K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2011, 09:05   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nu har jeg ikke hevet min sygedagpenge sag frem, men jeg mener at der lige så vel kan stå "Varsling om stop af sygedagpenge" i partshøringen, men det er rigtigt at der skal refereres til §7a, §27 og §28 heri.

Mht. diskospolapser har jeg da også hørt at man af til ikke vil opererer med hellere se tiden an og se om de fortrækker sig af sig selv ??! Gunvor har dog nok mere check på det end jeg har.

Hvis arbejdsevne såvel som funktionsevne er nedsat burde en pensionssag måske startes altså forlængelse iht. §27 stk. 7. Men så længe lidelsen ikke er konstateret varig og behandlingsmulighederne ikke udtømt er oddsene for ftp. lig nul. Jeg regner heller ikke med at du 1971 ville gå efter pension, jeg ser bare på forlængelses mulighederne under sygedagpenge.

Hvad siger du Gunvor ? Ligger forlængelsesmulighederne stadig på §27 stk. 3 ??

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 20:37   #12
1971
Føler sig hjemme på K10
 
1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2010
Lokation: København
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
1971 er ny på vejen
Så er den første klage afleveret og jeg har bedt om fuld akt indsigt.

Skal så i gang med at skrive en ny klage.

Tak for al hjælpen!
1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 17:33   #13
1971
Føler sig hjemme på K10
 
1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2010
Lokation: København
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
1971 er ny på vejen
Opdate!

Fik en dp 127 hvorpå der står" dette er sidste udbetaling og dine dagpenge stopper" Den var dateret den 6/1 og jeg modtog den den 6/1. Der er desværre ikke noget dato stempel på.

Min sagsbehandler ringede i dag, totalt udenforstående over min klage og fuld aktindsigt. Han prøvede at få mig til at trække klagen tilbage, men det gør jeg ikke. Han oplyste mig at de stadig ventede på lægeerklæringer fra egen læge og glostrup hospital.

Jeg skriver nye klager i weekenden og prøver at finde til hvem de skal sendes til, jeg vil klage "højrer" oppe end min sagsbehandler..

Syntes bare ikke at alt det her bøvl er det jeg har brug for lige nu...
1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 18:20   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej 1971.

Dejligt at læse du nu har en klage afsendt. Godt gået!

Og tak for du opdateret her på tråden!

Du skriver:
Citat:
Min sagsbehandler ringede i dag, totalt udenforstående over min klage og fuld aktindsigt.
Så må det være, fordi SB ikke kender lovgivningen.

SB bør sammen m. afgørelse oplyse dig om klagemuligheder, har SB ikke gjort dette er dette en pkt. til kalge over sagsbehandlingen.

Du skriver også:
Citat:
Han prøvede at få mig til at trække klagen tilbage, men det gør jeg ikke.
Nej, selvfølgelig gør du ikke det. Samtidig endnu et pkt. under klage over sagsbehandlingen, at SB vil have dig til at trække din klage tilbage uden afgørelse bliver revurderet til din fordel.

Du skriver også:
Citat:
Han oplyste mig at de stadig ventede på lægeerklæringer fra egen læge og glostrup hospital.
Og tidl. skrev du også flg.:
Citat:
Det "nyeste" var lægeerklæringer fra feburar 2010
. Ergo skal der båede i klage over afgørelse klages over, at SB ikke har truffet en gyldig afgørelse på baggrund af manglende lægefaglige oplysninger. Samt dette jo også er et punkt for klage over sagsbehandling.

Det er jo også helt hen i vejret, at SB bruger manglende status fra prak. læge el. andre læger til at stoppe, disse burde ikke være mere end 3 mdr. gamle før afgørelse træffes. SB har således haft 7 mdr. til at indhente disse. Dømt nøl.

Godt du har bedt om fuld aktindsigt for her skulle gerne fremgå på en LÆ 125, hvornår SB udbedt sig disse attester, samt hvilke spørgsmål der er stillet for afklaring af din arbejdsevne.

Du skriver også flg.:
Citat:
Jeg skriver nye klager i weekenden og prøver at finde til hvem de skal sendes til, jeg vil klage "højrer" oppe end min sagsbehandler..
Fint, godt, kan ikke få hænderne ned.

Forstår udmærket denne vinkel pga. SB forsøger, at få dig til at trække din første klage tilbage helt uhørt. Hvis du ikke kan finde navne på nettet har jeg gjort brug af at ringe til skranke og bedt om navnene.

Citat:
Syntes bare ikke at alt det her bøvl er det jeg har brug for lige nu...
Det synes jeg heller ikke, det er faktisk helt urimeligt. Men de virker desværre, som om du er ramt ind i en fuldstændig uduelig SB, for hvem ordet vejledning, lovgivning og ikke mindst at tage ansvar for eget arbejdet bliver udført rimeligt er en by i Rusland.

Husk nu også, at få nydt noget af weekenden med noget mere spændende end lige klager. Pøj ,pøj.

Hvis du har noget du er i tvivl om skriver du bare, jeg holder øje m. tråden. Du kan også sende personlig besked.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 18:00   #15
1971
Føler sig hjemme på K10
 
1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2010
Lokation: København
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
1971 er ny på vejen
opdate

jeg har fået forlænget mine sygedagpenge i 39 uger.
modtog brevet den 19/1, jeg agter at klage igen, da jeg bestemt mener at "Forlængelse" bør ske eft. § 27, stk. 2 som har følgende ordlyd ”ved forlængelse af sygedagpenge perioden efter stk. 1. nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Jeg startede først afklaring/behandling september 2010. Så mine 52 uger burde da ikke havde gået endnu.

Min sagsbehandler reaktion på min klage og ønske om fuld aktindsigt, var at han ringede mig op og forsøgte at få mig til at droppe klagen, hvad jeg ikke svarede på. Har stadig ikke modtaget min fulde aktindsigt.

Så er i gang med at skrive flere klager!

Jeg forsøgte også at søge kontant hjælp som min sagsbehandler mente ville være godt, "just in case - at mine syge dagpenge ikke blev forlænget" men det kan man jo ikke når ens sag ikke er stoppet, på tros at jeg modtog en dp 127 hvorpå der stod af 6/1 var sidste udbetaling.... (den var selvfølgelig frem datert- modtog den den 6/1)

Det er godt nok stressende at være sygemeldt!
1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 18:01   #16
1971
Føler sig hjemme på K10
 
1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2010
Lokation: København
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
1971 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej 1971.

Dejligt at læse du nu har en klage afsendt. Godt gået!

Og tak for du opdateret her på tråden!

Tak for hjælpen!
1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 12:28   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej 1971.

Dejligt at læse du har fået forlænget dine SDP! Godt gået, flot kæmpet!

Vedr.:
Citat:
Forlængelse" bør ske eft. § 27, stk. 2 som har følgende ordlyd ”ved forlængelse af sygedagpenge perioden efter stk. 1. nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Helt rigtigt set, hvis du har været forlænget eft. denne § og nr. Så på m. vanten. Igen desværre.

Citat:
Min sagsbehandler reaktion på min klage og ønske om fuld aktindsigt, var at han ringede mig op og forsøgte at få mig til at droppe klagen, hvad jeg ikke svarede på.
God taktik, der er jo ikke meget at snakke om, vedkommende må bare begynde at flg. lovgivningen.

ang.:
Citat:
Har stadig ikke modtaget min fulde aktindsigt.
dette ville jeg rykke for, hvor jeg samtidgi gør opmærksom på netop den FULDE aktindsigt er bedt om tidl.

Citat:
Det er godt nok stressende at være sygemeldt!
JA, rigtigt sundt, hvis man i forvejen er sygemeldt pga. stress, da de derved jo faktisk hindre en i at blive rask, men desværre ingen lovgivning og bøde, hvis kommunen modarbejder ens vej mod at blive rask el. bedre.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 23:53   #18
1971
Føler sig hjemme på K10
 
1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2010
Lokation: København
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
1971 er ny på vejen
Hej igen,
Fik forlænget mine sygedage, men har klaget over det, da jeg ikke mener at jeg skal forlænges endnu, da jeg har ventet på behandling på hospital. Kom til i september 2010.

Min klage:
"Klage over ”forlængelse af sygedagpengeperioden” brev af xx-x 2010
Ifølge § 27, stk. 2 som har følgende ordlyd ”ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1. nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.”
Min afklaring og behandling startede først september 2010 på Hvidovre Hospital, nu overført til Glostrup Hospital.
Derfor er min sygedagpengeperiode (på 52 uger) de facto endnu ikke udløbet, og en forlængelse bør derfor slet ikke komme på tale på nuværende tidspunkt.

Med venlig hilsen"

Jeg har i dag modtaget denne mail som svar på min klage:

Jeg skriver til dig vedr. dit klagebrev af d.xx-xx-2011 over forlængelse af sygedagpengeperioden. Jeg har tidligere i dag forsøgt at ringe uden held.

Dette blot for at orientere dig, at der kun ses bort fra perioden ifm. behandling under selve forlængelsesperioden, altså efter de 52 første uger. De første 52 uger indtil varighed kan således ikke 'udvides' yderligere - kun i forbindelse med en forlængelse af dine sygedagpenge, hvilket netop er det, som der er foretaget jf. Sygedagpengelovens § 27.1.3. I forbindelse med denne forlængelse er der så mulighed for at se bort fra ventetiden på et offentligt sygehus, hvorfor de 2x52 uger altså kan forlænges yderligere såfremt dette måtte være tilfældet.

Hvis ovenstående giver mening, og du ønsker at trække din klage tilbage kan du maile eller ringe til mig. Hvis du fortsat ønsker din klage behandlet af Klageenheden i Baldersgade, skal jeg også bede dig maile eller ringe, så vi kan oversende de relevante dokumenter.


Mange hilsener"

Jeg mener ikke at de har ret, men er ikke sikker.

hjælp ønskes!

Sidst redigeret af 1971; 18-02-2011 kl. 23:55. Årsag: flere informationer
1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 16:17   #19
1971
Føler sig hjemme på K10
 
1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2010
Lokation: København
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
1971 er ny på vejen
Post

OPDATE

Jeg klagede over at der ved beregning af sygedagpengeperioden/ varighedsbegrænsningen indtræden i lovens § 24 (52 uger i de 18 forudgående kalendermåneder), ikke var set bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus §27 stk tre. *Jeg blev forlænget, men den tid jeg har ventet på behandling er ikke trukket fra! og det menere jeg at den skal. Så dels skulle jeg ikke forlænges endnu, og det vil give mere tid til behandling/afklaring-

jeg fik AFSLAG fra Statsforvaltningen Hovedstaden!!
Deres afgørelse er endelig! Så nu kan jeg "klage" hvis jeg finder at sagen er af principel eller general betydning - og jeg mener at det er den, specielt når man ikke får en fyldestgørende afslag, og det kan belyse almindelig praksis..

Jeg aner bare ikke hvordan jeg skal skrive den klage, hjælp ønskes!


Jeg har desuden ikke fået min aktindsigt endnu..... som jeg bad om skrifteligt om for mange måneder siden....
1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 23:46   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. aktindsigt, skriver du til job-center chef med kopi af oprindelig skrivelse, hvor du afvendter svar inden 8 dage, da du ellers klager over dette højere oppe.

Vedr. Statsforvaltningen; du skal bare klage videre.
herunder anføre du, at der mangler et fyldelstgørende afslag, med begrundelse.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygehus udsætter undersøgelser = sygedagpenge stop AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-10-2012 10:36
Hvis kommunen stopper sygedagpenge bullergris Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 12-12-2011 18:50
Kommunen stopper mine sygedagpenge Sweety84 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 03-09-2011 23:15
så stopper mine sygedagpenge også :( markvart Alt det andet 9 23-04-2010 13:53
Måske stopper mine sygedagpenge snart Marolle Dit og Dat 16 12-02-2009 20:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension