Det vigtigste for mig er, at gøre en forskel der hvor det virkelig gælder.
GitteThor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 10:26   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
hov der skulle have stået UBETYDELIGE i mit tidligere svar..ups en ret vigtig ting, det U dér.
Hej Eva,

Du kan op til 6 timer efter dit indlæg rette i det ved at trykke på "redigér" knappen.

Held og lykke med status attesten og din sag, hvilken ydelse er du på ? Hvis sdp. er det så fordi i står foran evt. udløb at der skal indhentes status?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 01:54   #13
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GitteThor Se meddelelser
Hej Eva

Hvis egen læge skriver i en status, at du bør til psykiater, er behandlingsmulighederne ikke udtømte i kommunens øjne. Heller ikke selvom en tidligere psykiater har vurderet de var det. Din læge tager altså 'tråden op' igen, hvis du sendes til en ny psykiater.

Kommunen spørger som regel ind til : Diagnoser, prognoser, behandlingsmuligheder og skånebehov, når de anmoder om en status. Nogen gange er de mere specifikke i deres spørgsmål.

Din læge kan selvfølgelig skrive under f.eks prognoser, at yderligere pres fra kommunen vurderes at skade dig på sigt. I så fald skal (bør) kommunen tage hensyn til dette.

Hvis kommunen holder på at du skal i arbejdsprøvning for at de kan afklare om du er pensionsberettiget, har du krav på en afklaring. Lige så vel som vi har pligt til at deltage i tilbud, har vi også krav på tilbud.
Det er op til kommunen at løse problemet omkring, hvor de vil sende dig hen. Det er ikke dig, der skal finde løsningen.
Hvis flere steder har sendt dig 'retur' til kommunen og har vurderet at du ikke er egnet til arbejdsprøvning, burde kommunen ud fra det vurdere at en arbejdsprøvning ikke er mulig og du dermed ikke kan indgå på arbejdsmarkedet.

Alt det bedste
Gitte Thor
ÅÅrrh så håber jeg da godt nok ikke at hun har skrevet, at hun synes det ville være godt. Det bliver jeg nødt til at tjekke op på på mandag. Jeg håber blot, at hun mente det rent privat, fordi hun ved jeg har det ad h til, men jeg sagde til hende, at jeg faktisk ikke længere snak med psykologer og psykiatere, da jeg ikke har bestilt andet de sidste 10 år.

Jeg har faktisk et stykke dokument fra en sagsbehandler på jobcentret hvor hun giver direkte udsagn om, at det ikke er muligt at sende mig i arbejdsprøvning og det ved de på musvågevej, men det er de åbenbart kolde overfor. Så jeg er godt nok spændt på, hvad de så finder på næste gang.

Hvis de endelig skal gøre noget, så skal de sende mig på et reva-center for at få min funktionsevne vurderet der, altså såfremt de stædigt holder fast i på musvågevej, at jeg ikke er berettiget en FP. Jeg frygter bare at de endnu engang sender mig til en jobkonsulent, der skal finde et firma, der kan arbejdsprøve mig.

Jeg har mistet alt håb og tro på, at det her nogensinde får en ende

Jeg har altid deltaget i alt hvad de har bedt mig om. Ikke en eneste gang har jeg sat mig på bagben. Når det så er sagt, så har de faktisk ikke bedt mig om særlig meget. Halvdelen af gangene er det mig selv, der har rykket i dem og bedt om, at der skulle ske et eller andet, der kunne få mig ud af det kontanthjælpssytem/afklaret, om det så var på den ene eller den anden måde.

Tak for svar.

Knus fra Eva
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 01:56   #14
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Eva,

Du kan op til 6 timer efter dit indlæg rette i det ved at trykke på "redigér" knappen.

Held og lykke med status attesten og din sag, hvilken ydelse er du på ? Hvis sdp. er det så fordi i står foran evt. udløb at der skal indhentes status?
Hej Enteneller

Tusind tak det er rigtigt godt at vide til en anden gang.

Jeg er på kontanthjælp og har været det i 10 år det er ved at æde mig op.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 10:56   #15
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Skoddet kontanthjælp

Kære Evaave!
Bare lige et lille bjæf herfra Pedro.
Bliver skisme så olm, når jeg hører kommuner holder syge borgere på kontanthjælp i 10-20 år. Det er uanstændigt, og er man ikke syg inden, så bliver man det.
Har selv været på kontanthjælp fra dec 2003 til august 2008. Som enlig mor, syntes jeg dengang, at det var et *******, at få de få kroner til at række hele vejen rundt.
Håber, du hurtigst muligt slipper ud af den elendige indkomst.
Knuz Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 11:40   #16
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser

Jeg har altid deltaget i alt hvad de har bedt mig om. Ikke en eneste gang har jeg sat mig på bagben.
Det er du nok nødt til, hvis du vil se en forandring.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 12:18   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis det hele strander på arbejdsprøvningen, så skal du have din læge og/eller speciallæge til at skrive i erklæringen, at en arbejdsprøvning er kontraindiceret. Det sætter punktum for alt vedrørende arbejdsprøvning, og de kan pr omgående pakke sagen til en indstilling af førtidspension.

Jeg kom heller aldrig i arbejdsprøvning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 02:34   #18
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Kære Evaave!
Bare lige et lille bjæf herfra Pedro.
Bliver skisme så olm, når jeg hører kommuner holder syge borgere på kontanthjælp i 10-20 år. Det er uanstændigt, og er man ikke syg inden, så bliver man det.
Har selv været på kontanthjælp fra dec 2003 til august 2008. Som enlig mor, syntes jeg dengang, at det var et *******, at få de få kroner til at række hele vejen rundt.
Håber, du hurtigst muligt slipper ud af den elendige indkomst.
Knuz Pedro
Ja det er uanstændigt og bare så hårdt. Tak for de varme ord

Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 02:38   #19
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Det er du nok nødt til, hvis du vil se en forandring.
Hej Nocturne

Jeg skal bare lige forstå dine ord rigtigt

mener du at jeg skal stille mig på bagben for at se forandring? Jeg har jo altid troet, at det var mest gavnligt for alle at gøre hvad der er blevet forlangt også på trods af at jeg har vidst, at jeg ikke kunne leve op til kravene.

Jeg har også altid troet at kommunen var min ven og at de ville gøre deres ypperste for at afklare mig på den rigtige måde, men efter 10 år må jeg jo desværre erkende at det var en kende naivt af mig og nu sidder jeg tilbage dybt skuffet, ked af det og endnu mere psykisk ustabil end nogensinde før.

Venligst fra Eva
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 02:42   #20
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Hvis det hele strander på arbejdsprøvningen, så skal du have din læge og/eller speciallæge til at skrive i erklæringen, at en arbejdsprøvning er kontraindiceret. Det sætter punktum for alt vedrørende arbejdsprøvning, og de kan pr omgående pakke sagen til en indstilling af førtidspension.

Jeg kom heller aldrig i arbejdsprøvning.
Hej Ninja

Tuind tak for det tip, det skal jeg da lige spørge min læge om og ligelede nævne, hvis jeg igen igen igen skal til en psykiater. Jeg har aldrig hørt det udtryk før, men det lyder til at det er magtfuldt.

10 år på kontanthjælp finder jeg paradoksalt nok ligestillet med 10 års mislykket arbejdsprøvning. Jeg mener, hvor meget suppe vil de egentlig koge på et kødben?

Igen mange mange tak
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusattest Jasmina Alt det andet 15 21-02-2013 01:27
Statusattest christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-10-2012 12:29
Statusattest Makao Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-08-2012 22:20
statusattest mand Alt det andet 0 05-01-2012 17:24
Statusattest Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-11-2010 16:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension