K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2012, 13:11   #1
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
kommunalt tilbud - fleksjob?

Jeg har lige været til møde med min sagsbehandler i Jobcentret. Jeg er visiteret til fleksjob i oktober 2011, var hos anden aktør i december 2011 og i 3-måneders virksomhedspraktik i januar, februar og marts 2012. Siden 1. april har jeg så gået ledig, og jeg søger og søger, men har ikke haft heldet med mig endnu.

Sagsbehandleren vil så sende mig til en anden aktør pr. 1. september i et 13-ugers forløb. Ok, det er jeg enig med hende i, det er helt fint, hvis jeg ikke har fundet noget til den tid.

Så oplyser hun, at når jeg har gået ledig 12-15 måneder, vil jeg blive sendt i et kommunalt? oprettet fleksjob med rigtig løn og på de vilkår, som jeg også ville have, hvis jeg selv havde fundet et job. Er det rigtigt forstået? Og er det et job, som man kan beholde (hvis alt selvfølgelig flasker sig), eller er det et tidsbegrænset job, ligesom praktik?

Jeg vil jo helst selv finde et job og leder meget ihærdigt, men det lyder da næsten for godt til at være sandt, hvis kommunen bare sådan lige stiller jobs til rådighed for fleksjobborgere?
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 13:27   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som jeg har hørt det er det en mulighed kommunen har, men sjældent bruger og jobbet kun er for et år, men ved det ikke.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 14:40   #3
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Det kan godt være rigtigt. Der er nogle kommuner, der kun tilbyder jobbet for 1 år, men der er også kommuner, hvor det er et varigt job, jeg kender selv et par stykker, der fik job på den måde.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 14:47   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du må spørge sagsbehandleren/jobkonsulenten, om hvad for noget kommunalt fleksjob, de snakker om... Det er trods alt dem, som giver dig den oplysning.

Lyder ellers godt, at de vil oprette et job til dig med løn. Det er rart at komme i job med løn uanset, om man selv har fundet det eller ej.

Siger man nej til et tilbud fra jobcentret, kan man risikere at få ydelsen i karantæne.

Tilbuddet skal dog til gengæld også være rimeligt. Feks. bør de ikke oprette et fleksjob til dig, hvor dine skånehensyn ikke kan overholdes. For det skal de.

Der er flere kommuner (kender nogen som har fået det og har læst herinde), som forsøger at hjælpe de langtidsledige fleksjobbere tilbage til arbejdsmarkedet, hvis borgerne ikke selv har kunnet finde et job. Ofte på jobnet, har jeg lagt mærke til, at Frederikshavn kommune er ret gode til at oprette fleksjob. (de kalder det for et projekt).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 15:02   #5
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
NICO.

Nu ved jeg ikke om jeg blander tingende sammen, og jeg ved heller ikke hvor

gammel du er, er det fordi du er 56 år, for så er kommunen forpligtet til at

finde et job til dig. så måske er det der for ????
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 15:40   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
NICO.

Nu ved jeg ikke om jeg blander tingende sammen, og jeg ved heller ikke hvor

gammel du er, er det fordi du er 56 år, for så er kommunen forpligtet til at

finde et job til dig. så måske er det der for ????
DET lyder da lovende,det ha jeg aldrig hørt om,men jeg nærmer mig snart den alder og så ville det da også være på tide at hjælpe mig. (ledig siden 2005)

Mon der er tale om at kommunen sørge for praktik efter 12- 15 månders ledighed,fordi at du så igen skal arbejdsprøves,det vil jeg tro der er tale om,men synes du skal bede om at få på skrift hvad i aftalte sidst
Og pøj pøj med jobsøgningen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 15:54   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
NICO.

Nu ved jeg ikke om jeg blander tingende sammen, og jeg ved heller ikke hvor

gammel du er, er det fordi du er 56 år, for så er kommunen forpligtet til at

finde et job til dig. så måske er det der for ????

Hej mand

Jeg mener; -du blander tingene sammen... -men er der et link, eller noget andet der kan argumenterer for kommunens "pligt" til at finde arbejde når man er over 56 år?


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 16:22   #8
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej

Jeg mener at kommunen er forpligtet hvis man er i efterlønsordningen. Det er de i hvert fald hvis man er "alm" arbejdsløs, og det bør vel være det samme.

Ved det fra min svoger der har gået arbejdsløs i flere år og han er garanteret et seniorjob.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 16:22   #9
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej mand

Jeg mener; -du blander tingene sammen... -men er der et link, eller noget andet der kan argumenterer for kommunens "pligt" til at finde arbejde når man er over 56 år?


.
Det hedder seniorjob og gælder kun dem, der er tilmeldt efterlønsordningen - men vel derfor også dem, der er tilmeldt fleksydelsesordningen
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 16:31   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Seniorjob gælder ikke til fleksjobbere.

Seniorjob er kun for dem, som er på dagpenge.... (det er ledige fleksjobbere ikke) Det står klart og tydeligt i denne lov, allerede i starten:

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31088
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søg et fleksjob - nyt tilbud sporup Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 14-07-2012 15:25
Kommunalt flexjob? Zania Spørgsmål ang fleksjob 2 02-05-2010 09:56
Praktik og kommunalt fleksjob Tullee Spørgsmål ang fleksjob 16 10-03-2010 22:32
Kommunalt ansattes uddannelse! phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 1 03-02-2010 21:52
kommunalt smøl buster Alt det andet 6 24-09-2009 09:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension