K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2017, 15:45   #11
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak, Nørd. DER VAR DEN! Den tager jeg med til mødet på mandag! Den revurdering har nemlig ikke fundet sted.

En sagsbehandlersagde, at de kendte et par firmaer, der gerne ville bruge nogen med "mine udfordringer" - men hende havde jeg kun 2 gange. Nu har jeg en meget ung en, som muligvis ikke er så meget inde i tingene.
Det er sjovt, som sagsbehandlere - hver gang, jeg har haft en, der ville gøre noget med min sag - lynhurtigt får "andet job". Det kan være tilfældigt, men jeg gør mig mine tanker.

Sidst redigeret af mukke; 12-08-2017 kl. 15:50.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2017, 16:24   #12
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Først og fremmest bør man være obs på, at der ikke er to sager der er ens.

At din pension er gået nemt igennem i Holbæk behøver ikke, at være ensbetydende med, at alle pensionssager går nemt igennem i Holbæk.

Derudover bør du være obs på, at hvis du flytter sammen med en person, som du ville kunne indgå ægteskab eller registreret partnerskab med (det kan du f.eks. ikke med egne børn, søskende, forældre), så vil du ikke kun blive reguleret i boligsikring, du vil også blive sat ned i pension fordi du ikke længere er enlig.
Udover ovenstående vil jeg nævne at du også mister børnepenge, hvis du ikke længere opfattes som enlig forsørger. Så der er en del, der skal kompenseres.

Når det er sagt, er det da et utroligt smuk og empatisk tilbud. Jeg har ved flere historier tænkt, hvorfor folk ikke flytter adresse, når der er så stor forskel. Jeg er selvfølgelig enig i, at man ikke kan konkludere fra den ene til den anden, men rent statistisk er det sindssygt svært at få pension i København, og man kan jo flytte tilbage, så snart det er på plads.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2017, 19:27   #13
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Udover ovenstående vil jeg nævne at du også mister børnepenge, hvis du ikke længere opfattes som enlig forsørger. Så der er en del, der skal kompenseres.
Det er kun enlig forsørger tilskud og boligstøtte der bliver påvirket, hvis man som enlig forsørger flytter sammen med en.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2017, 19:31   #14
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Det er kun enlig forsørger tilskud og boligstøtte der bliver påvirket, hvis man som enlig forsørger flytter sammen med en.
Hvis du er samlevende med en anden person når du er pensionist eller førtidspensionist så får du en lavere ydelse.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2017, 20:05   #15
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Hvis du er samlevende med en anden person når du er pensionist eller førtidspensionist så får du en lavere ydelse.
Det har ikke noget med børn at gøre. Jeg svarede på emnet "børnepenge"
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2017, 21:08   #16
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Mon ikke det er denne du tænker på?

http://www.fleksjobber.dk/lovstof/re...hedsydelse.htm
Jeg blev såkaldt revurderet efter ca. 14 mdr. på ledighedsydelse.
Det foregik ved, at jeg skulle møde op på plan og handling, hvor en formidler eller hvad de kalder det,skulle finde et praktiksted, som han formidlede omkring det praktiske.
Jeg kunne kun se mig selv på et roligt sted, hvor jeg ikke skulle have med for mange mennesker at gøre, og samtidig skulle der også tages hensyn til mine skånebehov.
Det fandt han, men så fik han nyt job, så han kunne ikke følge op på praktikken. I stedet fik jeg en uddannet socialrådgiver og hun var en § rytter, og skrev i progressions rapporten, at jeg kunne meget mere end jeg reelt kunne. Arbejdstedet havde ikke tid til mødet.
Jeg følte mig presset og skrev bare under, og det er det dummeste jeg har gjort i mit lange forløb.
Så med alt dette vil jeg bare sige at revurdering kan være alt fra et forløb på CAP, eller andre steder eller et mentorforløb eller som i mit tilfælde en arbejdspraktik i 13 uger.
Læg mærke til, at der i lovteksten ikke specifikt står havde revurdering er.
jeg vil meget gerne uddybe det overfor dig, men så må du gribe knoglen!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2017, 08:17   #17
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
fuerzzzs1:

Du opfordrer til socialt bedrageri!!

Herudover - prøv at google Holbæk kommune i forhold til sager i ankestyrelsen og især i relation hertil - i hvor mange sager Holbæk kommune underkendes af ankestyrelsen. Holbæk kommune er netop kendt herfor.

Så nej, Holbæk kommune er absolut ikke en nem kommune at få førtidspension i..............
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2017, 09:19   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hej, Vasen. Jeg ringer i løbet af dagen.
Dette er måneden, hvor revurdering skulle finde sted. Jeg finder paragraffen frem, sagen, samtlige lægepapirer og håber, at den nye sagsbehandler har bedt om de lægepapir, som er kommet til på de 18 mdr.
Lægen er ferieramt, så det er ikke sikkert, hun har kunnet få noget derfra. Jeg håber, hun har bedt om udtalelse fra Autisme-ADHD Amb, som jeg bad hende om. Socialrådgiveren derfra ser jeg først 30/8.

Min mentor fra Springbrædt kan heller ikke ikke imorgen, så en veninde kommer med istedet. Hun spørger, om hun skal sige noget....det skal vi lige snakke om i eftermiddag, hvor jeg sætter hende ind idet.
Gad vidst om det ikke er klogest, i første omgang at snakke kursus og derefter løfte sløret for den paragraf, der er ved at blive "glemt".
Jeg tager ihvertfald en diktafon med under henvisning til at jeg har svært ved at huske, hvad der bliver sagt.

Jeg har i sinde at påpege, at revurderingen skal omfatte revurdering om pension. Sidste år bildte den sagsbehandler, vi begge kender, mig ind, at jeg ville ryge på KH igen, hvis jeg søgte om pension.

Obs! Der er faktisk en kyndig, uddannet person, som nu vil se min sag igennem....en gave...fra siden: Jobcentrets ofre!

Dagen skal bruges til at samle en mappe og overveje mine træk imorgen.

Lovbidder fra Socialjungle.dk ([email protected])

"Det er muligt at søge førtidspension, hvis man som borger ønsker det. Det bliver så på det vi kalder "det foreliggende grundlag"(§ 17 stk. 2)
Hvilket betyder at ansøgningen baseres på de oplysninger der allerede ligger i din sag".

Så vidt, jeg ved, kan man kræve visse papirer vedlagt. Om de så tager papirets indhold ad notam er en anden sag.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2017, 10:01   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg tager ihvertfald en diktafon med under henvisning til at jeg har svært ved at huske, hvad der bliver sagt.
Jeg vil anbefale, at du eller din bisidder optager skjult, så sb ikke ved det.

Du risikerer, at sb nægter at fortsætte mødet hvis du optager.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2017, 11:51   #20
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
I givet fald bliver det indrapporteret - men jeg tror ikke, der skal foregå noget særlig dramatisk imorgen. Vi skal snakke kursus og jeg skal lige høre, hvad hun har inddrevet af papirer for nu.
Jeg forestiller mig lidt, at det hurtige sagsbehandlerskift har at gøre med, at jeg har raslet med den juridiske sabel ved at tilkendegive, at jeg er opmærksom på, at jeg blev snydt sidste år.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension