K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2011, 21:28   #1
jeanet1192
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
jeanet1192 er ny på vejen
ny og forvirret...

Hej herinde:-)

Jeg er ny herinde, og tror måske i kunne hjælpe mig lidt med nogle råd...

Lidt om min historie:
Jeg er en pige på 28 med to børn og min søde mand.
Jeg kom tilbage i marts 2007 til skade på mit daværende arb. som postomdeler hos postdanmark.
Jeg fik ved et fald kroniske nervesmerter i hele venstre arm, som dagligt giver mange smerter, hovedpine.

Jeg har været tilknyttet smerteklinik i over 1 år, og før det været igennem en op der skulle give mere plads til muskler og div i armen, og skulle have fjernet smerterne. Det var desværre ikke tilfældet.

Det år jeg har været på smerteklinik har været super, men ikke for smerterne men psykisk.

Som så mange andre har jeg oss været nede med dep.

Nu er jeg kommet i ny komunne, og her er jeg så i tvivl om hvordan og hvorledes, fordi...

Jeg har i den gamle kommune været i tre arb.prøvninger, men uden videre resultat.
Jeg har så 4 mån før jul været på et kompetancecenter hvor jeg var 15 timer i ugen, men det var ikke meget jeg var der af de timer jeg skulle, da jeg ikke kunne pga. smerter.

Fra mandag skal jeg så i praktik på et plejehjem 16 timer om ugen, 4 timer om dagen med fri om onsdagen.
Min nye jobkonsulent mener at min fremtid skal bestå i en udd. på sosuplan, men jeg føler ikke det er vejen frem.
Jeg har på fornemmelsen, at det er fordi de bare vil have mig ud af systemmet. For som hun siger..." så kan jeg jo selv bestemme og jeg kun kan arbejde 10 timer om ugen"

Jeg har det fint med min sagsbehandler skal lige siges...
Men dog mener hun ikke at jeg er klar til en arb.prøvning, hvilket jeg ikke forstår.
Min jobkonsulent sagde også med stort, at det med Flex,fik jeg aldrig!!! hmmm...

Sikke et langt indlæg... er i alle faldet af:-) ???

Men har i nogle råd til hvordan jeg skal forholde mig.?

Mvh Jeanet
jeanet1192 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 21:42   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
det lyder for mig som om din kommune vil forsøge at tørre dig af med en uddannelse som sosu...(det er vist yderst populært for tiden) og så sige du må klare dig selv, om det så er på 10 timer..

men kan det være rigtigt når du kommer fra 37 timers job, er arbejdsskadet? og ikke har kunnet holde til dine arbejdsprøvninger... jeg vil mene nej...

afvent de gode råd herinde, så kommer der nok lidt bedre vejledning..

gad vide hvordan de mener du kan klare en uddannelse indefor sådan et erhverv som er tungt fysisk.. ?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 21:45   #3
jeanet1192
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
jeanet1192 er ny på vejen
ja det er jo også min mening...
Lederen på det plejehjem jeg skal starte på på mandag, sagde også til jobkonsulenten, om hun synes det var realistisk med en udd. med den arm og de smerter jeg har???? Lille smil på mine læber...thi hi

Men min læge på smerteklinikken synes også at jeg er på flex/pensions-stadiet...
Suk suk, det system kan ikke andet end gøre en mere syg
jeanet1192 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 10:14   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jo, der kommer jo til at mangle hænder i hjemmeplejen-så en enkelt hånd skulle de nok kunne bruge,det må være det de tænker ???

Men aligevel så vil jeg mene at du er rigtigt på vej,for så vil det jo vise sig i praktiken om det er den rigtige vej for dig.

Praktik erog kan i sidste ende, stort set bruges til det samme som en arbejdsprøvning.Der vil være vej viser for et vidre forløb.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 10:31   #5
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Hov hov - der er noget helt galt. Du har været i tre arbejdsprøvninger, der ikke har vist noget særligt. JO; DET ER DET DE HAR. De har vist præcis, hvad de skal: de giver et præcist billede at din arbejdsevne. Det er forhåbeligt beskrevet grundigt i det papirarbejde, stederne har udfyldt.
Hvis de viser, du ikke kan arbejde noget særligt, er det sådan de er.

Jeg er ked af at sige det, men du er alt for sød. Du er ved at blive snydt godt og grundigt.
Min personlige mening er et flexjob indenfor noget, du interessere dig for. Og så lad dem, der synes SOSU er fedt tage den uddannelse. Iøvrigt er det logik for burhøns, at du som sosu skal bruge din venstre arm fra du kommer til du går.
Knus
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 14:39   #6
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
Kære Jeanet. Det lyder lidt som min situation. Har nedslidt ryg, og arbejdede som reng.ass. i 37t/ugen. Var i en periode delvist sygemeldt og forsøgte med 15t/ugen og gradvis at komme op på de 37t igen men måtte opgive. De tilbød mig også at gå ned i tid på det antal timer jeg følte jeg kunne klare. Men kan jo slet ikke klare os 5 mennesker for en løn på 15t/ugentlig. Er i dag så fyret fra jobbet, har ikke været i spor arb.prøvning eller noget og er nu "tvunget" til at skal have en rygstivende operation og inden da skal jeg tabe mig (og gerne hurtigt) for jo "mindre" jeg er, jo bedre resultat giver operationen. Dog er der ingen garanti for den gør min situation bedre.
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 15:01   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har din nye kommune indhentet alle akter fra din gamle kommune?

De starter tilsyneladende forfra i din nye kommune uden at tænke på, at du har allerede været igennem en hel masse i den gamle kommune.

Ellers kan du selv kontakte gamle kommune om at få tilsendt alle akter til dig, og du kan aflevere dem til den nye kommune. Du kan gøre det vha. en aktindsigt. Eller de kan sende al sagen til den nye kommune.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 15:44   #8
jeanet1192
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
jeanet1192 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Har din nye kommune indhentet alle akter fra din gamle kommune?

De starter tilsyneladende forfra i din nye kommune uden at tænke på, at du har allerede været igennem en hel masse i den gamle kommune.

Ellers kan du selv kontakte gamle kommune om at få tilsendt alle akter til dig, og du kan aflevere dem til den nye kommune. Du kan gøre det vha. en aktindsigt. Eller de kan sende al sagen til den nye kommune.
Jeg sagde til mit sidste møde, at der var sagt fra en sagsbehandler (da jeg stadig var på sygedagpenge ) at de ikke kunne finde alle mine papire fra Haderslev kommune og det sys jeg simpelthen ikke var i orden.
Jeg sagde at jeg gerne skulle fremskaffe mine papire for at de kunne se at jeg havde før deltaget i arb.prøvning osv.
Dette ville min nye sagsbehandler så gøre med det samme...

Men kunne det være en idé med den manga gange nævnte arb.evnevurdering???
jeanet1192 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 15:47   #9
jeanet1192
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
jeanet1192 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Hov hov - der er noget helt galt. Du har været i tre arbejdsprøvninger, der ikke har vist noget særligt. JO; DET ER DET DE HAR. De har vist præcis, hvad de skal: de giver et præcist billede at din arbejdsevne. Det er forhåbeligt beskrevet grundigt i det papirarbejde, stederne har udfyldt.
Hvis de viser, du ikke kan arbejde noget særligt, er det sådan de er.

Jeg er ked af at sige det, men du er alt for sød. Du er ved at blive snydt godt og grundigt.
Min personlige mening er et flexjob indenfor noget, du interessere dig for. Og så lad dem, der synes SOSU er fedt tage den uddannelse. Iøvrigt er det logik for burhøns, at du som sosu skal bruge din venstre arm fra du kommer til du går.
Knus
Jo du har helt ret. Selvfølgelig har de vist mig en masse ting.
Men det føles lidt som om det ikke er godt nok, hvis du kan følge mig...

Jeg er for sød, ja!!!
Jeg skal stadig blive bedre til at sige mere fra, dog er jeg blevet betydligt bedre siden starten!
Jeg har desværre haft en meget dårlig barndom, som gør at jeg bare "makker" ret, men jeg er så heldig at have en super god mand bag mig, som altid er med til møder, for at hjælpe mig , og samtidig er super til at ruske op i mig:-)
jeanet1192 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 16:29   #10
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

der er noget jeg ikke hel forstår

hvorfor skal du i arbejdsprøvning, når sb. ikke mener du er klar?
hvordan kan en jobkonsulent sige du skal på et plejehjem uden at have spurgt dig om, hvad du kunne tænke dig at prøve.

vil mene det er helt ude i hampen, du skal på et plejehjem for der har du ikke mulighed for at skåne din arm, da det er et hårdt fysisk arbejde ( er selv uddannet indenfor dette ).

jeg vil spørge til, hvad meninge er med denne arbejdsprøvning er på skrift, da den ikker er realistisk i dit tilfælde.

derudover vil jeg bede om i tilfælde af det skulle gå galt med dig, hvem der har ansvaret for dette stadig på skrift.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret... challe Alt det andet 8 29-05-2011 22:55
Forvirret §17 & §18 Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-12-2010 23:22
Forvirret jabma Alt det andet 2 23-03-2010 07:22
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 14:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension