K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2016, 16:53   #41
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak Peter.

Det kan desværre ikke lade sig gøre at få et klart svar fra jobcenter, tro mig, jeg har ihærdigt prøvet.

Jobcenter har kopieret lidt af første journal ind som svar på afslag af forlængelse efter § 27 stk. 2, hvor der står jeg ikke er interesseret i operative tiltag.

Jeg kan derfor ikke arbejdsprøves, da, som de skriver ikke kender " behandlingens" virkning .

Jeg er nu parkeret på jobafklaringsforløb = kh ydelse .
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2016, 14:28   #42
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Jobcenter modtog min klage og nyt omformuleret journalblad fra overlæge d.2-3-16. Blev ringet op af jobcenter d.4-3-16 at mine sygedagpenge ville blive forlænget i 69 uger.

Lige et godt tip til nogle, få læge eller speciallæge til at omformulere journal. Jeg var ikke vild med ideen om at ringe til Middelfart Rygcenter, men de var yderst flinke og hjælpsomme.

Og så er det gratis .

Nu vil jobcenter så have jeg skal uddannes . Hvem kan mon blive det på 69 uger .

Og forlængelsen er efter § 27,1 stk 2 , så skal jeg da vel jobafklares ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2016, 15:01   #43
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Super godt du fik lavet en god klage og fik sygedagpengene forlænget. Tillykke med det.

Og ja, det er 27.1.1 der er til revalidering

På 27.1.2 skal der ske en afklaring.

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af revurderingstidspunktet i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 69 uger,
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2016, 15:42   #44
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak for svar Akvamarin.

Sb blev bare lidt grov i telefon samtale i fredags, jeg skulle undersøge muligheden for at uddanne mig ! , han mente nemt jeg kunne varetage hans job.
Der kunne jeg stå og sidde som det passede mig. Han glemmer jo så bare alle mine andre skånehensyn.

Men kom ærlig talt i tvivl om der var noget jeg havde overset.

Jeg var ved anden sb. i torsdags og få udfyldt : Den forberedende del, hun ville gå direkte efter førtidspension eller micro flexjob til mig, sagde hun.....

Ved godt hun ikke har meget at sige, men hvorfor mon hun ikke skriver det i den journal, eller referat jeg har fået ?

Jeg optog mødet, men er jo nu ved gl. sb. igen da sygedagpengene er forlænget.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2016, 09:57   #45
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Hej .

Skal man ikke for rehab. team senest 4 uger efter " den forberedne del" er lavet ?

Uanset hvad ydelse man er på.

Hvis ikke, bliver den vel hurtigt forældet.

Rigtig god solskinsdag til alle jer derude .
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2016, 10:08   #46
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, det er der ingen regler for. Det er forskelligt fra jobcenter til jobcenter hvor tit rehabiliterings teamet mødes og hvor mange der står i kø til at møde dem.

Mine papirer var færdig omkring oktober og mødte dem i februar.

Kan læse herinde at flere måneders ventetid ikke er unormalt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2016, 20:29   #47
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak for svar Gisne.

Jeg har lige et spørgsmål som mange må kende til.

Hvordan kommer i til jobprøvning når i får smertestillende som i ikke må køre med ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2016, 21:35   #48
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.723
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til din orientering..

Kære Tristan

I forbindelse med trafikfarlig medicin og kørekort, uanset om det er kørsel til/fra jobprøvning, findes der også her en skriftlig retssikkerhed, som du bør kende til.

Fordi, du kan løbe ind i problemer med at miste af dit kørekort, hvis din sag pludselig vender imod dig, med et muligt krav om, at så ikke kan beholde dit kørekort.

Ikke fordi det nødvendigvis sker, men der findes borgere der pludselig befinder sig i en situation med trusler om, at hvis ikke de kan arbejde så og så meget, kan de muligvis ikke have forældreansvaret.

Så også her, skal du ikke tro, men vide.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ktofte&page=37

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160914

http://stps.dk/da/borgere/helbred-og-koerekort

"Bare" fordi en medicin har en rød trekant, er man ikke nødvendigvis forhindret i at køre bil. Det er budskabet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-04-2016, 18:18   #49
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak for svar Peter. Fandt ud af jeg godt må køre bil :-). At det så kniber med at gøre det er en anden sag.

Da jeg var ved læge d. 4-4-16 fandt jeg ud af min sb. havde snakket med min læge om smerteklinik, det havde sb. så "glemt" at noterere eller informere mig om.

Kan jo ske, så da sb. ringede til mig i tirsdags bad jeg om at få det skrevet i min sag, at min læge havde afvist det. Er enig med min læge.

Vi blev så uenige, da sb. ser smerteklinik som behandlingsmulighed. Jeg sagde så der ingen grund var til jeg startede på arbejdsprøvning nu her hvis han så det sådan.

Hvad mener i ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 12:44   #50
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
En lille opdate.

Er i gang med min 4. sb.

I arbejdsprøvning 2x2 timer om ugen, men har kun en effektiv arbejdstid på 18 min. om ugen , gad nok vide hvordan de regner det ud.

Blev efter møde i går med sb. og leder på kompetencecenter sat ned i tid så jeg kun skal møde 1x2 timer om ugen, jeg er simpelthen så lettet, ingenting hang sammen herhjemme mere, ryggen kunne slet ikke nå at komme sig før jeg skulle afsted igen.

Der kommer snart en ergoterapeut hjem til mig, og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig, hvis jeg selv skal vælge ting at lave, skal jeg så vælge det jeg har nemmest ved ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension