K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2017, 11:27   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Pænt formuleret og forklarende henvendelse, som du da heldigvis kan besvare pr. mail.

God dag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2017, 12:08   #12
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Vil lige høre, i hvor lang tid må man have en gæst boende, som gæst, ikke som logerende ?

Gerne med henvisning til §

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2017, 13:38   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du nævner...........

Kære Kio

"Men var forbi ejendomskontoret i mandags, og fik af vide at de fra
Boligselskabet havde fået pålagt at checke alle postkasser
"

Reglerne om trådens budskab kender jeg ikke, men....

Vi har jo ført en hed debat og indsamlet materiale om, hvad politikere og embedsmænd ønsker for fremtiden.

Fri adgang til borgernes boliger, uden dommerkendelse.

Fri overvågning af borgerne, uden disses viden.

Fri afhøring af borgernes naboer, uden borgerens vide.

Indsendelse af foto-dokumentation, hvis du anmelder anonymt til borger.dk

Embedsmænd der arbejder politisk kommunalt som ved Folketinget.


Osv osv.

Derfor er din nævnte sætning interessant for mig:

"Men var forbi ejendomskontoret i mandags, og fik af vide at de fra
Boligselskabet havde fået pålagt at checke alle postkasser
"

Angiv din nabo:

https://www.k10.dk/showthread.php?t=25393

Spørgsmål:

Hvem har pålagt et boligselskab at kontrollere lejernes postkasser?

Findes dette på skrift, med lov-henvisninger?

Har FSB andre områder de har modtaget anvisninger som de skal følge?

Hvis JA, af hvem?

FSB
https://fsb.dk/om-fsb/fsbs-politiske...nsbestyrelsen/

Du kan kontakte organisationsbestyrelsen ved at skrive til formand Steen Søndergaard Thomsen på [email protected]

Alt kan have en naturlig årsag, men med vores erfaring fra "Angiv din nabo", SAK, Sammenslutningen af Kontrolmedarbejdere bør vi være nysgerrige.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 27-02-2017 kl. 14:04.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-02-2017, 13:51   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Kio

Du må have en el. flere gæst overnattende lige så lang tid du vil set i forhold til almene boliger (dog tør jeg ikke udtale mig om ungdoms- og ældrebolig, som jeg ikke har erfaring med).

Dog skal du stadig overholde de tidl. nævnte max. 2 personer pr. rum (ikke indberegnet køkken og badeværelse).

Jeg kan ikke henvise til nogen § i almen lejelov, da denne ikke omtaler det. Men der er selvfølgelig inddirekte nogle restriktioner, hvis man læser under kap. omkr. hvornår udlejer kan opsige.

Som eks. kan jeg nævne:

de max. 2 personer pr. værelse/rum
hvis gæst/erne ikke overholder god orden og skik (som regel nedskrevet i husordenreglerne)
voldelig adfærd
hvis gæsten tidl. er blevet forment adgang til matriklen pga. adfærd

I disse og andre tilfælde står lejer, som ansvar at også gæster opfører sig efter god orden og skik i ejendommen, hvorfor man evt. kan opsiges med gældende varsler efter behandling af sagen.

Der kan selv nærlæses under kap. 15 på dette link:

https://www.retsinformation.dk/forms...4-88c114bbdcd8

Har man ikke lejekontrakt med almennyttig boligselskab skal det fremgår af lejekontrakt, hvad angår gæster. Hvis der ikke fremgår noget gælder samme bestemmelser.

Nu er alligevel er i gang, så i forhold til Airbnb (hvis vi talerhele lejligheden) bør man kontakte boligselskabet.

KAB har f.eks. denne regel, som der skal søges om:

ikke mere end seks uger pr. kalenderår. (Dele af en uge tæller som en hel uge).

Man kan læse mere på linket.

https://www.kab-bolig.dk/beboer/dine...efremleje.aspx

Lige et PS indspark ang. Fri overvågning af borgerne, uden disses viden

Indtil april 2018 vil det alene være Datatilsynet der, behandler og udstikker retningslinjer (ud fra selve lovgivningen) for TV overvågning på matriklen, dvs. ikke offentlige veje og arealer, man kan komme ind på uden nøgle. Disse hører under politikmesteren, hvor der selvfølgelig skal søges.

Nyeste er jo EU datalovgivningen ikræfttrædelse april 2018, som alle andre EU forordningen jo går forud for landets lov. Dog har jeg læst, at Justitsmininsteriet tumler med denne og evt. undtagelser for forordningen. Men hvor mange undtagelser kan vi få ud af EU samarbejdet, sidste var ikke populært.

Det vil sige, at danske politikere ikke kan nøjes med at lave lovændringer i LBK nr 1190 af 11/10/2007.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2017, 15:34   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Vil lige høre, i hvor lang tid må man have en gæst boende, som gæst, ikke som logerende ?

Gerne med henvisning til §

.
Med hensyn til boligsikring og evt indkomst, kan kommunen dog interessere sig for dette, for at sikre sig at det ikke er for at omgå reglerne på det område.

De må stadig gerne være der, men det kan påvirke boligsikring osv, hvis kommunen skønner at de reelt er flyttet ind.

Her hjælper det jo en del, hvis de selv har en bolig og adresse et andet sted, men flytter der en boligløs veninde ind, vil de måske på et tidspunkt skønne, at hun ikke kun er gæst mere. Og det er nok et individuelt skøn.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2017, 23:52   #16
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hvad angår almene nyttige boligselskaber og antal personer i lejemålet bortset fra mine tidl. bidrag på denne tråd gør flg. sig gældende iflg. lov om almene boliger:

1. mere end 2 personer pr. rum undtaget (køkken og badeværelse)

Har forekommet i mange år, startende helt fra den gang man brugt udtrykket "gæstearbejdere" og helt op til idag med østeuropæiske håndværkere o.lign.

2. fremleje, delvis (ubegrænset) el. helt (max. 2 år) uden ansøgning om tilladelse fra boligselskabet. Ved fremleje har lejemålstager stadig ansvar for overholdelse af husorden ect. Dvs. hvis de/n værelse el. lejlighed er fremlejet til misligholder betaling el. husorden kan lejemålet opsiges med kort varsel.

Boligselskabet kan derfor ud fra ovenstående 2 ophæve lejemålet med kort varsel. Hvorfor jeg også vil mene, at de kun ud fa disse tilfælde kan undersøge om brevkassenavne svarer overens med de faktiske forhold i lejemålet. Og derfor burde have spurgt og henvist til disse 2 bestemmelser i lov om almene boliger.

Almene boligselskaber har også fået inddirekte indsigt i boligydelse på lejemålet, da dette nu bliver oplyst til dem af "Ud af DK" og fratrukket huslejen inden denne hæves fra kontoen. Kan ikke huske dato på hvornår ordningen blev sådan.

Men det pålægger ikke almene boliger, at "løfte dyner", hvad angår socialt bedrageri. Dette er der ingen lovhjemmel til. Men hvad naboer angiver til kommunen ved man jo aldrig.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2017, 12:22   #17
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Mail til FSB sendt.

---------------------
Tirsdag d 28 feb 2017

Til
FSB
Rådhuspladsen 59
1550 København V
Tel 3376 8002
www.fsb.dk
[email protected], [email protected]
Cc.:
Formand Steen Søndergaard Thomsen
Mail: [email protected]



Vedr FSB's gennemgang af registrerede lejemål.


Jeg fik en henvendelse fra FSB d 13 feb 2017.

Vedhæftet: FSB gennemgang af registreret lejemål.pdf

I den forbindelse var jeg forbi ejendomskontoret, og fik af vide
at kontoret fra FSB havde fået pålagt at checke alle postkasser,
dette ved at tage billeder af alle postkasser.


Jeg har derfor nogle spørgsmål.

Hvem har pålagt FSB at kontrollere lejernes postkasser?

Findes dette på skrift, med lov-henvisninger?

Har FSB andre områder de har modtaget anvisninger som de skal følge?

Hvis JA, af hvem?




--
Med Venlig Hilsen

-----------------------------------
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2017, 21:25   #18
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Jeg har også fået den mail, vedr, redegørelse for husstand også fra fsb. Så jeg tror ikke - som en tidligere nævnede at det handler om en der havde stukket dig!
Jeg har spurgt dem hvorfor de har spurgt om dette og har fået følgende svar:

"Vi er som almennyttigt boligselskab forpligtet til at vide hvem, der bebor vores lejemål, samt at overholde almenboligloven i forhold til betingelserne for beboelse. Derfor har vi brug for både navn og fødselsdato for xx"

Xx = min kæreste der har boet her i snart 8 år ��
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2017, 22:17   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Jeg har spurgt dem hvorfor de har spurgt om dette og har fået følgende svar:

"Vi er som almennyttigt boligselskab forpligtet til at vide hvem, der bebor vores lejemål, samt at overholde almenboligloven i forhold til betingelserne for beboelse. Derfor har vi brug for både navn og fødselsdato for xx"

Xx = min kæreste der har boet her i snart 8 år ��
Det er rigtig mange år siden jeg boede på klubværelse og første gang begyndte at sætte mig ind i lejeloven, de sidste 32 år har jeg boet almennyttigt og har altid interesseret mig for beboerdemokrati. De sidste ca. 14 år har jeg været aktiv i beboerdemokrati, dels i selskabsbestyrelsen, dels i afdelingsbestyrelser og i repræsentantskabet.

Jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har hørt eller læst om dette før.

Nu har jeg skimmet almen-lejeloven og kan ikke finde noget om dette.

Mine 2 børn er født mens jeg har boet almennyttigt, og jeg kan ikke mindes, at være bedt om at oplyse mine børns fødselsdatoer.

Jeg bor til leje i et af de store almennyttige boligselskaber, som plejer at have styr på tingene, men jeg har aldrig før hørt om, at et boligselskab beder om oplysninger vedr. beboerne i lejemålene.

Er der nogen her der ved hvor der står noget om dette?

Ellers synes jeg det ville være rart hvis en af jer, der er blevet bedt om, at afgive disse oplysninger, vil spørge fsb hvilken § i almen-lejeloven de læner sig op af.

Jeg klan slet ikke forestille mig, at et boligselskab kan være forpligtet til at vide hvem der bor i lejemålene.
De har selvfølgelig ret til at vide noget om den der står for lejekontrakten, men hvem der ellers bor i lejemålet kan ikke komme boligselskabet ved.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 01-03-2017 kl. 22:20.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2017, 00:10   #20
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er rigtig mange år siden jeg boede på klubværelse og første gang begyndte at sætte mig ind i lejeloven, de sidste 32 år har jeg boet almennyttigt og har altid interesseret mig for beboerdemokrati. De sidste ca. 14 år har jeg været aktiv i beboerdemokrati, dels i selskabsbestyrelsen, dels i afdelingsbestyrelser og i repræsentantskabet.

Jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har hørt eller læst om dette før.

Nu har jeg skimmet almen-lejeloven og kan ikke finde noget om dette.

Mine 2 børn er født mens jeg har boet almennyttigt, og jeg kan ikke mindes, at være bedt om at oplyse mine børns fødselsdatoer.

Jeg bor til leje i et af de store almennyttige boligselskaber, som plejer at have styr på tingene, men jeg har aldrig før hørt om, at et boligselskab beder om oplysninger vedr. beboerne i lejemålene.

Er der nogen her der ved hvor der står noget om dette?

Ellers synes jeg det ville være rart hvis en af jer, der er blevet bedt om, at afgive disse oplysninger, vil spørge fsb hvilken § i almen-lejeloven de læner sig op af.

Jeg klan slet ikke forestille mig, at et boligselskab kan være forpligtet til at vide hvem der bor i lejemålene.
De har selvfølgelig ret til at vide noget om den der står for lejekontrakten, men hvem der ellers bor i lejemålet kan ikke komme boligselskabet ved.

Jeg har boet i lejligheden i 10 år og mine børn har også boet her og stået på postkassen - har heller aldrig før oplevet dette! Jeg spørger dem!
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension