K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2008, 23:38   #1
thor01
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
thor01 er ny på vejen
Thumbs up DIAGNOSE - ÅRSAG OG R O D

Hej til alle.
Jeg er ny her på sitet, men ser frem til gode diagloger med mere. Jeg er en gubbe på 59.

Min kommune er ved at lægge en anden diagnose som grundlag for min ansøgning om førtidspension. Det handler om, at jeg er kronisk smertepatient - eller som de siger på Smerteklinikken: du har et smertehandicap! Jeg oplever, at kommunen ikke tror på diagnosen selvom der ligger lægeerklæringer og ophold på smerteklinik.
Jeg har følger efter en brækket ryghvirvel i brystryggen - trafikuheld 2004 - og får meget smertestillende dagligt. Jeg har samtidig i mange år har lidt af depression - er i medicinsk behandling via egen læge (startet på sygehus i 2000) og ingen sygeperioder siden 2000.

Jeg blev sygemeldt i august 06, da jeg ikke længere kunne klare jobbet pga smerter.

Kommunen vil meget hellere have depressionen som diagnose end følgerne efter den brække ryghvirvel - smertehandicappet.
Hvad kan man gøre ????

Jeg har samtidig en erstatningssag til vurdering i Arbejdsskadestyrelsen. Min advokat har nu fortalt mig, at man er blevet usikker på årsagen til min sygemelding på baggrund af oplysningerne fra kommunen.
Hvis jeg ikke kan få dette diagnoserod ændret - så er der måske ingen erstatning.

Håber at jeg kan få nogle råd så kan blive til
thor01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 00:11   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ved ikke helt hvad du kan gøre, men du skal absolut gøre noget.
Prøv evt. fagforening, DUHK, SR-Rådgivning, og/eller gratis advokathjælp.(se LINK).

Det er yderest vigtigt, at du får tilkendelsen på de rigtige betingelser, elleres vil du få svært ved at få hjælp til din dårlige ryg, idet det så ikke er tilkendelsårsagen, og dermed ikke under Lov Om Social Service.
Så kæmp, for rette diagnose i tilkendelsen.
PS vi har en tråd om emnet, idet vi har mistanke om, at kommuner hellere vil tilkende på psykiatisk diagnose, fremfor fysisk, for netop at undgå berettiget hjælp efterfølgende.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 00:47   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejsa og velkommen til

Der er flere ting, som du kan være opmærksom på.

I din ressourceprofil SKAL det være en SAMLET beskrivelse af din situation, og der skal derfor IKKE udelades noget.

Ressourceprofilen SKAL godkendes af dig.

Hvis kommunen underkender smerteklinikkens og speciallægers udtalelser, SKAL der gøres rede for, hvorfor de underkender disse.

Kommunens lægekonsulent må KUN oversætte, hvad andre læger har sagt.

Jeg tror, du kan have glæde af at læse på nedenstående link om Arbejdsskadeforeningen, som måske kan hjælpe dig med selve arbejdsskadesagen.

Prøv at læse her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...sskadeforening

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 12:02   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Thor01.
Følg Zuzas råd. I forbindelsen med dit sygefra eller mangel af samme. Her skal du af din arbejdsgiver få et udskrift af dit sygefravær. Med andre ord skal du have alt hvad dit firma ligger inde med.
Således at du kan dokumentere rask og sygefravær. For, som du beskriver det har du ingen sygefravær hvor du så efterfølgende begynder at melde dig syg.

Hvis dit firma kan hjælpe dig har du dokumentation for sammenhæng i ulykkes dato og begyndende sygefravær. Den dokumentation er meget vigtig.
Dit forsikringsselskab har i sagens natur kun een opgave. At finde grunde til ikke at udbetale dig yderliger. Og de vil selvfølgelig læse med STOR interesse hvad din kommune skriver og mener om dig. Så din diagnose er ret vigtig. Godt du reagerer. Held og lykke.
Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 13:35   #5
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Først vil jeg sige at din sagsbehandler tager fejl hvis hun siger at du skal have pension få den ene diagnose fremfor den anden.

Det er tænkning fra før arbejdsevne metoden hvor den diagnose gav den pension osv.

Det man skal forholde sig til i ressourceprofil er din samlede situation. Det vil sige at alle dine begrænsninger skal med og alle dine ressourcer.

Pension tilkendes således ud fra en samlet vurdering af de faktiske forhold.

Når det er sagt så har der altid været problemer i forhold til pension når smerter var en væsentlig del af pensionsgrundlaget.

Fordi smerter ikke objektivt kan måles og den samme smertetilstand hos to forskellige personer kan opleves meget forskelligt. Hvad der er invaliderende for den ene kan den anden groft sagt fungere med. Det er derfor lettere lægeligt at redegøre for følgerne, som jo f.eks. meget normalt er depressive tilstande, diagnosticere dem og efterfølgende bruge dem som en del af pensionsgrundlaget.

At en lidelse er medtaget eller ikke medtaget som en del af pensionsgrundlaget har ingen betydning for om man efterfølgende kan søge supplerende ydelser.

Hvis man er berettiget til hjælp til at få dækket omkostninger ved at have en given lidelse ja så kræver det en diagnose samt en begrundelse for hvorfor det er nødvendigt at denne hjælp bliver givet og så er et pensionsgrundlag i den forbindelse uden betydning.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 22:16   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
THJ.
Jeg bliver nødt til at give dig uret, i at det er uden betydning for den efterfølgende hjælp, via sociale ydelser.

THOR.
For din egen skyld, ville jeg tale med evt DUHK og/eller SR-bistan, for få belyst hvilke problemer det kan give, ved feks at den fysiske årsag ikke bliver tilkendegivet.

Som Zusa dog rigtig skriver skal det være en samlet helhedsvurdering, der afgør en pensionssag. Så de kan altså ikke tillade sig, at undlade diagnoser, og slet ikke årsagen til at du overhovedet er havnet i denne situation.
vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 22-10-2008 kl. 22:21.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 22:59   #7
thor01
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
thor01 er ny på vejen
Hej

TAK for jeres svar. Jeg har noget at arbejde videre med - dejligt.

Bedste hilsener
thor01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Årsag til migræne måske fundet sun-lady Et godt link! 4 17-10-2012 01:41
Oplyse årsag til sygemelding fra aktivering? annagw Alt det andet 56 03-08-2011 09:36
Pension, årsag Trold At søge førtidspension 38 30-12-2009 00:37
Psykiske lidelser er årsag til 22 nye førtidspensionister om dagen! Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 09-12-2009 15:36
Clairvoyance for at finde årsag til angst?? Enteneller Alt det andet 53 20-07-2009 02:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension