K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2011, 15:53   #1
jegskalige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
jegskalige er ny på vejen
Co-adresse hos mig - indvirkning på min økonomi?

Hej.

Et familiemedlem har brug for at have en co-adresse. Jeg har sagt han gerne må have den af mig, men jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg vil blive trukket i dagpenge?

Jeg har søgt førtidspension pr. 7. december 2007 og har endnu ikke fået pensionen, men har været på dagpenge siden 2006.

Spørgsmål: Kan jeg miste - eller få reduceret - min dagpenge, hvis en anden person har en co-adresse hos mig? (Han bor her ikke).

Carina
jegskalige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 16:58   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når han har CO-adresse hos dig, betyder det at han vil være tilmeldt adressen, som om han bor der, og du vil måske få tilsendt et brev fra folkeregistret, hvor du skal skrive under på at det er rigtigt at han er tilmeldt adressen.

Dine dagpenge er ikke afhængige af at andre er tilmeldt adressen, og når det er et familiemedlem vil evt. pension heller ikke være påvirket.

Men hvis du får boligsikring, vil hans indtægt komme med under husstandsindkomsten, og dermed måske påvirkes.

Hvis du får mindre i boligsikring, kan det jo så ordnes ved at han betaler dig det du mister...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 20:02   #3
jegskalige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
jegskalige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Når han har CO-adresse hos dig, betyder det at han vil være tilmeldt adressen, som om han bor der, og du vil måske få tilsendt et brev fra folkeregistret, hvor du skal skrive under på at det er rigtigt at han er tilmeldt adressen.

Dine dagpenge er ikke afhængige af at andre er tilmeldt adressen, og når det er et familiemedlem vil evt. pension heller ikke være påvirket.

Men hvis du får boligsikring, vil hans indtægt komme med under husstandsindkomsten, og dermed måske påvirkes.

Hvis du får mindre i boligsikring, kan det jo så ordnes ved at han betaler dig det du mister...


Mange tak for svar, det var lige det jeg håbede på at få af vide. Jeg får ingen boligsikring, så det vil ikke påvirke mig.

Tak, Carina
jegskalige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 20:45   #4
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
hej

lige et indspark.

"og når det er et familiemedlem vil evt"
det gælder vel ikke fx en fætter, for der kan man jo i teorien godt være samlevende ,"leve i ægteskabs lign. forhold" n'est-ce pas?
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 21:56   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
I skal lige vide at det er ulovligt at være tilmeldt en adr. men regelt ikke bor på.

er man bolig løs kan man have adr. på posthus .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 08:56   #6
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Min søn er tilmeldt vores adresse med c/o adresse mens han er i Hong Kong for at læse dette semester. Det er der ikke noget ulovligt i.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 09:25   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
En c/o adr. er den adr. men bor på men ikke har navnet på dør eller postkasse.mener det er ulovligt at tilmelde sig en adr.man ikke opholder sig på, men ved det gøres i stor stil,mange unge gør det, fordi de så kan få højer SU som udeboende mens de studere.

men skal tilmeldes hvor men opholder sig,har man ingen adr. kan ens post sendes til et posthus.de er ikke meget for det man man skal kunne modtage sin posten,og har man ingen andre steder skal de klare den udlevering.

Mener helt bestemt der gives bøder for at lave den slags .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 09:42   #8
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg vil gerne lige understrege at min søn ikke snyder med adresse for at få mere SU! Bare lige hvis nogle skulle misforstå ovenstående. Han studerer i Hong Kong på udvekskling arrangeret via hans uddannelsessted og der er 100% stýr på sagen, og ingen ulovligheder nogen steder.

Hvis nogen på SU har falske adresser for at få mere i SU så er de efter min mening ude på meget, meget dybt vand.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 10:04   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg ville bare sige med det jeg skrev at det er muligt at man selv mener at man ikke gør noget forkert og det koster ikke i ens ydelse og tilskud.

Det jo fint at sikker sig selv,dog skal man ikke være blind for at man ved at "hjælpe" andre med en adr. kan være medvirkende til at andre får nogle Øknomiske gevinster,på bekostning af andre skatte borger.

Jeg har selv sagt nej til en der ville tilmelde sig og betale mig det jeg mistede i boligsikring,han ville ikke få noget ud af det men det ville den kærste han flyttede ind til da hun ville stå som enlig mor.

Så mulighederne er jo mange .man skal ikke være for god troende mener jeg.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp/adresse boowam Alt det andet 9 15-08-2013 15:44
Boligstøtte og adresse Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 12-08-2013 14:18
Midlertidig adresse?. Tullee Alt det andet 10 18-03-2013 22:11
c/o adresse hos en førtidspensionist Mizzunderstood Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 21-05-2012 08:53
Må jeg have en co adresse? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-03-2011 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension