K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2012, 19:48   #21
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej

Jeg er også blevet opereret i begge håndled (dog ikke på en gang) - det er gået rigtig fint - arrene kan ikke ses og mine hævder fungerer som de skal.

Jeg blevet opereret på Køge sygehus - og fik ikke bedøvelse - de satte en manchet på armen der stopper blodtilførelsen så du ikke kan mærke noget.

Samtidig fik jeg høretelefoner med musik på - så det hjalp på ikke at focusere på operationen.

Efter oprationen sad jeg i venteværelset i en halv times tid - og så kunne jeg tage hjem igen
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2012, 23:19   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
Jeg blevet opereret på Køge sygehus - og fik ikke bedøvelse - de satte en manchet på armen der stopper blodtilførelsen så du ikke kan mærke noget.
Er du helt sikker på, at du ikke blev bedøvet?

Manchetten, som stopper blodtilførslen gør ikke, så man ikke mærker noget, den stopper kun for blodtilførslen, så der ikke skal stå en sygeplejerske og tørre blodet væk for, at lægen kan se hvad han laver.

Jeg blev lokalbedøvet, med nogle stik i hånden, og fik en manchet rullet op til øverst på armen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 17:24   #23
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
kan kun sige det samme...

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Guldfax det er lige den slags der får mig til at tænke at det er lige meget med en opration.

Men dine sidste linjer gør så igen at jeg tænker ,jeg er jo nød til at forsøge det.

Jeg taber ting,de nærmest flyver ud af hånden på mig nogle gange,eks tager et glas eller krus i skabet og over på bordet så har jeg åbenbart ikke altid ordenligt fat i tingene.
Af samme grund køber jeg helst mælk med skrugelåg-andet sviner for meget når det ryger ud af hånden

Jeg er faktisk bange for bedøvelsen ikke virker og for de følgeskader der kan komme-men samtidig bliver jeg jo ikke gamel hvis jeg skal blive ved med at sove så dårligt som jeg gør,for jeg vogner flere gange om natten af ubehag og smerter lige som nakken og ryggene også kan holde mig vogen.

følgerne fra første operation er nemlig grunden til jeg ikke vil have nummer 2.. men alligevel er i tvivl...

Det med at tabe tingene kender jeg alt for godt.. taber i hvert fald kniv og gaffel 1 gange ved hver måltid.. hvad glas angår kan jeg kun bruge nogen med takker, hanke eller andet til at hjælpe med.. eller ryger de også.. sjovt nok tænker jeg faktisk også en del over hvad jeg køber... for hvad jeg kan holde på osv..

bedøvelsen skal virke.. jeg er opereret 3 gange i mine håndled, den ene for karpal og alle 3 gange har bedøvelsen virket.. tror virkelig ikke det er mange som oplever det ikke virker... der skal nok være nogen.. det er for mig ikke noget jeg tænker på mht bedøvelsen.. (fandt fakstisk lige ud af jeg har en veninde(ven/bekendt) som er opereret 2 gange for karpal UDEN problemer overhovedet...

men igen.. jeg tror ikke det er en løsning ikke at blive opereret i den sidste ende.. jeg tror også det kommer for mig.. men der går nok lige et par år... :-D
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 22:39   #24
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Henvisningen er sendt eletronisk,jeg skal bestille tid på mandag ,så er da spændt på hvor længe ventetid er.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 23:36   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Guldfax Se meddelelser
og alle 3 gange har bedøvelsen virket.. tror virkelig ikke det er mange som oplever det ikke virker...
Ellers er det da godt, at man er ved bevidsthed, så man kan råbe højt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 09:52   #26
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ellers er det da godt, at man er ved bevidsthed, så man kan råbe højt.
Ja, så vil jeg nok råbe at så slutter festen!!!

Jeg har til morgen googlet ham jeg fik henvisning til på Hansknudsensplads-nu jeg da virkelig nervøs... og tror også det var ham der bare lige kunne klare det på 10min.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 11:11   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Ja, så vil jeg nok råbe at så slutter festen!!!

Jeg har til morgen googlet ham jeg fik henvisning til på Hansknudsensplads-nu jeg da virkelig nervøs... og tror også det var ham der bare lige kunne klare det på 10min.
Det kunne lyde som om, at det er denne klinik: http://www.veincare.dk/indeklemt-nerve.html

Jeg har googlet klinikken, jeg har ikke kunnet finde nogen, der skriver om dem i en debat ell.l., hverken godt eller skidt.

Min erfaring er, at hvis folk et tilfredse med noget, så går de sjældent ind og skriver om det på nettet, men hvis de derimod er utilfredse med noget, så er de noget hurtigere til, at udbrede dette.

Så det, at ingen har skrevet om dem, det vil jeg tage som et godt tegn.

Jan Carstensen, der opererede mig for karpaltunnelsyndrom kunne jeg heller ikke finde noget om, og han var super.

Og når først lægen går igang med at operere, så tager det faktisk ikke mere end 10 min.

Da jeg kom ind på operationsstuen blev jeg gjort klar til operationen (jeg går ud fra, at det var en sygeplejerske, der tog sig af det).
Jeg kom op på briksen, hånden blev dækket af, der blev sat en skærm-lignende ting op, så jeg ikke kunne se selve operationen.
Der kom en anæstesi-læge (også kaldet "bedøve-læge"), som kom den der irriterende manchet op om min arm, og bedøvede min hånd.

Mens det sidste foregik stod lægen og gjorde sig klar til operationen, og først da alt var gjort klar gik lægen igang med, at operere.

Da jeg var til forundersøgelse og snakkede med lægen, som skulle operere, fortalte han, at selve operationen tog 5-10 minutter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 22:24   #28
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Vovse tak men det er ikke lige der,det skulle være gratis/over skatten

Jeg googlede Henrik Svend Hansen ,og så mistede jeg lysten lidt,jeg tror jeg har været til undersøgelse er en gang for flere år siden.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 23:16   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Vovse tak men det er ikke lige der,det skulle være gratis/over skatten

Jeg googlede Henrik Svend Hansen ,og så mistede jeg lysten lidt,jeg tror jeg har været til undersøgelse er en gang for flere år siden.
Tjaaa, jeg må da nok sige, at hvis det er ham, der er tale om her: http://www.dethitter.dk/brugeranmeld...k+svend-hansen så kan jeg godt forstå dig.

Print evt. den side ud og vis den til din læge, og bed så om henvisning til en anden.
Jeg var ovenud tilfreds med Jan Carstensen, Slagelse sygehus, der er lidt om ham her: http://www.phdanmark.dk/Personale/La...arstensen.aspx .
Han var behagelig at tale med, havde en god humoristisk sans, og virkede meget professionel.

Jeg er ret sikker på, at det også var ham, der opererede min veninde da hun kom til skade med en finger, hun var også yderst tilfreds.

Mange bliver opereret på privatklinik fordi de offentlige sygehuse har lang ventetid.
Jan Carstensen er på Slagelse sygehus, men han er også på et privathospital.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 23:08   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, det ham ,få næsten ondt i maven bare det jeg kom ind på linket,Slagelse bliver det svære for langt,det kunne ellers være hyggeligt at se byen igen

Har boet i 3 gader der,4 boliger min mor sagde selv at livet havde været letter i en camping vogn -det forsår jeg i dag hvad hun mente ,har jo boet over 50 stæder inden jeg blev 18år.

Jeg tager cansen og får en tid til "slagteren" og så må min mave fornemmelse,sige til eller fra om det skal være ham.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Jesper Tynell søger sygemeldte, udsat for "Anden Aktør-ulovlighed" klarkurs Dit og Dat 6 13-04-2010 12:46
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Nogle erfaringer med "Contra" ? MCG79 Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 12-01-2010 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension