K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2015, 19:02   #1
katholt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
katholt er ny på vejen
diagnoser læses som ønsket

startede for år tilbage en pensionsansøgning på det brede grundlag

På trods af diverse lægedok der viser "kronisk" "behandlingsmuligheder udtømt" "ingen yderligere tiltag kan anbefales" "ingen udsigt til bedring" "stationær"
mv bla på grund af PTSD, hjerneskade efter blodprop, diverse fysiske gener

En arbjedprøvning der har været gennemført,

lægekonsulent skriver "tilstrækkeligt belyst", klinisk enhed det samme og har ingen forslag

rehabteam tager ikke speciallægers udtalelser herunder omkring ptsd alvorligt, og vil have udredning, udredning, træning

Nu vil rehab team så have mig i årelang ressouceforløb med bla ny arbprøvning - og divese vedligeholdelsestræning med mere

Hvad gøres nu ?

Afbryde, og søge på det foreliggende ? Eller skal man stå det igennem ? (er over 40 år)
katholt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 21:09   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du vil søge på det foreliggende skal du være sikker på at det der er kommet i din sag siden du sidst søgte, støtter din pensionsansøgning.

Mht til at afbryde så kan du ikke afbryde ressourceforløbet, uden det har konsekvenser for den ydelse du modtager. Dvs at selv om du ansøger om pension på det foreliggende er du nød til at deltage i ressourceforløbet, hvis du vil have udbetalt ressourceydelse.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 21:18   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du kan jo klage over indholdet i Ressourceforløbet til Ankestyrelsen.

Så hvis Ankestyrelsen giver dig medhold i, at det er formålsløst - så skal din sag for teamet på ny.

Jeg ved ikke om Ankestyrelsen kan hjemvise sagen, med henvisning til at du skal have en førtidspension. Jeg har ikke set noget eksempel endnu, men at Ankestyrelsen også skriver det - kan gavne din sag.

Ressourceforløb er et tilbud du kan sige nej tíl. Det er frivilligt.
Så henvises du til kontanthjælp, og så sker der nok ikke særlig meget ..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 21:39   #4
katholt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
katholt er ny på vejen
Skal det læses som : At siger jeg ja tak til ress.forløb, er jeg tvunget til at stå den aftalte periode ud - medmindre jeg vil miste min kontanthjælp?
Indhold af ress.forløb skal jo (teoretisk set) laves i samråd med mig, -men på mødet fremgik det tydeligt, at forløbet allerede var tænkt. Mine og min bisidder s kommentarer og protester blev selv ikke taget ind. Eller henvisninger til lægediagnoser som "stationær".

Venter på deres skriftlige indstilling nu.

Jeg kan vel skrive retur om utilfredshed om indholdet ? For det skal vel være fastlagt inden det starter ?
Eller opfindes det undervejs ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvis du vil søge på det foreliggende skal du være sikker på at det der er kommet i din sag siden du sidst søgte, støtter din pensionsansøgning.

Mht til at afbryde så kan du ikke afbryde ressourceforløbet, uden det har konsekvenser for den ydelse du modtager. Dvs at selv om du ansøger om pension på det foreliggende er du nød til at deltage i ressourceforløbet, hvis du vil have udbetalt ressourceydelse.
Er ressouceydelse det samme som kontanthjælp ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvis du vil søge på det foreliggende skal du være sikker på at det der er kommet i din sag siden du sidst søgte, støtter din pensionsansøgning.

Mht til at afbryde så kan du ikke afbryde ressourceforløbet, uden det har konsekvenser for den ydelse du modtager. Dvs at selv om du ansøger om pension på det foreliggende er du nød til at deltage i ressourceforløbet, hvis du vil have udbetalt ressourceydelse.
Er det således, at selvom jeg søger på det foreliggende, skal jeg imens den behandles fortsætte med ress-forløb ?
Kan ikke helt gennemskue hvilken konsekvens det hele har....
katholt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 23:46   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
På ressourceforløb får du ressourceydelse der beløbsmæssigt er som kontanthjælp men uden fradrag pga samlevers indtægt. Du kan læse om ressourceydelse her.

Hvis du siger nej tak til ressourceforløb kommer du på almindelig kontanthjælp, og så kan det måske blive svært at få gang i din sag igen hvis du om et lille års tid står med et afslag på førtidspension.

Indholdet i ressourceforløbet skal lægges sammen med dig, ud fra rehab teamets indstilling til indhold.

Og ja, de to ting kan køre samtidigt. Du ansøger om førtidspension efter §17.1.2 på det foreliggende og så kører din pensionssag i det ene spor og samtidigt er du på ressourceforløb sporet. De to ting er nærmest helt uafhængige af hinanden.

Men vent nu og se hvad de skriver i indstillingen til ressourceforløbet og tag så den indledende snak med sagsbehandleren, så ved du ligesom hvad det kommer til at indeholde mere konkret.

Sidst redigeret af Akvamarin; 27-01-2015 kl. 23:50. Årsag: link til ressourceydelse
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2015, 00:08   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du får ikke noget ud af at søge førtidspension på det foreliggende grundlag, hvis du får et ressourceforløb.
Det er selvsamme rehab. team der vurderer ansøgningen om førtidspension.

Så hvis du får res forløb - og du søger ftp §17 stk 2 lige efter - så er det spild af tid

Retssikkerheden er lig nul, så længe at det tager et år at have en klagesag i Ankestyrelsen - men det er en anden sag.

Det er en fordel, hvis du følger Rehabiliteringsteamets indstilling, istedet for at ud sætter armene på kors og nægter at følge noget som helst. Så anses du som usamarbejdsvillig.


Du klager over jobcenterets godkendelse af Rehabiliteringsteamets indstilling, du modtager en klagevejledning, hvor du får mulighed for at komme med dit besyd omkring de forslag der er blevet fremlagt for dig.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2015, 20:59   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af katholt Se meddelelser
startede for år tilbage en pensionsansøgning på det brede grundlag

På trods af diverse lægedok der viser "kronisk" "behandlingsmuligheder udtømt" "ingen yderligere tiltag kan anbefales" "ingen udsigt til bedring" "stationær"
mv bla på grund af PTSD, hjerneskade efter blodprop, diverse fysiske gener

En arbjedprøvning der har været gennemført,

lægekonsulent skriver "tilstrækkeligt belyst", klinisk enhed det samme og har ingen forslag

rehabteam tager ikke speciallægers udtalelser herunder omkring ptsd alvorligt, og vil have udredning, udredning, træning

Nu vil rehab team så have mig i årelang ressouceforløb med bla ny arbprøvning - og divese vedligeholdelsestræning med mere

Hvad gøres nu ?

Afbryde, og søge på det foreliggende ? Eller skal man stå det igennem ? (er over 40 år)

Kodeordet i en lægeklæring, der decideret kunne stoppe yderligere vanvid for borgeren, var indtil i hvert fald 2012: "KONTRAINDICERET".

Det betyder, at du kan blive ENDNU SYGERE, af at blive presset ud i yderligere tiltag - og det er dine læger/speciallæger/behandlere, der skal skrive lige præcis det ord i dine erklæringer.

Juristerne på kommunalkontorerne er mestre i ordmanipulation og fordrejning af sandheden - de er universitetsuddannede i det! - og de begreber du oplister dine læger har brugt her, er simpelthen for 'bløde' og åbne for sociopatiske juristers/lægekonsulenters/uuddannede 'sagsbehandlere's fortolkninger.

Får du ordet kontraindiceret skrevet ind i nye erklæringer, er det nu de aktiveringsliderlige systemvogtere, der står med ansvaret for eventuel forværring i din psykiske /fysiske situation.

Selvom de alligevel presser dig, efter at dette ord står i papirerne, kan der nu lægges sag an mod kommunen - og flere og flere lægger sager an - og flere og flere sager bliver vundet...


Håber i øvrigt du er kommet hurtigt i gang med genoptræning efter blodproppen - tid er jo ganske afgørende for 'helbredsprocenten' her...




husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 07:06   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Kodeordet nu er: ingen udviklingsmuligheder.

Kontraindicerende virker ikke overfor et ressourceforløb, da tiltagene her kan være så små og skånsomme som fx. Et års ro og fred at et sådanne forløb ikke kan være kontraindicerende på samme måde som fx. Et praktikforløb/arbejdsprøvning
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 13:01   #9
katholt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
katholt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Du får ikke noget ud af at søge førtidspension på det foreliggende grundlag, hvis du får et ressourceforløb.
Det er selvsamme rehab. team der vurderer ansøgningen om førtidspension.

Så hvis du får res forløb - og du søger ftp §17 stk 2 lige efter - så er det spild af tid

Retssikkerheden er lig nul, så længe at det tager et år at have en klagesag i Ankestyrelsen - men det er en anden sag.

Det er en fordel, hvis du følger Rehabiliteringsteamets indstilling, istedet for at ud sætter armene på kors og nægter at følge noget som helst. Så anses du som usamarbejdsvillig.


Du klager over jobcenterets godkendelse af Rehabiliteringsteamets indstilling, du modtager en klagevejledning, hvor du får mulighed for at komme med dit besyd omkring de forslag der er blevet fremlagt for dig.
Jeg ved, at jeg er nødt til at deltage i hvad som helst, men har været i gang siden 2011, - og da bekendtgørelsr og regler hele tiden ændres, er det jo stort set umuligt at nå igennem....

Hvor lang tid går der mon, fra rehabmøde, til indstillingenmodtages ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Kodeordet i en lægeklæring, der decideret kunne stoppe yderligere vanvid for borgeren, var indtil i hvert fald 2012: "KONTRAINDICERET".

Det betyder, at du kan blive ENDNU SYGERE, af at blive presset ud i yderligere tiltag - og det er dine læger/speciallæger/behandlere, der skal skrive lige præcis det ord i dine erklæringer.

Juristerne på kommunalkontorerne er mestre i ordmanipulation og fordrejning af sandheden - de er universitetsuddannede i det! - og de begreber du oplister dine læger har brugt her, er simpelthen for 'bløde' og åbne for sociopatiske juristers/lægekonsulenters/uuddannede 'sagsbehandlere's fortolkninger.

Får du ordet kontraindiceret skrevet ind i nye erklæringer, er det nu de aktiveringsliderlige systemvogtere, der står med ansvaret for eventuel forværring i din psykiske /fysiske situation.

Selvom de alligevel presser dig, efter at dette ord står i papirerne, kan der nu lægges sag an mod kommunen - og flere og flere lægger sager an - og flere og flere sager bliver vundet...


Håber i øvrigt du er kommet hurtigt i gang med genoptræning efter blodproppen - tid er jo ganske afgørende for 'helbredsprocenten' her...




husk:
Tak - skal forsøge at få det indarbejdet. Men oplevelsen er, at selvom alle skriver stationær, behandlingsmuligheder udtømt, ingen bedring ventes, kronisk osv, er jc holdning jo, at alt kan trænes væk...
Desværre, - ingen træning fik jeg....og det er nu 4 år siden...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Du kan jo klage over indholdet i Ressourceforløbet til Ankestyrelsen.

Så hvis Ankestyrelsen giver dig medhold i, at det er formålsløst - så skal din sag for teamet på ny.

Jeg ved ikke om Ankestyrelsen kan hjemvise sagen, med henvisning til at du skal have en førtidspension. Jeg har ikke set noget eksempel endnu, men at Ankestyrelsen også skriver det - kan gavne din sag.

Ressourceforløb er et tilbud du kan sige nej tíl. Det er frivilligt.
Så henvises du til kontanthjælp, og så sker der nok ikke særlig meget ..
Præcis,... fastholdes jo bare på kontanthjælp og diverse formålsløse møder og aktiveringer....i det uendelige. Det er tydeligvis formålet.
Hvis jeg klager - er det så korrekt, at jeg ikke vil modtage kontanthjælp i den periode, fordi jeg klager ?
katholt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 13:17   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
kronisk lidelse og ingen udsigr til forbedring er oftest ikke nok. Man kan jo godt være på fx 75 procents arbejdsydelse og være kroniker og uden forbedring i lyset, men man har jo stadig en pæn arbejdsevne.

Derfor arbejdsprøvning, hvis overhovedet nogen som helst mulighed for det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension