K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2009, 01:05   #1
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Normal process?

Jeg har snakket med min sagsbehandler om at jeg gerne vil søge fp.
For ca. 2 uger siden modtog jeg så ressourceprofilen han havde udarbejdet. Jeg tjekkede den igennem, men kunne se at han ansøgte om fleksjob. Jeg måtte have fat i ham igen og forklare at det altså var førtidspension der skulle søges.
Det ville han lige rette og så sende mig en ny kopi så jeg også kunne se den igennem. Her i sidste uge ringede han så til mig, og sagde at nu havde han sendt min sag ind til pensionsudvalget, og der skulle komme svar indenfor 14 dage. Jeg nåede ikke rigtigt at tale med ham om det, for hele samtalen gik så hurtigt og han havde afbrudt mig i min madlavning. Nu kan jeg ikke få fat i ham før weekenden er omme. Men jeg forstår ikke hvordan han bare kan sende den ind, helt uden jeg har set hvordan den nu er blevet. Må han det? Jeg skal vel godkende den, og underskrive eller hvad?
Og skal han ikke oplyse mig om hvilken paragraf der søges ud fra?
Hvilken paragraf er forresten bedst? Hvis man kan spørge sådan.

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre..
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 01:23   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja du skal jo have ressourceprofilen til partshøring med de nye oplysninger, så du kan se at han har rettet fejlen...

Du skal tilbydes partshøring angående førtidspensionssagen!

Mon det er pensionsteamet han mener? Dem der skal vurderer om sagen kan overgå til reglerne om førtidspension?

Kan godt forstå du er forvirret - det er jeg selv lige blevet blot ved at høre om fremgangsmåden.

§18 er lettest (hvis man kan sige det sådan) at få igennem.

Nu kan jeg ikke lige huske din sag, men har du været i arbejdsprøvning osv?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 01:37   #3
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja du skal jo have ressourceprofilen til partshøring med de nye oplysninger, så du kan se at han har rettet fejlen...

Du skal tilbydes partshøring angående førtidspensionssagen!

Mon det er pensionsteamet han mener? Dem der skal vurderer om sagen kan overgå til reglerne om førtidspension?

Kan godt forstå du er forvirret - det er jeg selv lige blevet blot ved at høre om fremgangsmåden.

§18 er lettest (hvis man kan sige det sådan) at få igennem.

Nu kan jeg ikke lige huske din sag, men har du været i arbejdsprøvning osv?
Ja, jeg har været i arbejdsprøvning
Der står lidt om den her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7648

Har ikke hørt ordet partshøring før, men er det den mulighed man har for at møde personligt op hos de folk der skal afgøre ens sag, og tale med dem?

Gad vide om han gør brug af §18 eller §17 :S
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 03:08   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ressourceprofilen bliver brugt som dokument for en afgørelse og skal derfor parts høres sådan at du kan komme med tilføjelser og med indsigelser i evt u rigtige oplysninger .


Men mon ikke han bare har rettet det med fleks til pension og så regnet med at det var i orden hvis det var den eneste indsigelse du havde mod ressourceprofilen før....

Det at du har kigget på ressourceprofilen og er kommet med kommentar til den , det er en partshøring .. du burde så have haft den tilbage og godkendt den efter din sagsbehandler havde rettet til sidst , men kan jo være at det kun var den ene ting der skulle rettes...

Hvis det er dig selv der har sagt at du vil søge pension så er det nok ud fra § 17 han søger kunne jeg forestille mig men din sag ser noget rodet ud så det er nok ikke til at sige helt sikkert ... men skal vi ikke bare krydse fingere for at det falder heldigt ud
  Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 11:46   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er lige meget om han bruger §17 eller §18, for det er nøjagtigt det samme

Der er kun en forskel hvis det er §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag, som er en anden end de ovennævnte.

Så som Hejdien skriver - lad os krydse fingerene for at de kommer til at stryge lige igennem.

Hold os endelig orienteret
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 18:30   #6
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Tak for svarene, nu forstår jeg

Jo det er nok bare det med fleks til pension han har rettet.
Jeg ville gerne have rettet lidt i mine kommentare i forhold til den nye ressourceprofil. Men det var også småting, så tror ikke det har nogen stor betydning. Mange tak for opbakningen. Jeg kommer med en update når jeg hører noget
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 18:35   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja du skal jo have ressourceprofilen til partshøring med de nye oplysninger, så du kan se at han har rettet fejlen...

Du skal tilbydes partshøring angående førtidspensionssagen!

Mon det er pensionsteamet han mener? Dem der skal vurderer om sagen kan overgå til reglerne om førtidspension?
Når man søger førtidspension, starter man en ny sag.
Partshøring bruges først, når der skal at træffes en afgørelse i sagen, så det er først, når pensionsudvalget er ved at træffe afgørelse, og at de samtidig mener, der er nogen akter som borgeren ikke har set, at de så bruger partshøring. Det er derfor ikke altid, man bruger partshøring.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 00:15   #8
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Når man søger førtidspension, starter man en ny sag.
Partshøring bruges først, når der skal at træffes en afgørelse i sagen, så det er først, når pensionsudvalget er ved at træffe afgørelse, og at de samtidig mener, der er nogen akter som borgeren ikke har set, at de så bruger partshøring. Det er derfor ikke altid, man bruger partshøring.
Tak for den oplysning
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 00:23   #9
Dan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
Dan er ny på vejen
Der findes kun en paragraf man kan søge førtidspension efter og det er §17

§18 er paragraffen hvor de lader sagen overgå til reglerne efter førtidspension efter.

Der er så 2 muligheder for §17

Forskellen er om det er på det foreliggende grundlag eller efter alle regler i den sociale lovgivning.

Din sagsbehandler SKAL spørge ind til hvad det er for en af mulighederne du ønsker at søge efter. Sagsbehandleren skal fortælle dig hvilke konsekvenser de forskellige paragraffer giver. Gør sagsbehandleren ikke dette, så er det er sagsbehandlings fejl.

Det kunne se ud som om at sagsbehandleren mener at der skal søges efter alle regler og ikke på det foreliggende grundlag. Det er sikkert derfor at sagen er sendt til pensionsudvalget.
De vil så afgøre om der er nok grundlag til at lade sagen overgå til reglerne efter førtidspension.
Hvis der ikke er grundlag for dette, så kommer sagen tilbage og de vil ikke tage stilling til om du kan få førtidspension.

Hvis du ønsker at de SKAL tage stilling til om du kan få førtidspension, så skal du søge en §17 på det foreliggende grundlag. De kan nemlig ikke undlade at tage stilling til dette hvis du søger på denne måde.
Dan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 10:21   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Når man søger førtidspension, starter man en ny sag.
Partshøring bruges først, når der skal at træffes en afgørelse i sagen, så det er først, når pensionsudvalget er ved at træffe afgørelse, og at de samtidig mener, der er nogen akter som borgeren ikke har set, at de så bruger partshøring. Det er derfor ikke altid, man bruger partshøring.
Man SKAL tilbydes partshøring! Det er jo den sidste mulighed man har for at ytre sig over for dem der skal tage stilling. Det er ikke kun fordi DE har papir man ikke har set, det går også den anden vej rundt, at klienten kan sidde med nye papir DE IKKE har set og som kan få indflydelse på den endelige vurdering.
Det er ulovligt ikke at tilbyde klienten partshøring!
Men man er frit stillet om man vil deltage eller ej, men det skal dæleme tilbydes.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
gal eller normal MTVRV1 Politik og Samfund 81 24-05-2012 08:44
Er det normal praksis? Tullee Alt det andet 10 05-11-2010 21:26
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
normal, mellemste, højeste fp? tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-01-2010 20:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension