K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2017, 12:54   #51
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der kan fx oprettes een børneopsparing pr barn.

Her fx fra Jyske Bank, men alle banker tilbyder den

https://www.jyskebank.dk/produkter/k...oerneopsparing
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2017, 13:16   #52
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der kan fx oprettes een børneopsparing pr barn.

Her fx fra Jyske Bank, men alle banker tilbyder den

https://www.jyskebank.dk/produkter/k...oerneopsparing
De har børneopsparinger, det løser heller ikke problemet, da du ikke kan hæve på en børneopsparing.

Problemet er, at KH modtagere bliver frataget retten til at spare op af deres børbeydelser til deres børn. Det kan være ferie, jul, udflugter med skolen, sportsture, cykler, computer ect. Hvilket jeg ikke mener er rimeligt, selvfølgelig kan man omgåes systemet, så der ikke står mere end det der må på kontorerne, og have pengene i skuffen, hvilket er ulovligt, derfor mener jeg, at lovgivningen omkring formue fra opsparet børneydelser ikke er klar nok. Derfor bliver der også anket, hvis ikke vi får medhold.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2017, 15:31   #53
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Post Se meddelelser
De har børneopsparinger, det løser heller ikke problemet, da du ikke kan hæve på en børneopsparing.

Problemet er, at KH modtagere bliver frataget retten til at spare op af deres børbeydelser til deres børn. Det kan være ferie, jul, udflugter med skolen, sportsture, cykler, computer ect. Hvilket jeg ikke mener er rimeligt, selvfølgelig kan man omgåes systemet, så der ikke står mere end det der må på kontorerne, og have pengene i skuffen, hvilket er ulovligt, derfor mener jeg, at lovgivningen omkring formue fra opsparet børneydelser ikke er klar nok. Derfor bliver der også anket, hvis ikke vi får medhold.
Og samtidig læser man konstant om kontanthjælpsmodtagere som får afslag på enkelt ydelser med besked om at konfirmation, jul og meget andet ikke er uforudsete udgifter og at vedkommende bare kunne have sparet op.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2017, 09:26   #54
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Post Se meddelelser
De har børneopsparinger, det løser heller ikke problemet, da du ikke kan hæve på en børneopsparing.

Problemet er, at KH modtagere bliver frataget retten til at spare op af deres børbeydelser til deres børn. Det kan være ferie, jul, udflugter med skolen, sportsture, cykler, computer ect. Hvilket jeg ikke mener er rimeligt, selvfølgelig kan man omgåes systemet, så der ikke står mere end det der må på kontorerne, og have pengene i skuffen, hvilket er ulovligt, derfor mener jeg, at lovgivningen omkring formue fra opsparet børneydelser ikke er klar nok. Derfor bliver der også anket, hvis ikke vi får medhold.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Og samtidig læser man konstant om kontanthjælpsmodtagere som får afslag på enkelt ydelser med besked om at konfirmation, jul og meget andet ikke er uforudsete udgifter og at vedkommende bare kunne have sparet op.
Lige præcis. Jeg synes det er super hvis der kan komme fokus på dette.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2017, 18:40   #55
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Det er lidt sjovt, havde telefonisk samtale med min datters SB fredag, mandag morgen modtager min datter brev fra SB om yderligere oplysninger, i form af kontoudtog frem til d.d. , hvad SB skal bruge dem til, ved jeg ikke ?, da sagen gælder indestående pr 31.12.2016, venter spændt på en afgørelse. Det værste er så , at de beder om dokumentation/ udskriftet på ting, som de allerede har fået. Er den dok. Blevet væk, eller hvad , hvis den et er, hvad gør man så ?

Sidst redigeret af Post; 04-10-2017 kl. 18:42.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2017, 19:08   #56
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis det var mig som blev anmodet om informationer de allerede har fået, så ville jeg bare aflevere papirerne igen og samtidigt vedlægge et brev hvor jeg skriver at jeg er blevet anmodet om at indlevere følgende papirer og derfor indleverer papirerne endnu en gang og nævnte hvornår de blev indleveret første gang og sikre mig kvittering for indlevering på netop det papir hvor jeg skriver at følgende dokumenter indleveres endnu en gang.

Hvis det kun er sket den ene gang vil jeg undlade at klage.

Kort tid derefter ville jeg søge aktindsigt siden sidst for at sikre at de nu figurerer i sagen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2017, 19:14   #57
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Hvis det var mig som blev anmodet om informationer de allerede har fået, så ville jeg bare aflevere papirerne igen og samtidigt vedlægge et brev hvor jeg skriver at jeg er blevet anmodet om at indlevere følgende papirer og derfor indleverer papirerne endnu en gang og nævnte hvornår de blev indleveret første gang og sikre mig kvittering for indlevering på netop det papir hvor jeg skriver at følgende dokumenter indleveres endnu en gang.

Hvis det kun er sket den ene gang vil jeg undlade at klage.

Kort tid derefter ville jeg søge aktindsigt siden sidst for at sikre at de nu figurerer i sagen.
Har gjort SB opmærksom på det i brevet , som er afleveret med kvittering,
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2017, 09:15   #58
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Post Se meddelelser
Er den dok. Blevet væk, eller hvad , hvis den et er, hvad gør man så ?
Hvis du fik kvittering sidste gang du afleverede det, så kan du jo aflevere en kopi af kvitteringen (dokumentet med stempel på) og igen bede om kvittering for modtagelse.

For år tilbage skulle man hver 3. måned dokumentere, at man var enlig, og berettiget til nogle børne-ydelser. Og hver gang bad jeg om kvittering for modtagelse.
Alligevel oplevede jeg, at få et nyt brev om, at jeg ikke havde afleveret dokumentationen, vedlagt et nyt skema, og nu med en kortere frist for aflevering.
Jeg ringede til kommunen, forklarede min undren, eftersom jeg jo havde kvittering for modtagelse. Hun ledte et øjeblik, og så undrede hun sig også, for den var jo lige dér.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 13:46   #59
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Så fik vi endelig brev fra kommunen, de påtænker at træffe afgørelse på tilbafebetaling på ca 13500kr , kommunen mener ikke , at aktivelovens paragraf 33 gælder, men henviser til ankestyrelsens principafgørelse 82-17

DE skriver.

Selv om ydelsen tilkommer børnene, er pengene tænkt til at indgå i familiens daglige forbrug. Det er kommunens opfattelse, at såfremt der foretages en opsparing af børneydelser mv. vil det blive betragtet som formue, der kan anvendes til den løbende forsørgelse. jf. Ankestyrelsens principafgørelse 82-17.

Det bliver ikke taget stilling til at, de fleste penge er blevet opsparet gennem 3 år, med det formål at, pengene skulle bruges til konfirmation i 2017, heller ikke at der foreligger dokumentation for , at pengene er blevet brugt til det formål.

Hvad skal jeg skrive til kommunen, de har bedt op udtalelse i sagen inden d. 14-05-2018 , hvorefter der vil komme en afgørelse. hjælp søges
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2018, 14:25   #60
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Post Se meddelelser
Så fik vi endelig brev fra kommunen, de påtænker at træffe afgørelse på tilbafebetaling på ca 13500kr , kommunen mener ikke , at aktivelovens paragraf 33 gælder, men henviser til ankestyrelsens principafgørelse 82-17

DE skriver.

Selv om ydelsen tilkommer børnene, er pengene tænkt til at indgå i familiens daglige forbrug. Det er kommunens opfattelse, at såfremt der foretages en opsparing af børneydelser mv. vil det blive betragtet som formue, der kan anvendes til den løbende forsørgelse. jf. Ankestyrelsens principafgørelse 82-17.

Det bliver ikke taget stilling til at, de fleste penge er blevet opsparet gennem 3 år, med det formål at, pengene skulle bruges til konfirmation i 2017, heller ikke at der foreligger dokumentation for , at pengene er blevet brugt til det formål.

Hvad skal jeg skrive til kommunen, de har bedt op udtalelse i sagen inden d. 14-05-2018 , hvorefter der vil komme en afgørelse. hjælp søges
Hvis hun havde en formue på 35.000 kr, og de kun vil kræve 13.500 kr tilbagebetalt, har de da set bort fra noget af formuen.
Formuegrænsen er jo 10.000 kr, så de kunne have sagt at 25.000 kr skulle tilbagebetales.
Nu skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige om der var andre grunde til, at de resterende 11.500 kr ikke er set som formue. Ved ikke om det har været ydelse udbetalt til at skulle leve for den måned?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension