K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2014, 14:27   #11
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Ok, men hvordan begrunder jeg så at jeg hører under stk 5, eftersom jeg de seneste 7 år har arbejdet deltid - pga sygdom ?
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 14:59   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du skal have din læge med ind over der..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 15:06   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
Ok, men hvordan begrunder jeg så at jeg hører under stk 5, eftersom jeg de seneste 7 år har arbejdet deltid - pga sygdom ?
Det kan for eksempel være at du i ansøgningen om deltidsjobbet, har skrevet at du søger deltidsansættelse pga din sygdom?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 16:34   #14
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Nej det skrev jeg desværre ikke , da jeg søgte deltids jobbet kom jeg direkte fra sygedagpenge og kommune aktivering. Syntes dengang det var utroligt hårdt at være i det system , så trods store psykiske udfordringer ( ptsd ) valgte jeg at søge deltid . De første 2 år arbejdede jeg 32 timer om ugen , herefter blev det 30 timer og slutteligt 28 timer om ugen , jeg gik hele tiden længere og længere ned i tid og slutteligt kunne jeg ikke slæbe mig afsted længere og det endte med sygemelding samt fyreseddel . Nu efter utallige aktiveringer / arbejds prøvningers er jeg endt på 8 timer om ugen - absolut max , jeg magter dem i perioder dårligt

Inden jeg blev ramt af ptsd arbejdede jeg fuldtid og er da også stadigvæk fuldtids forsikret i fagforeningen .

Men hvis jeg kun bliver supp til deltid , så føler jeg ikke det er det værd , for jeg bruger alle krafter og alt energi på at komme afsted - så der er nul ressourcer herhjemme i hverdagen og jeg er alene på kontanthjælp med min søn på 11 år.

Men jeg ønsker fleks og ønsker at komme lidt ud hver dag , syntes bare ikke det er fair hvis jeg så resten af livet skal slæbe mig afsted til en deltidsløn når det er sygdom der forhindrer mig i at arbejde mere / ordinære vilkår

Sidst redigeret af MLT; 23-10-2014 kl. 16:39.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 16:45   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det der fleksjob på deltid gælder kun dem der har arbejdet 30 timer eller mindre.

Så måske du har noget der kan vise at du gik fra 32 timer til 30 timer pga din sygdom?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 11:37   #16
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Ej for pokker da

Fleksjobbere på gammel ordning er stadig omfattet af reglen om "deltid i sidste ordinære job" Men kun så længe de stadig er under gammel ordning..

ALLE nye fleksjob oprettet efter 1. jan 2013 er IKKE omfattet af den regel.. I princippet er alle nye fleksjob jo deltidsjob, med et suppleret fleksløntilskud.. Og dermed er tidligere "deltidsjob" helt uinteressant.. Der ses kun fremadrettet i den nye ordning..

Bemærk at § 71 OG 72 ER gammel ordning.. Ny ordning er § 70

Sidst redigeret af mik16; 24-10-2014 kl. 12:14.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 11:49   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Ej for pokker da

Fleksjobbere på gammel ordning er stadig omfattet af reglen om "deltid i sidste ordinære job" Men kun så længe de stadig er under gammel ordning..

ALLE nye fleksjob oprettet efter 1. jan 2013 er IKKE omfattet af den regel.. I princippet er alle nye fleksjob jo deltidsjob, med et suppleren fleksløntilskud.. Og dermed er tidligere "deltidsjob" helt uinteressant.. Der ses kun fremadrettet i den nye ordning..

Bemærk at § 71 OG 72 ER gammel ordning.. Ny ordning er § 70
Godt spottet. Jeg havde ikke bemærket at der beskrives to ordninger i loven. Det må I have meget undskyldt.

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 12:17   #18
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Godt spottet. Jeg havde ikke bemærket at der beskrives to ordninger i loven. Det må I have meget undskyldt.

mvh Akvamarin
Ja ikke nemt.. Og slet ikke når § 71 og 72 STADIG eksistere.. Men KUN for de der stadig ER i fleksjob gammel ordning.. Og ingen nye kommer på gammel ordning mere.. De er så som nævnt under § 70

Jeg slår lige fast ALLE nye fleksjob har et max. fleksløntilskud på pt. 17312 kr md FØR modregning for lønindtægt.. Uanset om man i det sidste ordinære job var på deltid eller fuld tid.. Eller for den sags skyld kommer fra et fleksjob gammel ordning.. Alle starter på en frisk § 70

Sidst redigeret af mik16; 24-10-2014 kl. 12:26.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension