K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2010, 13:17   #1
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Hvor længe?

Hej hej,

nu har jeg gennemgået et års arbejdsprøvning i form af et løntilskudsjob. Min sagsbehandler/arbejdsgiver/jobkonsulent har vurderet mig til at jeg kan magte 15 timers arbejde. Min sag er nu i flexjobsteamets hænder og har været det i små 3 uger. Jeg har fået tilbudt flexjob, men kan af gode grunde ikke starte før jeg er tilkendt flex. Jeg har nu sammenlagt ventet 1½ måneder fra jeg blev fritstillet fra mit løntilskudsjob- og min sagsbehandler blev færdig med min sag.

Er der nogen der kan fortælle mig det videre forløb? Hvor længe skal/kan flex.teamet sidde med min sag, og hvad er sansynlighed for at få afslag/ mere jobprøvning når alle tre parter i forløbet har været enige om min tilstand? Hvem skal fortælle om jeg er godkendt/ fået afslag?

En 3. ting er at jeg har hørt, at når man starter i flexjob skal man gennemgå en prøveperiode uden løn. Noget arbejdspladsen åbenbart ikke er herrer over. Er det snadt?

håber Nogen der kan hjælpe med disse ting
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 15:34   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser

En 3. ting er at jeg har hørt, at når man starter i flexjob skal man gennemgå en prøveperiode uden løn. Noget arbejdspladsen åbenbart ikke er herrer over. Er det snadt?
Ovenstående kan jeg svare på. Altså HVIS du bliver godkendt som fleksjobber, er det DIG der bestemmer, som du vil i ulønnet praktik et sted, som gerne vil ansætte dig. Nogle herinde har valgt at prøve af, for at se, om stedet nu passer til dem, måske 2-3 måneder. Selv har jeg aldrig gjort det. Så det er noget, du selv kan tilbyde arbejdsgiveren og aftale med dem sammen med jobkonsulenten.
Man kan sagtens blive ansat med løn med det samme uden prøveperiode med ulønnet praktik.
Har du fået et tilbud om et job, skal jobkonsulenten kontaktes, da papirene om tilskud og aftaler om skånehensyn i netop det job skal nedskrives.

Det er nok bedst du selv kontakter din sagsbehandler for at høre, hvad de har tænkt sig i dit nuværende forløb. Vi må håbe på, at de vil godkende dig som fleksjobber senere hen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 16:24   #3
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Curls- super mange tak for dit svar så blev jeg lidt klogere Men nu hååber jeg der snart sker noget i min sag. Mit job står og venter på mig og de er i en ligseådum situation da de jo venter på jeg får svar mht til flex :/
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor længe går der? Sascha86 Alt det andet 8 13-05-2013 21:44
Hvor længe? Perlen At søge førtidspension 7 25-04-2011 17:03
Hvor længe... BRANDO Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 19-07-2010 20:14
Hvor længe. jose Nyttigt at vide for Førtidspensionister 11 14-05-2009 17:05
Hvor længe malleaa Jeg er kommet i praktik. 10 05-12-2007 10:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension