K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2013, 10:45   #1
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
AKUT-job...

De der berømt Akut job, synes jeg er en omgang fis rent ud sagt.

Jeg har en søn på 20 år som godt vil have et job mere end det han har fordi det kun er en nat om ugen. Men når vi så kigger på Jobnet, er faktisk alle de job han kan tage, lavet om til Akut-job dvs. han kan ikke søge dem, altså forbliver han arbejdsløs... er der nogen der kan forklarer mig hvordan det skal afhjælpe arbejdsløsheden.
Det drejer sig om job han for bare få mdr. siden kunne søge for der havde de ikke titlen Akut-job.
Der er vist lige et par stykker på Ckristiansborg, der glemte at tænke den ordning til ende... men det er vel ikke noget nyt.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 10:53   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Akutjobbene er ikke for at nedbringe arbejdsløsheden, men for at give de der står på randen af at miste dagpenge en fortrinsret.

Så hvis din søn en dag står der, vil han kunne søge.

Men ja, det er en hovsa-løsning..

De tager heller ikke hensyn til dem der vipper ud over kanten, og står med kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 11:00   #3
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
akut-job er latterlig har folk ikke kunne finde et job på 2 år er det fordi de er for krævende eller ikke gider arbejde, ja det er min mening.

Jeg mener da alle kan søge de der akut job det er ikke sådan at fordi et job er slået op som akut så skal det være en der er på vej ud af systemet.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 11:04   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af HvadNuLilleDu Se meddelelser
akut-job er latterlig har folk ikke kunne finde et job på 2 år er det fordi de er for krævende eller ikke gider arbejde, ja det er min mening.

Jeg mener da alle kan søge de der akut job det er ikke sådan at fordi et job er slået op som akut så skal det være en der er på vej ud af systemet.
Sådan var det måske for 10 år siden, men sådan er det slet ikke idag..

Og her i yderområderne er det helt håbløst.. og det er når man søger hvad som helst hvor man bare har en enkelt af de kvalifikationer der spørges efter.

Der er bare slet ikke nok job til de der søger, det er afslag på afslag.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 12:36   #5
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HvadNuLilleDu Se meddelelser
akut-job er latterlig har folk ikke kunne finde et job på 2 år er det fordi de er for krævende eller ikke gider arbejde, ja det er min mening.

Jeg mener da alle kan søge de der akut job det er ikke sådan at fordi et job er slået op som akut så skal det være en der er på vej ud af systemet.

Hvad er det da for en holdning ?

Ja dem der er syge de gider vel heller ikke efter din mening ?
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 13:03   #6
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@HvadNuLilleDu

Vi befinder os i den værste krise siden 2. verdenskrig. Vi har fra krisens start og frem til i dag mistet over 200.000 arbejdspladser NETTO. Arbejdsstyrken overgår langt arbejdspladserne i antal.

Det er ikke uden grund vi har den højeste ledighed i 19 år.

@Te-pigen

Alle kan søge Akut job. De udfaldstruede dagpengemodtagere har ingen fortrinsret til stillingerne.
De fleste udmeldinger fra såvel private som offentlige arbejdsgivere har været , at jobene tilbydes de bedst kvalificerede.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 13:21   #7
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
Hvad er det da for en holdning ?

Ja dem der er syge de gider vel heller ikke efter din mening ?
nej det siger jeg på ingen måde, det kan godt være hvis man bor langt ude på landet det er svært.

Jeg tror dog stadig der er en masse der kun søger arbejde lige i deres egten erhverv.

Jeg søger selv fleksjob og vil tage hvad som helst der kommer bare for at komme igang med noget.

hvorfor du blander folk der er syge ind i det viser vist mere hvor du er end mig der er en helvedes til forskeld på at være sund og rask også have en kronisk sygdom.

Sidst redigeret af HvadNuLilleDu; 25-01-2013 kl. 13:24.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 13:43   #8
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HvadNuLilleDu Se meddelelser
nej det siger jeg på ingen måde, det kan godt være hvis man bor langt ude på landet det er svært.

Jeg tror dog stadig der er en masse der kun søger arbejde lige i deres egten erhverv.

Jeg søger selv fleksjob og vil tage hvad som helst der kommer bare for at komme igang med noget.

hvorfor du blander folk der er syge ind i det viser vist mere hvor du er end mig der er en helvedes til forskeld på at være sund og rask også have en kronisk sygdom.

Nej den holdning du tager er lige som JBO, og de andre fra højrefløjen, at folk er dovne og ikke gider at lave noget.

Jeg tror kun at det er meget få personer, der enten ikke gider, eller ikke synes det kan betale sig at få et arbejde.
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 13:55   #9
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
der er eller lige nu over 300 sider på jobnet med jobs jeg ved godt alle ikke er rigtige job men der er da en del der er rigtige jobs.

er bestemt ikke fra højre fløjen og JBO skulle smides ud af DK.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 14:09   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jamen så hop ind i et yderområde og søg under ufaglært arbejde.. så skrumper de 300 sider vildt hurtigt.

Kender en der søger helt vildt, og der er højst 2 stillinger om ugen hvor han overhovedet opfylder nogen af betingelserne for at søge... og der er virkeligt mange ansøgere pr stilling.

Hvis man så har passeret de 50 som ufaglært, hjælper det heller ikke..

Mange af de job der tilbydes er vikarjob, hvor man er ansat kortvarigt og på mindre end fuld tid.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Akut tandlæge FrkSilverfox Dit og Dat 45 21-05-2011 15:53
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
akut tandlægehjælp hvordan ? nille60 Alt det andet 21 09-12-2009 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension