K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2008, 00:25   #1
odenseMand35
Ved at vænne sig til K10
 
odenseMand35s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 21
Styrke: 17
odenseMand35 er ny på vejen
Hjælp søges

Hejsa jeg har virkelig brug for Hjælp Mit psykriater siger til mig at jeg skal søge pension er det ikke ham der skal søge for mig eller er det mig selv skal søge jeg er meget urolig har snart været sygemeldt ca 1 år kommunen truer mig med ikke søge pension hvad skal jeg gøre det skal lige siges at psykriateren har skrevet til mit sagsbehandler ingen arbejdsprøvning og han har også skrevet at jeg er psykisk syg derfor mener han jeg skal have pension kigger kommunen ikke efter hvad lægen og psykriateren skriver
__________________
Jeg Stoler ikke på Systemet pga det gider ikke hjlæpe det svageste i Samfundet.
odenseMand35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2008, 11:29   #2
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
hej

hejsa odensemand

der er to ting man kan gøre du kan selv søge om pension det hedder en paragraf 17, eller skal din sagbehandler indstille dig til en paragraf 18 og så er det kommunen der søger for dig,
men søg lige aktieindsigt først så du er sikker på dine papirer er som de skal være og så kan du jo ved lægge dine egne kommentar bla den fra psykiarteren / psykologen
og tag en god snak med din læge måske har han nogle gode papirere der kan komme med,,
odense kommune er ikke nem at danse med
danser selv med dem smiler
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2008, 13:55   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af odenseMand35 Se meddelelser
kommunen truer mig med ikke søge pension
Det stykke forvirre mig, forsøger de at true dig til ikke at søge FP, eller forsøger de at true dig til at gøre ting, ved at sige at de ikke vil søge FP?
Hvordan truer de?... for selv om at psyk siger at du ikke bør arbejdsprøves, er det bestemt ikke = med at du ikke skal, det er sagsbehandler der vurdere om der skal en arbejdsprøvning til.

Det kan være at sagsbehandler netop forsøger at hjælpe dig til en FP, at dine læge papirer ikke er tilstrækkelige til at en FP kan gå sikkert i gennem uden en arbejdsprøvning.

Men det kan altså også være den anden vej rundt at sagsbehandler for alt i verdenen forsøger at få dig til at arbejde mere end du reelt kan, det kan vi ikke rigtig vurdere ud fra det lidt vi ved om din sag.

Har du lavet en ressourceprofil? og ligger der en jobplan (er det ikke det de hedder) den beskriver vejen tilbage til arbejde... det skal du ikke lade dig skræmme af, den bygger på at man skal være positiv indstillet, dvs hvad man kan, og ikke på hvad man ikke kan, den skal ligge selv om at arbejde er håbløst.

Som Oliver skriver, søg agtindsigt (du kan finde en agtindsigt begæring i nyttige links som er øverst på din skærm) Hvad ligger der af papirer? (ligger der dem der skal) og kan det betale sig at forsøge at søge FP efter § 17... det er der folk her inde som kan hjælpe dig meget mere med.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 20:29   #4
odenseMand35
Ved at vænne sig til K10
 
odenseMand35s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 21
Styrke: 17
odenseMand35 er ny på vejen
Jeg siger først og fremest tak for svarene Har været til psykriateren i går han siger til mig ingen arbejdprøvning og skal søges pension men det eneste der undrer mig at han siger til mig jeg skal ikke foretage mig andet vedkommende siger jeg vente er der ikke rigtigt at det er mig der skal søge ?
__________________
Jeg Stoler ikke på Systemet pga det gider ikke hjlæpe det svageste i Samfundet.
odenseMand35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Hjælp søges deva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-08-2010 22:03
Hjælp søges odenseMand35 Din historie 2 30-01-2008 15:08
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension