K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2012, 10:25   #1
Bailey
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2012
Lokation: Holstebro
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bailey er ny på vejen
Flexjob eller førtidspension

Hej. Min mand på 40 år har fået konstateret flere diagnoser. Han har OCD, agorafobi, socialfobi og er lettere retarderet(stationær tilstand). Har fået konstateret at det enten er flex eller fp.
Hvor meget må man presse en syg mand i arbejdsprøvning. Han er afsted 3 x 2 timer, og det kræver så meget af ham, at han sover 14-16 timer i døgnet. Skal tage mere medicin( mod sindssyge) kan ingenting når han kommer hjem. Jeg føler at han står lige på kanten af afgrunden, alligevel presser jobcentret på for at han skal afsted en dag mere i ugen. Skal han presses ud over kanten før det stopper? Forstår ikke at man skal blive mere syg af at være i systemet. Kan jeg gøre noget?
Bailey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 10:34   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Skriver din mand dagbog under dette forløb (evt. med din hjælp)?

Ellers vil jeg anbefale, at du starter med, at læse denne tråd, som er ganske ny: http://www.k10.dk/showthread.php?t=23631

Det er også en god idé, at have sin læge med på sidelinien, ofte kan det klares med en snak i telefonen i telefonkonsultationen om morgenen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 11:56   #3
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Få en læge eller endnu bedre psykiater indover til at vurdere om det forværrer hans tilstand. De kan stoppe en arbejdsprøvning øjeblikkeligt ved at sige den er kontraindiceret. Ellers må han tage kontakt til sin SB og høre hvad der skal gøres. Alternativt sygemeæding, men der skal man passe på, for hvis han har for meget fravær, kan det ikke vurderes hvor meget han kan arbejde og så skal der højst sandsynligt en ny arbejdsprøvning til, når han er lidt bedre
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 12:02   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja desværre må man jo gå til grænsen for at kunne måle en arbejdsevne.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 12:56   #5
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Ikke enig, Stampe. En arbejdsevne skal vise hvor meget man kan klare over lang tid på arbejdsmarkedet. Ikke hvor meget man kan klare i en ekstremt presset situation. Den fejl begik jeg selv og har derfor ikke pension i dag, selv om det måske var det bedste.

Få lægen til at trække i nødbremsen. Eller, sig til ham, han skal gå hjem når han kan mærke han ikke kan mere den dag, om det så er 10 minutters fremmøde.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 15:21   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Alt andet lige er målet nu, at grænsen skal kunne måles. Ok at sætte grænsen højt, så må man jo netop sige fra, når ens grænse er nået.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 15:38   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu har jeg aldrig forstået disse indlæg om man skal have pension eller fleks
der er en kæmpe forskel på disse to og kravene er også forskellige

på fleks skal man søge arbejde og tage uddannelse
fleks er langt fra en pension og man bliver jagtet af kommunen

så man må tage en beslutning om det skal være pension eller fleks
1 hvad viser ens lægepapir
2 hvad viser ens arbejdsprøvning
udfra disse to burde man vide om man ligger til pension eller fleks

Nej man skal ikke klare en ekstremt presset arbejdsprøvning
dog kan man godt prøve i perioder, så man kan se hvor grænsen er
men man skal vise hvad man kan, det dur ikke og sidde og sige man ingen ting kan
for hvis man ingen ting kan, så vil ens lægepapir også vise det

man skal være sig selv og prøve at udfører det man kan, uden man går helt ned
for det kan hverken kommunen eller en selv bruge til noget
som der er skrevet tidligere
En arbejdsevne skal vise hvor meget man kan klare over lang tid på arbejdsmarkedet

der skal være en rødtråd mellem hvad lægerne skriver og hvad man viser i en arbejdsprøvning

Skal tage mere medicin( mod sindssyge)
ikke et kønt ord og bruge, alså du mener din mand er sindsyg
det hedder antipsykotisk medicin
der er alså ikke mange med psykisk sygdom, som er sindsyg på nogen måde

dem der er, er nok også et helt andet sted end at skulle gennemfører en arbejdsprøvning

Sidst redigeret af MTVRV1; 17-07-2012 kl. 15:46.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 17:01   #8
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
MTVRV1 Jeg kunne sagtens havde skrevet alt det du skrevet (læs ovenstående) og kan også godt forstå meningen bag, problemet er bare for den enkelte, at kommunen og den enkelte måske ikke er enige i hvor langt ude man virkelig er. Kommunen har det gerne med at gøre en mere rask, end man virkelig er, derfor sætter de også gerne baren højere end den skulle havde været sat fra starten af, og lige pludselig pga man slås med psyken/smerterne så begynder man sgu selv at tro man er raskere, og inden man set sig om, så man fået flex, hvor man muligvis skulle havde været på pension.
Jeg tror det er derfor du vil fortsætte med at se disse overskrifter, for folk kan sagtens bilde sig selv ind, de "hypokonder" og de næsten raske, men det jo for mange bare en stakkels frist.
Det værste er, at man ser disse ting ske, hver gang der skal spares, så får den lige en ekstra omgang på skruen..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 18:41   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser

Kommunen har det gerne med at gøre en mere rask, end man virkelig er,

derfor sætter de også gerne baren højere end den skulle havde været sat fra

starten af, og lige pludselig pga man slås med psyken/smerterne så begynder

man sgu selv at tro man er raskere, og inden man set sig om, så man fået

flex, hvor man muligvis skulle havde været på pension.
...kan ikke siges bedre, sidder lige i skabet :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 21:52   #10
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej Bailey

Nu ved jeg ikke lige hvor meget din mand kan tale for sig selv.

Men mit råd er at han taler med sin psykiater (hvis han har en) og sætter ham/hende ind i problemet.

Det "min" psykiater gjorde var at skrive til sb at jeg under íngen omstændigheder måtte sættes op i tid før jeg havde kunne klare det første krav 100%. - det var 3 timer 2 x ugenligt.

Det klarede jeg ikke - jeg gik jævnligt hjem før tid - så jeg blev aldrig sat op i tid.

Det der selvfølgeligt er vigtigt i denne situation er at din mand er i stand til at sige fra når han ikke kan mere og så gå hjem

Held og lykke med det - der er jo ingen rimelighed i at han skal sove og ha det dårligt hele sit liv "bare" for at kunne klare arbejdsprøvningen.

Håber der kommer en løsning så i kan få et godt liv.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP eller flexjob jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 28-05-2013 12:43
Praktik - flexjob eller førtidspension lonsmann Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 28-06-2012 18:38
flexjob eller fp eller ? bmp24 Spørgsmål ang fleksjob 29 26-08-2011 09:57
Flexjob eller førtidspension - strejke Jørgine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-01-2009 12:25
flexjob 1/2 eller 2/3 andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 14 15-06-2008 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension