K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2017, 13:15   #1
Juno
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Juno er ny på vejen
Tilbagebetaling efterbetaling førtidspension

Hej kære k10'ers
Jeg har virkelig brug for jeres hjælp/ekspertise 😊

Jeg vandt sag i ankenævnet og fik tilbagebetaling af ydelse, men var da de endelig kom med en afgørelse fra ankenævnet halvandet år efter tildelt en førtidspension, og fik udbetalt pension.

Jeg får udbetalt de penge som afgørelsen sagde i november, hvor jeg også får pension. Men pengene er jo en tilbagebetaling efterbetaling...og der er ikke tale om dobbelt udbetaling.

Udbetaling Danmark have hele min pension tilbage fordi de siger jeg har den anden indkomst. (Som er efterbetaling)

Kan i nogen lov eller principafgørelse der kan modsige dette? Jeg mener at kommunen ellers bare kan lukke for ydelser, og vinder man, jamen så hapser de da lige den næste ydelse....

Håber i kan hjælpe
🤗🤗🤗
Juno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 13:54   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Har prøvet noget der mindede lidt om (dog ikke efterbetaling af offentlig ydelse, men skatteplgtig erstatning fra arbejdsgiver) her skulle jeg kontakte skat og få dem til at tilbageføre tilbagebetalingen til det skatteår de oprindeligt stammede fra (på årsopgørelsen), ellers ville de have været i det år de blev udbetalt og ikke det år der burde have været udbetalt i.

Jeg blev oplyst om den mulighed i et brev fra udbetaling danmark, da de oplyste mig om at efterbetalingen ville blive modregnet

Det fjernede dog ikke hele efterbetalingen da jeg stadig ramte loftet for indtægt ved siden af pensionen, men nedsatte den betydeligt da det kom ind på det rigtige skatte år.

Har du modtaget nogen offentlig ydelse i den periode efterbetalingen dækker, for så kan det være korrekt at det skal efterbetales?

Man kan ikke selv flytte penge fra et skatteår til et andet, det er kun skat selv, der kan gøre det og det kan være en fordel hvis det er muligt at møde personlig op ved skat med papirerne fra ankenævnet hvor der gerne skulle stå for hvilken periode/skatteår efterbetalngen dækker

Men jeg oplevede stor hjælp fra skat med at få det ret indviklede puslespil til at gå op
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 13:59   #3
Juno
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Juno er ny på vejen
Hej Gisne ��
Nej ingen dobbelt udbetaling. Den blev stoppet helt og så anket. Men strækker sig over to skatteår. Og er jo noget der er berettiget inden der blev tildelt pension. Det er bare ankenævnet der tager så lang tid så det først blev udbetalt da jeg var overgået til pension

Lov om aktiv socialpolitik paragraf 14 STK.3 ....men det er med kontanthjælp. Er der ikke en der gælder førtidspension? Førtidspension er vel også en offentlig ydelse!
Eller hvordan?
Juno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 14:11   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men bliver det udbetalt nu gælder det som indkomst i dette skatteår. Tror kun du undgår modregning hvis du får skat til at flytte beløbene hen på de korrekte skatteår og får en ny årsopgørelse for de år
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 14:14   #5
Juno
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Juno er ny på vejen
Men har jo ikke fået pension hele året 2017....og den indkomst jeg fik inden pensionens begyndelse spiller da ingen rolle på pensionen?
Juno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 14:58   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, der ses på den samlede årlige indkomst ikke kun for nogle udvalgte måneder
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 19:14   #7
Juno
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Juno er ny på vejen
Men vel ikke når man lige er tildelt førtidspension?
Juno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 19:21   #8
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Juno Se meddelelser
Men har jo ikke fået pension hele året 2017....og den indkomst jeg fik inden pensionens begyndelse spiller da ingen rolle på pensionen?
Jo det spiller en stor rolle hvis indkomsten i systemet står registreret som udbetalt efter tilkendelse af pension. Det eneste der kan ændre det er, som gisne også nævner, at skat ændrer registreringen af indkomsten.

Jeg har selv været ude for næsten det samme da jeg i 2015 overgik til førtidspension fra den 1. april. Mine sidste sygedagpenge (vistnok 8-10 dage) for marts måned var en del af en sygedagpengeperiode der normalt sluttede i april måned og det betød så at dagpengene for marts blev indberettet som indkomst for april måned hvilket så igen betød at jeg fik en efterregning på 1910 kr.

Lidt svineri at få en efterregning for noget som man er helt uden skyld i. Jeg prøvede selvfølgelig at få kommunen eller skat til at ændre indberetningen men der var ikke noget at gøre. Klage til Udbetaling Danmark hjalp heller ikke noget - jeg måtte pænt betale 1910 kr. tilbage.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 19:36   #9
Juno
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Juno er ny på vejen
Det kan jeg godt forstå, men det her er en sagsbehandlings fejl og en afgørelse fra ankenævnet. Så jeg vil mægtig gerne at der fandtes en lov ala paragraf STK 3.
Juno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 19:40   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men det hjælper ikke at det er en sagsbehandlings fejl, det som gælder er i hvilket skatteår pengene udbetales i, da det er det de beskattes efter og du kan komme om det ved at få skat til at flytte dem til det rigtige år.

Det burde betyde at du ikke skat modregnes hvis det skatteår er et år hvor du ikke har modtaget anden offentlig ydelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension