K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2015, 13:34   #1
katholt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
katholt er ny på vejen
Hvor mange læger skal sige det samme ?

Hvornår jeg kan nægte at deltage i flere undersøgelser ?

2011- diagnose PTSD
2013 - samme
2014- samme - alle med tilføjelsen kronisk

"der kan ikke peges på behandlingsmuligheder, der ikke allerede er prøvet"

Nu vil rehab team have endnu en psykiatrisk udredning....

Stopper det da aldrig ???
katholt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 13:39   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tror det stopper, når klinisk funktion i regionen har indhentet det, som rehabteamet anmoder om. God vind
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 14:05   #3
katholt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
katholt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Tror det stopper, når klinisk funktion i regionen har indhentet det, som rehabteamet anmoder om. God vind
Psyk. nr 3 var på klinisk enheds opfordring....
katholt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 14:24   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis nummer tre er lavet på regionens kliniske funktion, må de ikke tilsidesætte den.

Men er den lavet ved klinisk funktion????

rehabiliterings teamet må ikke indhente den andre steder fra, uanset hvor lidt de bryder som om det der står i den - det ville være lovbrud
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 14:31   #5
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du spørger: Hvor mange læger skal sige det samme?

Har en bekendt som har været ved 5 læge som har sat den samme diagnose,

skulle så til den 6 og sidste læge inden en afgørelse og han sagde noget helt andet

og det var så ham kommunen rettede sig efter, da det var til deres fordel..............
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 15:06   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg havde 4-5 special læger der sagde det samme ,i forskellige perioder .,,

Men det var før 2013 ...

Da vurderede de da smerteklinik havde sagt stationær ig jeg havde været alverdens ting igennem,,at nu var det nok ..men det er et vurderings spørgsmål .
Jeg havde flere operationer ,,ca 2års genoptræning ,,,mindst 2 år på tværfaglig smerteklinik sammenlagt ..
Men da smertelæge skrev afsluttende rapport var det nok .

Ingen arb,prøvning ,,,og så FTP..

Men min advokat sagde den gang det eneste jeg manglede de kunne finde på var en tur hos psykiater og det slap jeg så for .

Så det hele tog ca 5 år ,,men jeg gik til noget hele tiden og fik også sygedagpenge hele tiden da det var en arb,skade ..
Skulle msn så samligne med idag ,ville jeg så måske ha haft et ressource forløb ,det ved jeg jo ikke

Du har lov at spørge hvad der mere skal til og hvad de forventer ,,

Husk skifteligt ,,,så er du mere sikker...nogle har sluppet for ressourceforløb men det er ikke mange jeg har læst om...

Men har hørt om folk der har brugt 10-20 år inden de fik FTP og modsat 6-12 mdr ..så der er intet man kan forbeholde sig til

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 15:44   #7
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
det er ikke kvantiteten, det er kvaliteten.

dis psy -absolut ubugeligt- ingen diagnose.

1 god psyk -> diagnose og ftp.

jeg tror der er forskel på folk, nogle læger taler for døve øre i kommunen, de er i bad standing.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 15:52   #8
katholt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
katholt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Hvis nummer tre er lavet på regionens kliniske funktion, må de ikke tilsidesætte den.

Men er den lavet ved klinisk funktion????

rehabiliterings teamet må ikke indhente den andre steder fra, uanset hvor lidt de bryder som om det der står i den - det ville være lovbrud


Jep, den er lavet af klinisk enheds egen psykiater, og på deres opfordring...

Kan du give mig et link til § hvor det står ?


problematik: PTSD og hjerneskade efter blodprop - hvilket giver lidt sammenfaldende symtomer, så de er ikke helt sikre på hvad der er hvad,
Neuropsyk har fastslået kognitive og eksekutive - og anbefaler psyk udredning, da problemer ikke alene nødvendigvis skyldes blodprop.
Sideløbende var jeg til psyk 3 - klinisk enheds egen - der konstaterede ptsd - igen, og på grund af min hjerneskade, foreslåes der så yderligere udredning fra den side også. Som jo var i gang...

I klin.enheds konklusion står:
...psykiatrisk udredningspakke....henvisning bør foregå via egen læge.....Taget i betragtning at de berørte kognitive funktioner har været stationær reduceret over de sidste 3 år, skønnes prognosen i forhold til relevans for arbejdsevnen usikker. (læses som lægesprog for "regner ikke med det" men jobcenter oversætter til "den tager vi")

(egen læge synes det er spild af tid og penge, og vil ikke give henvisningen. (tak, fornuftige praktiserende læge)

Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
det er ikke kvantiteten, det er kvaliteten.

dis psy -absolut ubugeligt- ingen diagnose.

1 god psyk -> diagnose og ftp.

jeg tror der er forskel på folk, nogle læger taler for døve øre i kommunen, de er i bad standing.
det er jo jobcenter /klinisk enheds psyk der OGSÅ har givet diagnosen....
jeg tror mere det er mig, der generelt er i bad standing hos jc. Min sagsbehandler er for længst holdt op med at hilse på mig ved møder - fordi jeg har påpeget diverse fejl.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Jeg havde 4-5 special læger der sagde det samme ,i forskellige perioder .,,

Men det var før 2013 ...

Da vurderede de da smerteklinik havde sagt stationær ig jeg havde været alverdens ting igennem,,at nu var det nok ..men det er et vurderings spørgsmål .
Jeg havde flere operationer ,,ca 2års genoptræning ,,,mindst 2 år på tværfaglig smerteklinik sammenlagt ..
Men da smertelæge skrev afsluttende rapport var det nok .

Ingen arb,prøvning ,,,og så FTP..

Men min advokat sagde den gang det eneste jeg manglede de kunne finde på var en tur hos psykiater og det slap jeg så for .

Så det hele tog ca 5 år ,,men jeg gik til noget hele tiden og fik også sygedagpenge hele tiden da det var en arb,skade ..
Skulle msn så samligne med idag ,ville jeg så måske ha haft et ressource forløb ,det ved jeg jo ikke

Du har lov at spørge hvad der mere skal til og hvad de forventer ,,

Husk skifteligt ,,,så er du mere sikker...nogle har sluppet for ressourceforløb men det er ikke mange jeg har læst om...

Men har hørt om folk der har brugt 10-20 år inden de fik FTP og modsat 6-12 mdr ..så der er intet man kan forbeholde sig til

Stribe FTP
Hold da op... ja, der er mange der kæmper i årevis. Du er heldig, du er igennem og har fred.

Jeg har spurgt og spurgt...så vidt muligt skriftligt. Kommer meget vage svar.
Håber rehabteam indstilling igen kan give "taletid" (skriftligt).

Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Du spørger: Hvor mange læger skal sige det samme?

Har en bekendt som har været ved 5 læge som har sat den samme diagnose,

skulle så til den 6 og sidste læge inden en afgørelse og han sagde noget helt andet

og det var så ham kommunen rettede sig efter, da det var til deres fordel..............
Man fornemmer meget tydeligt, at det er der ventes på... Én der siger noget andet ...
Men jeg mener at have læst et eller andet sted (nogen der ved hvor ?)
at kommunen i givet fald skal argumentere for, hvorfor de udvælger lige den lægeudtalese, fremfor en anden
katholt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 16:12   #9
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af katholt Se meddelelser
det er jo jobcenter /klinisk enheds psyk der OGSÅ har givet diagnosen....
jeg tror mere det er mig, der generelt er i bad standing hos jc. Min sagsbehandler er for længst holdt op med at hilse på mig ved møder - fordi jeg har påpeget diverse fejl.
Ja du er "usamarbejdsvillig". Hvilket er grund nok til at forhale din sag.
Jeg har set det med en pårørerende, hun kender alle love, og rettigheder.
de har systematisk syltet hendes sag, fordi hun tror, at noterer hun alle deres (utallige) fejl, hjælper det hendes sag. det gør det ikke imho, hun har fået en ubrugelig mundlig beklagelse...og er næsten gået bankerot imellemtiden. farvelfærd
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 16:29   #10
katholt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
katholt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
Ja du er "usamarbejdsvillig". Hvilket er grund nok til at forhale din sag.
Jeg har set det med en pårørerende, hun kender alle love, og rettigheder.
de har systematisk syltet hendes sag, fordi hun tror, at noterer hun alle deres (utallige) fejl, hjælper det hendes sag. det gør det ikke imho, hun har fået en ubrugelig mundlig beklagelse...og er næsten gået bankerot imellemtiden. farvelfærd
Præcis....et skuldetræk, og måske en beklagelse...
katholt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension