K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2012, 00:14   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
søger nogle der har haft en vellykket ,"fjernelse af Karpeltunnelsyndrom"

Det er flere år siden de symtommer og smerter startede,for et par år siden fik jeg en hendvisning hvor min læge skrev mistanke om det.

og kiruren sad og kikkede på henvisningen og sagde det ikke noget problim det jan jeg klare på 10 min og vil du have ordnet begge hænder på en gang gør vi det han ville slet ikke undersøge eller se på mine hænder-så jeg blev bange og tænkte han måske havde været slagter så mig skulle han ikke ordne noget på

men jeg kan ikke holde smerterne ud de er der efter hånden hele tiden tryksmerter finger der sover og stivhed ,vågner flere gange om natte osv.trods flere smerte stillende piller om dagen for alt muligt andet.

Men når jeg taler med andre så kender de alle nogle der har være uheldige at få men efter sådanne en oprasion ,nogle her en da hørt om at det er sværet at bedøve ordenligt,så jeg er bange for at blive snittet i

Skal der slet ikke tages billeder inden,tænk hvis det noget helt andet,som min læge siger kan symtomenern stamme fra nget nedslidt i nakken .

Er der nogle der har oplevet noget positivt med det eller kender nogle der har?

Og hvem er god til at udføre den slags?

for nu skal det altså ordnes det gør ondt at skrive bære ting og i det hele taget så kan jeg side helt stille og det gør ondt,jeg sidder faktisk meget og strækker ud i finger og håndled for at undgå de store smerte også om natten må jeg nogle gange sætte håndfladen på væggen for at strække ud så jeg kan falde i søven,kan jo ikke sone når fingerene sover først,
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 28-07-2012 kl. 00:32.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 00:44   #2
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
jeg er blevet op i begge håndled, og nej der bliver ikke taget billeder..
men en undersøgelse med strøm har jeg været til..
det værste ved den op er når man skal bedøves den kan godt stramme lid inde i hånden..
og min op var rigtig god , men lad være med at blive skåret i begge hænder på engang.. så kan du jo ikke noget..
knus til dig og god bedring
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 00:55   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ret at høre det kan gå godt,nej jeg har bestemt ikke mod på begge hænder samtidig.

Ja jeg fik jo også for nogle år siden sprøjtet noget ind i håndledet dem begge noget der skulle gøre så der blev mere plads der inde.
Det gjorde ondt på den ene og hammernde ondt i den anden,og hånden sov nogel timer,og så fik jeg smerter i den højer hånd i ca det døgen,jeg tude virkelig jeg måtte holde den helt stille og jeg mener HELT stille,vægevagten sagde at det var hvad der kunne ske og det var nerven der nu var helt i klemme,mofin tog ikke smerten,jeg ved slet ikke hvad jeg skulle ha gjort hvis min søn ikke havde været hjemme til at hjælpe mig den gang,så jeg er skrækslagen for der skal snittes der.

i øvigt hjalp det ikke noget.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 01:13   #4
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Prøv at Google det, så finder du både dem der er opereret, dem der er opereret, og lægers kommentarer til resultatet, det var sådan jeg fandt ud af hvad jeg vil og ikke vil, det alligevel dig der i sidste ende skal tage beslutningen udfra hvad dig og dine smerter kan klare at være med til, eller kan holde til 
Held og lykke til
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 08:14   #5
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
jeg vil nu mene at du først skal have lave en nerveledningstest. Hvor du får sat nogle ledninger på dine arme og så ganske let strøm igennem. Er ikke noget der gør ondt, så det skal du ikke være nervøs over.

Selve operationen syntes jeg heller ikke er noget at snakke om, har fået opereret begge sider og også ulnaris nerven (i albuen).

Når du har så mange smerter som du har, syntes jeg måske nok at det er værd at overveje, men ville forhøre mig om hvorvidt de er sikre på at problemerne kommer fra hænderne og ikke fra nakken.

Mht min egen operation, kan jeg ikke sige om den er 100 % vellykket. Jeg har måske fået det lidt bedre, men det har så vist sig at jeg netop har en masse andre problemer i bla. nakken og ryggen, så det kan ikke sammenlignes.

Men kender flere der har fået det meget bedre, så jeg syntes ikke du skal være bange for det og som du har det nu kan det jo næsten kun gå fremad
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 08:45   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tak jeg vil da prøve at google lidt mere om det ,symtomerne har jeg læst om og behandlingen,og så støtte jeg på flere uheldige der fortaloe om følses løse finger og det vel også møj ubehaligt.
Jeg fik en naveskade ved tandlæget så ved at det er ubehaligt også jo.

Je har lige googlet lidt og ser nu det er godkendt som arbejdskade,det sagde min læge ellers at det ville man aldrig godkende det til.
Faktisk er alle mine skavanker startet i hjemmeplejen da jeg arbejde på et rengørings hold.Er lidt bitter over jeg ikke selv har meldt det hele som arbejdsskadei årne efter.

Og nu vil de nok sige det er alt muligt andet,og sikker også forsent at gøre det...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 11:19   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af engager Se meddelelser
jeg vil nu mene at du først skal have lave en nerveledningstest. Hvor du får sat nogle ledninger på dine arme og så ganske let strøm igennem. Er ikke noget der gør ondt, så det skal du ikke være nervøs over.
Jeg havde problemet i begge hænder i en del år, værst i højre.
Ofte sov jeg med en håndledsbeskytter på den ene hånd, nogle gange på begge to, for at holde hånden i en stilling, så det ikke gjorde ondt.

Først blev jeg kigget på af en læge på Ringsted sygehus, som sendte mig til sådan en nerveledningstest i Dianalund, for at få kortlagt helt præcist hvor problemet var, om det var den ene eller den anden nerve i hånden, som var årsag til problemet.

Da jeg så, langt om længe, nåede til, at skulle opereres, så kom jeg til en læge på Slagelse sygehus, Jan Carstensen.
Jeg skulle så vælge hvilken hånd jeg ville have ordnet først, jeg valgte den højre, for at få det værste overstået først.
Jeg kunne jo forestille mig, at det er værre, at være handicappet på højre hånd end på venstre.

Det værste var, at jeg fik sådan en "manchet" rullet op om armen, for at tømme armen for blod, da operationen nærmede sig sin slutning var det ret ubehageligt med den manchet, det strammede ret så gevaldigt.

Så vidt jeg husker sagde han, at der skulle gå 3 måneder imellem operation af den ene og den anden hånd, men efter at jeg fik den højre opereret har den venstre opført sig rigtig pænt.

Jeg har en veninde, som fik revet en finger af ved en arb.ulykke, hun blev også opereret af Jan Carstensen.

Så vidt jeg kunne se, via Googl, arbejder han også på et privathospital, og det er mit klare indtryk, at han er meget dygtig.
Derudover har han også lidt humoristisk sans og er ganske sympatisk.


Jeg har ikke haft nogen problemer efter operationen og arret er pænt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 12:57   #8
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Je har lige googlet lidt og ser nu det er godkendt som arbejdskade,det sagde min læge ellers at det ville man aldrig godkende det til.
Faktisk er alle mine skavanker startet i hjemmeplejen da jeg arbejde på et rengørings hold.Er lidt bitter over jeg ikke selv har meldt det hele som arbejdsskadei årne efter.

Og nu vil de nok sige det er alt muligt andet,og sikker også forsent at gøre det...
det er kun i nogle tilfælde at det er godkendt som en arbejdsskade. Min kunne ikke godkendes da det var opstået inden for butiksfaget, men havde jeg nu været jord- og betonarbejder og havde stået med en slaghammer hele dagen, så kunne den godkendes.

Vi havde den via HK i ASK og den blev også anket, men var afslag.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 14:58   #9
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej igen
Jep du har googlet, der er mere Info at hente, og det er meget rigtig hvad engager skriver, det Også meget vigtigt du får udfyldt en blanket angående en arbejdsbetinget lidelse, men har du en fagforening du kunne støtte dig op af, for det kunne jo være der var grunde til den ikke var udfyldt (f.eks man ikke vidste på det tidspunkt, det var en arbejdslidelse, læge har fejlet, der kan være 1 mill grunde, vil ikke kunne redegøre for alle sammen)
Men bare du lige husker på, at fordi en har haft et dårligt udkommen af en operation, eller omvendt, så det jo hvordan du har det, med de problemer det giver i din hverdag..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 22:25   #10
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Hej Cleo

Jeg blev opereret for karpaltunnel syndrom i begge mine håndled på samme tid i sommeren 2010 med meget godt resultat. Kan kun anbefale dig at få det gjort.

Jeg blev først af min læge henvist til en nerveledningsundersøgelse, så man var sikker på at det var karpaltunnel syndrom, og det var det så. Er tidligere blevet opereret for diskusprolaps i nakken, så det er selvfølgelig vigtigt at finde ud af hvor nervesmerterne udgår fra.

P.g.a ventetid på de offentlige sygehuse blev jeg opereret på privathospitalet Mølholm i Vejle. Operationen var en kikkert-operation, og det kan anbefales, da det tog højst 10 min. pr. hånd.
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Jesper Tynell søger sygemeldte, udsat for "Anden Aktør-ulovlighed" klarkurs Dit og Dat 6 13-04-2010 12:46
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Nogle erfaringer med "Contra" ? MCG79 Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 12-01-2010 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension