K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2015, 21:15   #1
Jaxx
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jaxx er ny på vejen
Sætte førtidspensionen i bero grundet fleksjob?

Hej

Jeg var til møde på kommunen tidligere på ugen fordi det er 5 år siden jeg fik bevilget førtidspension. Selve mødet var bare et formelt et hvor de skulle høre hvordan det var gået i de 5 år og lignende. Det er altså ikke fordi jeg ikke skal have pension mere, hvilket de også pointerede flere gange.

Men til det møde nævnte de muligheden for at sætte førtidspensionen i bero og at jeg så kunne arbejde i et fleksjob i stedet eller imens, da dette kan gøres få timer om ugen.

Dette har dog sat gang i en masse tanker. Primært om det vil det komme til at betyde en ændring i min indkomst, samt hvad der er smartest i forhold til skånehensyn osv. Hvordan med fagforening og a-kasse?

Kort sagt, hvordan er man bedst sikret hvis det ikke fungerer med et muligt job?

Jeg er lidt nervøs for det, da jeg forgæves har forsøgt mig med forskellige ting i de sidste 5 år, men nu igen har fået mod på at arbejde indenfor det fag som jeg er uddannet indenfor (sundhedssektoren) selvom det bl.a. var mit arbejde dengang der var med til at knække mig.

Er der nogen her på siden der har erfaring med at sætte pensionen i bero for at afprøve om det vil kunne lykkes med et fleksjob?

(Jeg håber jeg har postet tråden det rigtige sted)
Jaxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2015, 21:24   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu har jeg ikke selv erfaring med dette, men har du overvejet at arbejde nogen timer om ugen i skånejob, i sundhedssektoren? Sådan for at se om det vil fungere, om du kan klare det i det lange løb og den slags
Hvis det går godt, så kan kommunen måske bruge det til, at finde ud af hvor mange timer du ville kunne klar i et fleksjob, og hvilke skånehensyn du har behov for

Angående økonomi, så kan du prøve dig lidt frem med nogen tal i denne beregner:
https://www.gigtforeningen.dk/hjaelp...regn-din-loen/
Jeg ved godt at du ikke har de endelige tal, men den kan måske give et cirka billede af det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2015, 22:13   #3
Jaxx
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jaxx er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Nu har jeg ikke selv erfaring med dette, men har du overvejet at arbejde nogen timer om ugen i skånejob, i sundhedssektoren? Sådan for at se om det vil fungere, om du kan klare det i det lange løb og den slags
Hvis det går godt, så kan kommunen måske bruge det til, at finde ud af hvor mange timer du ville kunne klar i et fleksjob, og hvilke skånehensyn du har behov for

Angående økonomi, så kan du prøve dig lidt frem med nogen tal i denne beregner:
https://www.gigtforeningen.dk/hjaelp...regn-din-loen/
Jeg ved godt at du ikke har de endelige tal, men den kan måske give et cirka billede af det
Hej

Ups, jeg glemte at nævne at valget står mellem et skånejob og et evt. fleksjob
Jaxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2015, 23:47   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ved skånejob forbliver du på førtidspensionen. Så jeg tænker at det kunne være godt at starte med det, for lige at se hvordan det går
Hvis det så slet ikke fungerer, så stopper du jo bare med det igen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2015, 15:08   #5
syseth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
syseth er ny på vejen
Flex job skal først til godkendelse og kræver en fornyet arbejdsprøvning som regel 3 x 3 måneder
syseth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension