K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2012, 14:02   #1
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Var til special læge samtale.. og intet hørt ??

Hej, og tak på forhånd til alle dem der hjælper hinanden i en for mange svær process !!


Jeg har været på sygedag penge i lang tid, pga stress, depression ...og har været henvist til psykiater..i et år nu men der er lang vente tid ...

Min sags behandler havde så sørget for at jeg kunne komme til at tale med en Psykiater til en special læge erklæring.

Det var en hård samtale men også god fordi - hun gjorde klart for mig at hun ville indstille mig til flex og en mentor ordning ... og det virkede som en lettelse ....

Dette var den 15/07 2012 ....

Siden har jeg intet hørt ??? .... Psykiateren sagde hun ville sende afgørelsen til min sagsbehandler således jeg sammen med hende kunne læse konklusionen/diagnosen ect ...

Jeg forstår ikke lige helt jeg ikke høre noget ... og syntes ikke jeg har ressourcer til at kontakte kommunen ( da jeg egentlig er nervøs for de samtaler) ...

Men hvad er reglerne ??? Er jeg indstillet til flex .. når psykiateren anbefaler det eller hvad skal der ske ???


ha en go dag alle !!!
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 19:40   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Du bliver desværre nok nød til at kontakte din sagsbehandler og bede om at få udleveret en kopi af speciallægeerklæringen. Hvis du har din sagsbehandlers mailadresse, kunne du jo spørge ham eller hende via mail...

Mht. fleks, så kan en psykiater ikke bestemme, om du er berettiget til det eller ej. Det er kun kommunen, der kan det. Og det kan være en langvarig process med flere arbejdsprøvninger, for at finde ud af, hvor mange timer du kan holde til. Så også her er du nød til at spørge din sagsbehandler, hvad han eller hun mener, der nu skal ske. Èn ting er dog sikkert, når du endnu ikke har været i behandling, bliver du næppe afklaret til fleks lige med det samme, for det kræves, at alle behandlingsmuligheder er udtømte, og at sygdommen er stationær...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 21:52   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
En psykiater kan IKKE indstille dig til fleks mm, det er kun sb der kan anbefale at du bliver indstillet, og det er fleksteam der kan indstille dig.

Der er kun en måde at se den lægeerklæring på, og det er ved at kontakte sagsbehandleren.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 22:08   #4
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Hmm .. men er der ikke en frist for hvor lang tid der kan gå inden sagsbehandleren kontakter mig ??
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 22:22   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hvis du er på kontanthjælp, skal du jf loven indkaldes til en (job-)samtale mindst hver 3. måned. Er du på sygedagpenge, kan jeg ikke lige huske intervallet. Men des længere tid, der går, hvor der ikke sker noget i din sag eller mht behandling, des større er risikoen for, at kommunen vil forsøge at stoppe sygedagpengene. Det er derfor vigtigt, at du er pro-aktiv og selv følger lidt op på din sag...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 13:41   #6
Migger
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Kalundborg
Alder: 36
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Migger er ny på vejen
jeg ville helt klart kontakte min sagsbehandler hvis jeg var dig... din sagsbehandler burde have udtalelsen allerede dagen efter da de blir sendt elektronisk så jeg syntes det er mærkeligt du intet har hørt.. hvis du er nervøs for at kontakte din sagsbehandler så be om hendes mail adresse det gjorde jeg og vi har mailet sammen meget da det er nemmere at få fat i hende på mail end på tlf pga tlf tiderne.
Migger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 15:59   #7
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej BKM

Hvis du har det dårligt med at kontakte SB så prøv at ringe til den psykiater du var hos og spørg om hvornår den er sendt videre.

Hvis den så er sendt for lang tid siden er der nok ingen anden vej end sb - men så har du da også et udgangspunkt når du ved hvornår den er sendt.

Kender alt til hvor svært det kan være at overkomme selv små ting når man er ramt af stress, men det er vigtigt for dig at det ikke bliver syltet
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 18:27   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BKM Se meddelelser

Dette var den 15/07 2012 ....

Siden har jeg intet hørt ??? .... Psykiateren sagde hun ville sende afgørelsen til min sagsbehandler således jeg sammen med hende kunne læse konklusionen/diagnosen ect ...

Jeg forstår ikke lige helt jeg ikke høre noget ... og syntes ikke jeg har ressourcer til at kontakte kommunen ( da jeg egentlig er nervøs for de samtaler) ...
BMK, som patient har du har ret til aktindsigt og dermed ret til en kopi/et print af din speciallægeerklæring direkte fra speciallægen.

Du bruger blot aktindsigtsanmodningen på K10's Forside eller du forfatter blot selv en kort anmodning, som fx.:

Hermed anmodes venligst om aktindsigt/kopi af speciallægeerklæringen af x dato.

Med venlig hilsen

BMK

Cpr-nummer

Du skal have erklæringen indenfor næste 10 kalenderdage.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 21:42   #9
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Tak for rådene tror jeg kontakter lægen først så .. pr mail.
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 22:37   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vil bare gøre opmærksom på, at der næsten altid er lidt kludder i det hen over sommeren - enten er sagsbehandleren på ferie, ellers er lægekonsulenten på ferie, eller skal psykiateren på ferie, hvilket ofte skaber nogle flaskehalsproblemer mht ventetider.

God ide at kontakte lægen i første omgang.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
special-læge erklæring mortilm Alt det andet 14 16-04-2012 20:02
Psykiatrisk special læge erklæring jasch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 13-01-2012 07:10
Navnet på en special læge simeling Alt det andet 0 29-09-2010 20:35
Neuropsykolog? neurologisk special læge ? carisma Alt det andet 3 25-11-2009 18:26
Special læge inden for kommunen??? Annemette Spørgsmål ang fleksjob 15 10-08-2009 03:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension