K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2013, 23:20   #1
Isa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Isa er ny på vejen
Flexjob

Jeg er nu på vej ud i virksomhedspraktik nr 2, og hvis ikke der sker et mirakel så vil jeg formentlig komme op på ca. 2 timer 4 gange om ugen.
Kan man få tilkendt et flexjob efter bare 2 gange virksomhedspraktik? eller skal man afprøves på en anden måde?
Hvem bestemmer ?
Er der noget jeg selv kan gøre for at fremskynde denne proces?
Hvis jeg får tilkendt et flexjob, får man så udbetalt nogle penge ind til man så finder et fast flexjob?
Jeg kan ikke få kontanthjælp og falder for 1 år på sygedagpenge om et par mdr.
Isa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 08:02   #2
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Kære Isa
Du er i arbejdsprøvning dvs. under udredning af arbejdsevne.

Hvilken dato ophører dine sygedagpenge? Dato kan oplyses af din sagsbehandler.
Husk datoen kan være længere end 1 års sygemelding, da ugerne fra arbejdsgiver, hvor arbejdsgiver ikke kan få refusion af kommunen tillægges perioden.

Du skal undersøge de 7 forlængelsesmuligheder af sygedagpenge jf sygedagpengeloven.
Du kan evt. forlænges efter sygedagpengelovens §27 stk 2
"det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger"

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 19:42   #3
Isa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Isa er ny på vejen
Min dagpenge udløber 31.10.13.
Men et vigtigt spørgsmål fra mig er om jeg får en eller anden form for penge hvis jeg bliver berettiget til flexjob og jeg ikke bare lige kan finde et med det samme ??
Isa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 19:51   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isa Se meddelelser
Min dagpenge udløber 31.10.13.
Men et vigtigt spørgsmål fra mig er om jeg får en eller anden form for penge hvis jeg bliver berettiget til flexjob og jeg ikke bare lige kan finde et med det samme ??
Hvis du når at blive tilkendt fleks INDEN dine sygedagpenge udløber, så er det de ca. 15500 kr/md i ledighedsydelse. Dér bliver du ind til du finder et fleksjob. (med mindre du siger nej til et tilbudt fleksjob flere gange, eller ikke opfylder kravet om aktivt at søge)

Hvis du når at ryge på kontanthjælp inden fleksen, så er der kun de ca 10500 kr eller 13500 kr hvis du er forsørger.

Ryger du på den sidste, så kan du trække dig op på de ca. 15500 kr når du har haft et fleksjob i samlet 9 mdr indenfor 18 mdr.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 20:43   #5
Isa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Isa er ny på vejen
Tak mik16, jeg er dog ikke berettiget til kontanthjælp, og hvis jeg så forstår det her rigtigt så får jeg ingen ting før jeg så finder et flexjob hvis jeg ikke når at blive godkendt før sygedagpengene stopper ?

Sidst redigeret af Isa; 08-08-2013 kl. 20:47.
Isa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 21:00   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isa Se meddelelser
Tak mik16, jeg er dog ikke berettiget til kontanthjælp, og hvis jeg så forstår det her rigtigt så får jeg ingen ting før jeg så finder et flexjob hvis jeg ikke når at blive godkendt før sygedagpengene stopper ?
Uha jo da.. hvis / når du tilkendes fleks vil du få MINDST 10500 kr i ledighedsydelse.

Der er med reformen den fordel at selvom du ikke er berettiget til kontanthjælp nu p.g.a. ægtefælle indtægt, så er der ikke længere forsørger pligt når du tilkendes fleks.
Altså vil du uanset ægtefælles indtægter få mindst 10500 kr/ md i ledighedsydelse ;-)

Og det er ganske sandt ;-)

Sidst redigeret af mik16; 08-08-2013 kl. 21:03.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 21:55   #7
Isa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2012
Indlæg: 20
Styrke: 12
Isa er ny på vejen
Endnu engang tak for hjælpen mik 16, :-)
Jeg synes at det er noget svært og tungt stof at sætte sig ind i.... Synes faktisk at det kræver at man et godt helbred at sætte sig ind i alle de regler som er gældende når man bliver syg.
Isa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 22:02   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isa Se meddelelser
Endnu engang tak for hjælpen mik 16, :-)
Jeg synes at det er noget svært og tungt stof at sætte sig ind i.... Synes faktisk at det kræver at man et godt helbred at sætte sig ind i alle de regler som er gældende når man bliver syg.
Så lidt.. Reglerne lære man desværre kun på den hårde måde
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension