K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2015, 18:09   #1
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
LÆ 125 Bestå uændret.

Under udredning for angst i Psykiatrien pga. mange fysiske lidelser. Jobcenter har bedt om status LÆ 125 som siger:

Prognosen er stabilisering af den psykiske tilstand. De fysiske lidelser vil imidlertid bestå uændret.

Hvad vil Jobcenter evt. gøre på baggrund af ovenstående LÆ 125?

Kan oplyse, at jeg er visiteret til fleksjob, men har ved sidste forsøg ikke kunne magte 2 x 2 timer ugentligt pga. af fysiske lidelser. Nu sygemeldt.
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2015, 09:30   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal skrive til din kommune og be om ny udredning af din restarbejdsevne, da dine lidelser jo er forværret.

Hvis din tilstand kan betagtes stationære, bør du udredes, NU.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2015, 18:22   #3
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal skrive til din kommune og be om ny udredning af din restarbejdsevne, da dine lidelser jo er forværret.

Hvis din tilstand kan betagtes stationære, bør du udredes, NU.
Tak for dit svar popiae. Det vil jeg gøre.
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2015, 19:45   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af molly_molly Se meddelelser
Under udredning for angst i Psykiatrien pga. mange fysiske lidelser. Jobcenter har bedt om status LÆ 125 som siger:

Prognosen er stabilisering af den psykiske tilstand. De fysiske lidelser vil imidlertid bestå uændret.

Hvad vil Jobcenter evt. gøre på baggrund af ovenstående LÆ 125?

Kan oplyse, at jeg er visiteret til fleksjob, men har ved sidste forsøg ikke kunne magte 2 x 2 timer ugentligt pga. af fysiske lidelser. Nu sygemeldt.
Når lægen skriver "Prognosen er stabilisering af den psykiske tilstand" lyder ikke som du er stationær endnu. Så du skal være forberedt på at jobcenteret vil vente med en afklaring af din arbejdsevne til din psykiske tilstand er stabiliseret og lægen skriver at tilstanden er stationær på den givne behandling.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2015, 09:15   #5
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Når lægen skriver "Prognosen er stabilisering af den psykiske tilstand" lyder ikke som du er stationær endnu. Så du skal være forberedt på at jobcenteret vil vente med en afklaring af din arbejdsevne til din psykiske tilstand er stabiliseret og lægen skriver at tilstanden er stationær på den givne behandling.
Ja, det da klart de vil det. Det kan jeg da godt se. Nå, men så må jeg vente og igennem møllen. Tak for svaret.

Det slår mig lige. Det er vel den fysiske tilstand, der er afgørende for ens erhvervsevne i et evt. arbejdsforløb og ikke den psykiske.

Vedr. den psykiske tilstand.
Her kan de jo bare stoppe en masse piller i mig, så holder jeg jo kæft - bliver lidt sløv og dermed kan sidde på en stol og samle kuglepenne i 1 time per uge hos en arbejdsgiver, med håbet om, at jeg selvfølgelig ikke falder ned ad stolen pga. piller :-).

Eller er det misforstået?

Sidst redigeret af molly_molly; 31-01-2015 kl. 09:46.
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2015, 10:24   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis det er det fysiske alene der har været afgørende for yderligere tab af arbejdsevnen, kan du godt komme igang nu.

Vedr. den psykiske; er dette forværret, eller det samme som da du fik tilkendt fleks?

Alt i alt; hvis din samlede tilstand, vurderes til IKKE at kunne forbedres, men kun forværre yderligere over tid, bør du afklares nu.

Men skriv evt til din sagsbehandler, og be om et skriftlig svar, ellers vil du bare få en sludder for en sladder, som du ikke kan bruge til noget efterfølgende.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2015, 10:40   #7
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis det er det fysiske alene der har været afgørende for yderligere tab af arbejdsevnen, kan du godt komme igang nu.

Vedr. den psykiske; er dette forværret, eller det samme som da du fik tilkendt fleks?

Alt i alt; hvis din samlede tilstand, vurderes til IKKE at kunne forbedres, men kun forværre yderligere over tid, bør du afklares nu.

Men skriv evt til din sagsbehandler, og be om et skriftlig svar, ellers vil du bare få en sludder for en sladder, som du ikke kan bruge til noget efterfølgende.

VH Popiae
Hej Popiae, Smerteklinikken har skrevet følgende til jobcenter:

"Da både de kroniske smerter og angstproblematikken har stået på i længere tid/flere år, er prognosen ikke god".

Socialrådgiver på smerteklinikken har skrevet til jobcenter:

"Det er undertegnedes vurdering at pt.s arbejdsevne er massiv nedsat og formentlig ikke længere eksisterende." og "Det aftales med pt. at jeg kontakter jobcenter med henblik på ovenstående."

Så måske kan jeg godt komme videre alligevel, når jeg skal til samtale i feb. men er det pension eller 2 timers arbejde per uge?
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2015, 11:05   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Så længe du ikke har papir på at din psykiske tilstand er afklaret og varig uden forbedringsmuligheder, vil de kunne påstå at det ikke kan afvises at det har indflydelse på din erhvervsevne.

Så du skal have papir på det, og så afklares.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2015, 12:33   #9
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Så længe du ikke har papir på at din psykiske tilstand er afklaret og varig uden forbedringsmuligheder, vil de kunne påstå at det ikke kan afvises at det har indflydelse på din erhvervsevne.

Så du skal have papir på det, og så afklares.
Ja, det er da en god pointe, du har der Pip. De vil selvfølgelig først have det undersøgt og afklaret. Tak for indlæg.
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2015, 21:46   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mit råd til dig..

Kære Molly-molly

..... hvis ikke du har 100% aktindsigt ved alle, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen burde du omgående søge om aktindsigt.

Udover dette skal du forstå alt, hvad der skrives om dig, fordi:

... jeg undre mig over en LÆ 125 i din situation

LÆ 125 , fundet her http://www.k10.dk/showthread.php?t=31030

http://www.laeger.dk/public/plsql/at...?v_att_id=1195

Citat." Attesten anvendes af kommunen til indhentning af foreliggende journaloplysninger, hvor der samtidig er ønske om lægens vurdering af betydningen af disse for den sociale sag.

Attesten kan anvendes i mange sammenhænge - således også i forbindelse med ansøgning om plejetilladelse.
" citat slut

Hvilket vil sige, at den speciallæge kommunen har henvendt sig til, skal ikke selv hverken undersøge, vurdere dig og din diagnose, men udelukkende udtale sig om de foreliggende kliniske oplysninger andre speciallæger har nedskrevet.

Og derefter udtrykke sin mening om disse lægekollegaers udtalelser, hvilken betydning disse har i din sociale sag.

Grunden til at Jobcentret ikke ønsker en "speciallægeerklæring" (endegyldig attest) skal muligvis ses i honoraret på 403 kr for en LÆ 125, hvor en "speciallægeerklæring" kan beløbet sig til 10.000 kr.

Med andre ord, Jobcentret har alle oplysningerne, men ønsker endnu engang en udtalelse fra en speciallæge og denne mening om hvad andre tidligere har konkluderet. Bemærk venligt, at der er skrevet bøger om emnet "Lægeshopping"

http://books.google.dk/books?id=Z1EY...opping&f=false

http://vafo.dk/article/20131006/ARTIKLER/131009632

Så hvis ikke du allerede har aktindsigt og forstår denne, bør du omgående søge om aktindsigt.

Bemærk at LÆ 125 er en "statusattest" og ikke den endegyldige "speciallægeerklæring" som derved er at du ikke endnu er erklæret "stationær" hvor jobcentret så stadig kan bede om fler attester og afprøvninger.

Derfor er det så vigtigt at man selv ved og forstår alt hvad andre skriver i ens journal.

Bemærk sætningen "Prognosen er stabilisering af den psykiske tilstand."
som også Akvamarin har bemærket.

Det er et udsagn pga, hvad andre har skrevet i din journal

Læs lidt i denne tråd rettet imod læger og speciallæger:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30893

Samtidig skal du også forholde dig til tiderne, hvor fleksjob bliver bevilget ned til 900 sekunder om ugen, imod patientens ønsker.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 31-01-2015 kl. 22:20.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension