K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2012, 10:37   #1
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Jeg har lige været vidne til at en person har fået tilsagn om at han bør opereres, det er et privat hospital der udtaler det. Men da han ikke har råd til at blive opereret der, bliver han henvist til videncenter for rygsygdomme.

Her mener den læge der skal operere ham ikke at det vil hjælpe at operere for den lidelse som privathospitalet mener der bør opereres for.

Således går region for hovedstand imod privathospitalet konklution.

Så nu bliver der henvist til en 2.opninion på et andet af regionens hospitaler, eller man kan tale med selv samme hospital som ikke har haft en læge der ville operere.

Så hvad gør man nu

Er det rimeligt at man skal gå og vente på endnu en indkaldelse fra andet hospital og få en 3.vurdering om de vil operere.

Privathospitalet har indstillet til operation!.

dvs. en 2.opninion og den 3.læge der skal til tage stilling om de vil operere.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 10:50   #2
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
nu taler jeg udelukkende ud fra hvad jeg selv ville gøre. Men jeg ville uden tvivl vælge at vente på den 2. opinion. For en rygoperation er ikke for sjov skyld og er der tvivl om hvorvidt patienten overhovedet vil have gavn af operationen, så ville jeg vælge og få det nærmere undersøgt.

Og kan egentlig ikke lade være med at have i baghovedet at privathospitalet anbefaler operation som patienten selv skal betale (ja det er jo det de lever af). Har ikke noget mod privathospitaler som sådan, har selv fået 4 operationer i mine arme der, som så ikke har hjulpet, men det var så lige fordi de ikke fandt ud af at mine problemer slet ikke stammede fra mine arme men fra nakken.

Men det var så en biting, men vil også tro at hvis der bliver indkaldt til 2. opinon er ventetiden ikke så lang. Er ihvertfald min erfaring
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 11:09   #3
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Du ret men jeg har kendskab til 2 af mine bekendte der lige er blevet opereret på privathospitallet med et fantastisk resultat.
De indstiller også ham jeg kender til operation.

tiden går jo og ham jeg kender får det værre og værre og kan vel ikke være tjent med at et offentligt hospital går imod 2 andre lægers vurderinger at det er ryggen. Der er lavet scanninger og alt.

Så det er en operation der her er på tale.

Men hovedstaden afviser fordi et offeltligt hospital ikke vil operere.

Hvad så? kan man klage. for det er ud over garantien nu.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 11:28   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er en grundlov......

Kære Rose

...at når der er penge imellem 2 parter kan der ikke forventes objektive råd.

Men jeg vil bede dig om at læse og forstå følgende:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813&page=2

og stoppe op ved #15 hvor du kan læse om lægernes og politikernes beslutning om færre rygoperationer. Den beslutning og de nye visitationsregler kender privathospitalerne selvfølgelig.

http://www.sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Su...injer_ryg.ashx

Ofte er lægerne på privathospitalerne de samme læger, du og din prakt. læge ikke kan henvise til, når de er på job i det offentlige.

Hvilken diagnose præcist er der givet?

Hvilken behandling modtages pt.?

Hvis der modtages fysioterapi, er det vederlagsfri eller 40/60 henvisning?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 12:49   #5
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tak tak, det er en nerve i klemme og der har været sat ind med træning medicin mv. i over et år.
Jeg vil forslå en klage.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 12:54   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Klagemuligheder:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 13:27   #7
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
TAKPeter,
Lige hvad jeg skulle bruge
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28
Afslag velcro Alt det andet 10 19-08-2008 19:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension