K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2017, 19:08   #81
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske man kunne sætte sig på et eller andet hjørne og sætte hatten frem og synge "jeg er en glad lille cowboy"....hvem ved...måske du kan få fat i mønter til at forsætte dine eskapader....om ikke andet...så kaster de vel penge efter dig for at få dig til at stoppe med at synge

BTW...måske du skal tilbage datere din tur på skadestuen....for hvem vil tro på at du har kunne være en tur på skadestuen og hjem igen når kl ikke er så meget....alle ved jo at sådan en tur tager væsentlig længere tid
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2017, 11:03   #82
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Konsekvens af Folketingets sammensætning

Mig: »Om morgenen hjælper jeg Siri med at sætte håret op i en hestehale.«

Kommunen: »Hvorfor hjælper du med det?«

Mig: »Fordi hun kun kan bruge den ene hånd.«

Kommunen: »Jeg kender folk uden arme, der selv kan sætte håret op. Det skal hun bare lære.«

Stemningen var ligesom ikke til uddybende spørgsmål. Men jeg spekulerer stadig på, hvordan de mon gør det, dem uden arme.

https://www.information.dk/debat/201...utm_content=tp

Fra min datter var spæd, har det stået klart, at hun er handicappet og aldrig kommer til at klare sig uden 1:1-hjælp. Men da hun nærmede sig 18 år, indledte Københavns Kommune et flere år langt og omkostningsfuldt udredningsforløb – sandsynligvis i håb om at kunne spare på hjælpen

PH

Vi får hvad vi stemmer på!

Triste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-04-2017, 13:56   #83
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak for at gøre opmærksom på endnu en god artikel i Information, men desværre helt uforståelig med en sagsbehandlingstid på ca. 2 år på en "open and shot case".

Udover selv kampen med systemmet i forhold til en forældres m ung handicappet person bider jeg mærke i og kan fuldt tilslutte mig flg.:

Citat:
Sagen er bare, at hun ofte koster væsentlig mere i sagsbehandling, end nødvendigt er, og socialvæsnet ligner til tider et ekstremt dyrt beskæftigelsesprojekt.

Meget havde været sparet, hvis én sagsbehandler – og ikke 11 forskellige – havde haft sagen. Meget havde været sparet, hvis man havde taget udgangspunkt i al den viden, der allerede fandtes i hendes sag. Meget havde været sparet, hvis de skiftende sagsbehandlere havde haft tillid til, at Center for Hjerneskade og jeg var troværdige og vigtige parter i forhold til at vurdere Siris fremtidige behov.

Vi har langsomt, men sikkert fået skabt et velfærdssystem, der æder sin egen hale og efterlader en slipstrøm af tabere i kølvandet.
Min fremhævning.

https://www.information.dk/debat/201...utm_content=tp

Og tænk på hvad 2 års arbejde med alle involverede har kostet rent økonomisk. Og helt unødvendigt, medmindre der er sat som inddirekte mål, at fastholde en stor beskæftigelse indenfor dette social- og sundhedsområdet.

Og hvorfor har Moderniseringsstyrelsen ikke for lang tid siden udmøntet væsentlige tiltag omkr. effektivisering indenfor den del af forvaltningen? Spørger jeg retorisk.

Grunden skal nok søges i den nu gængse holdning (også fra politisk hold), at alle borgere, der mener de har brug for en offentlig ydelse, nok er en potentiel socialbedrager, og at der efter et årti el. 2 med den gamle Bistandslov, nok sad en masse offentlige ansatte i disse dele af forvaltningen og delte penge ud, som de var julemanden. Bare for deres egen tilfredsstillelse skyld!

Man kan kun få den tanke, at dette system, som skulle hjælpe syge borgere, nu selv er blevet alvorligt, ja endda uhelbredeligt syg.

Måske kunne man med et glimt i øjet bruge denne term, som betegnede for dette system: varigt og svært kronisk tilstand. Og for at sætte sagen på spidsen: uden reel arbejdsevne.



Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2017, 23:08   #84
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Minister i hemmelig lydoptagelse: Aktindsigt er en sygdom

https://www.b.dk/politiko/minister-i...t-er-en-sygdom

"Jeg mener, det er en sygdom i vores samfund, at der bliver søgt om aktindsigt i alt mellem himmel og jord

Så klart tog miljø- og fødevareminister Esben Lunde Larsen (V) afstand fra offentlighedsloven, som giver borgerne ret til indsigt i offentlige myndigheders forvaltning af penge og magtbeføjelser.

PH

Ja, det er jo et klart trut i trompeten, som ingen vel er overrasket over.


Jøsses!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-04-2017, 21:17   #85
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Minister vil hænge genstridige kommuner til tørre på nettet

http://www.dr.dk/nyheder/indland/min...rre-paa-nettet

Socialminister Mai Mercado (K) mener, at kommunerne forsøger at gå til grænsen i socialsagerne, men det skal de ikke have lov til. Derfor vil hun offentliggøre en liste, så alle kan følge med i, hvor mange klagesager de enkelte kommuner får ændret af Ankestyrelsen på socialområdet.

- Vi hører, at nogle kommuner direkte siger, at for dem er det et spørgsmål om at gå til kanten og teste serviceniveauet, og det bryder jeg mig ikke om. Det er derfor, at jeg nu siger, at så må man op og hænge på tørresnoren.

KL: Vi har intet imod liste
Hos Kommunernes Landsforening (KL) har man intet imod, at der bliver offentliggjort en liste over problemkommunerne, siger Thomas Adelskov (S), der er formand for Social- og sundhedsudvalget.

PH
Nu er det ikke KL en privat interesseorganisation der skal bestemme, hvad Folketinget skal og bør gøre.

Hvilket argument skulle der også bruges imod forslagt?

Tilsynet vs Ankestyrelsen skulle hellere overveje om tiden ikke er inde til at bruge deres sanktionsret, som endnu ikke er brugt i sociale sager.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-04-2017, 00:21   #86
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tilsynet har al god grund til at komme i gang med at bruge den sanktionsret...

Det faktum at de ikke har gjort brug af den endnu....det siger alt om det tilsyn..

De har haft enorm gode grunde til at bruge den..der har været grumme sager nok til at de burde..men men...tilsynet fungere ikke og det er tvivlsomt om de kommer til det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2017, 01:25   #87
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi må holde øje med Ankestyrelse fremover....

Kære Web
... som skulle få overdraget tilsynet med kommunerne, fra Tilsynet af.

Der er flere mulige spørgsmål.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/han...r-kommuneliste

Handicaporganisationer vil give bjørnekrammer over kommuneliste
Socialministeren vil gøre op med kommuner, der tager serviceloven til grænsen.

Ankestyrelsens Principafgørelse 49-16
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183818

Kommunen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt. Kommunen skal på de enkelte sagsområder offentliggøre frister for, hvor lang tid sagsbehandlingen må tage. Hvis fristen i en konkret sag ikke kan overholdes, skal borgeren have besked.

Ankestyrelsen kunne behandle klagen over manglende overholdelse af den offentliggjorte sagsbehandlingsfrist, men først efter at kommunen havde truffet afgørelse.

PH

Her skal vi bemærke, at ved Tilsynet kunne enhver klage over en kommunes ulovligheder, uden at være part i en sag.

BINGO!

Så også her sker der en naturlig devaluering af retssikkerheden.

Men intet kan undre.

Men vi fortsættet!


Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-04-2017, 12:07   #88
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Tak for at gøre opmærksom på endnu en god artikel i Information, men desværre helt uforståelig med en sagsbehandlingstid på ca. 2 år på en "open and shot case".

Udover selv kampen med systemmet i forhold til en forældres m ung handicappet person bider jeg mærke i og kan fuldt tilslutte mig flg.:



Min fremhævning.

https://www.information.dk/debat/201...utm_content=tp

Og tænk på hvad 2 års arbejde med alle involverede har kostet rent økonomisk. Og helt unødvendigt, medmindre der er sat som inddirekte mål, at fastholde en stor beskæftigelse indenfor dette social- og sundhedsområdet.

Og hvorfor har Moderniseringsstyrelsen ikke for lang tid siden udmøntet væsentlige tiltag omkr. effektivisering indenfor den del af forvaltningen? Spørger jeg retorisk.

Grunden skal nok søges i den nu gængse holdning (også fra politisk hold), at alle borgere, der mener de har brug for en offentlig ydelse, nok er en potentiel socialbedrager, og at der efter et årti el. 2 med den gamle Bistandslov, nok sad en masse offentlige ansatte i disse dele af forvaltningen og delte penge ud, som de var julemanden. Bare for deres egen tilfredsstillelse skyld!

Man kan kun få den tanke, at dette system, som skulle hjælpe syge borgere, nu selv er blevet alvorligt, ja endda uhelbredeligt syg.

Måske kunne man med et glimt i øjet bruge denne term, som betegnede for dette system: varigt og svært kronisk tilstand. Og for at sætte sagen på spidsen: uden reel arbejdsevne.



Mange hilsner

Gunvor
super godt tænkt og skrevet, gunvor!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2017, 09:11   #89
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære raske vælgere: Til Jer fra mig!

http://politiken.dk/indland/art57820...øver-alligevel.

http://politiken.dk/tag/main/Kontanthjælpsloftet

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-04-2017, 09:37   #90
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bogerretsbevægelsen

http://www.borgerretsbevaegelsen.dk

Borgerretsbevægelsen er et relativt nyt initiativ og formålet er at samle erfaringer fra borgere, der har oplevet mødet med det offentlige Danmark som problematisk.

Vi håber Borgerretsbevægelsen.dk vil komme til at tjene som indgangsportal, når du søger hjælp og til inspiration, hvis du får brug for at forsvare dig mod overgreb fra embedsværket

Vort mål er blandt andet via link at henvise til sites, der omhandler emner vedrørende patientforeninger, juridske opslagssider, sociale medier etc. Vi vil også herpå sitet offentliggøre de sager, der arbejdes med.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension