K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2015, 16:46   #1
Anner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
Anner er ny på vejen
Lønforhandling

Jeg er ved at forhandle ny løn, da jeg har fået nogle nye funktioner på mit arbejde. Dette er fx at jeg har mere ansvar og kan kontaktes 24/7. Gælder der ikke samme regler for os som alle andre? Jeg tænker kan jeg ikke stige i løn selvom jeg er flexjobber? Jeg er uddannet pædagog og har her fået nogle andre funktioner, som jeg selvfølgelig vil have løn for. Min leder siger at det også skal kunne forsvares da jeg pt får 400kr i timen for de 15 timer jeg arbejder. Jeg siger at jeg jo får løn for 37 timer så det det ikke er 400. Men at de betaler 1/3 af min løn så jeg er billiger for dem, men syntes stadig at jeg har ret til mine tillæg. Og han siger at det et kommunen der betaler begge dele bare to forskellige kasser, men han vil kigge på det , jeg mener jeg har krav på. Så er det jeg tænker, er jeg et skarn at bede om mere eller skal jeg kæmpe for det jeg mener jeg har krav på som hvis jeg havde været alm lønmodtager? Håber der er nogle der har de gyldne ord jeg kan vende tilbage til min leder med. Tak 😊
Anner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 17:41   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du må godt nok have haft det job i mange år...da det er enormt lang tid siden de fjernede tilskuddet på 1/3 af lønnen...

Selvfølgelig kan du bede om højere løn....specielt hvis du får mere ansvar eller funktioner osv...

Der er ingen forskel på dig i fleksjob og alm lønmodtagere hvad det angår...

Det er dog arbejdsgivere der betaler fuldt ud....det der går ud over 1/3 af mindstelønnen inden for det erhverv du er i...

Arbejdsgiver vil ikke få mere udbetalt fordi han giver dig mere i løn...end den 1/3 han får nu af mindstelønnen...

Lige en lille advarsel...inden du kæmper alt for hårdt....

Husk at der er kommet nye regler ang tlskud osv til arbejdsgivere....og hvis du skulle gøre dig uvenner med arbejdsgiver og evt skulle i nyt job....ja så vil du ryge over på disse nye regler...

Mere så du ikke kæmper hårdere end at du kan beholde jobbet...

EDIT

Ahh kan se at jeg nok har misforstået det du skrev....du får 2/3 i tilskud fra kommunen....og arbejdsgiver betaler 1/3....så det du skrev som omvendt...

Ikke at det ændre så meget i det jeg har skrevet....du har stadig ret til at forhandle løn som alle andre....specielt hvis de forlanger mere af dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 20:06   #3
Anner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
Anner er ny på vejen
Tak for hurtigt svar. Har været ansat 6 år. Jeg elsker mit arbejde og ville ikke presse den så langt at jeg blev fyret. Men syntes dog at jeg har nogle funktioner nu og kompetencer der gør at jeg godt kan tillade mig at bede om mere. Og ved også at jeg nok skal få mere. Det er bare hvad det bliver. Har været så heldig at få tilbudt andet arbejde og det ved min leder, ( der er en der har 'sladret' til ham om dette) jeg ønsker bare ikke at skifte. Men tænker det som et plus at der er andre der også er interesseret. Og ved at de ikke vil af med mig, der hvor jeg er nu og derfor skal jeg selvfølgelig også opføre mig ordentlig, så der ingen sure miner er. Og ved at jeg kommer på ny flex ordning hvis jeg skifter. Dette er dog ikke årsagen til at jeg ikke vil skifte, men fordi jeg er rigtig glad for det arbejde jeg har nu. Og tænker for første gang i hele mit sygdomsforløb at jeg er lykkelig. Blev bare så irriteret over at han sagde at jeg fik 400kr i timen. For det gør jeg ikke jeg får løn for 37 timer og ikke kun 15. Men tak for svar.

Sidst redigeret af Anner; 27-01-2015 kl. 20:18.
Anner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 20:12   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er du ikke medlem af BUPL? En fagforening vil klart kunne hjælpe dig med at få tillæg for de ekstra funktioner du har påtaget dig. Du skal jo for eksempel have rådighedstillæg, hvis du er til rådighed 24/7.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 20:13   #5
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Det er nu ikke det, jeg har fået fortalt ang løn. Du har som flexjobber kun ret til minimums overenskomstmæssig løn - eller det er kun den sats som arbejdsgiver får refusion for. Hvis de vil give dig højere løntrin er det for deres egen regning.
Jeg røg selv flere løntrin ned og får nu løn som nyuddannet selvom jeg har 10 års anciennitet. Dog får jeg et lille funktionstillæg for mine 15 timer (under 3000,- årligt).
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 20:28   #6
Anner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
Anner er ny på vejen
Nej er ikke medlem af en fagforening. Men burde nok at melde mig ind.
Du må da stige efter 6 år og 10 års lige som alle andre? Det har jeg hørt og kender også en der er det som pædagog og flex jobber
Anner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2015, 03:46   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det i får udover mindstelønnen er på arbejdsgiver regning , det er rigtig nok.

var det i hvert fald da jeg havde fleksjob..

dvs hvis mindstelønnen er 120 kr bare et eks og I får jer forhandlet til 145 kr . ja så får arbejdsgiveren ikke refusion for de sidste 25 kr. det er for egen regning.
mht div. tillæg aner jeg intet om.

men selvom i elsker jeres job, kan man jo godt lufte sine ideer mht tillæg- stigninger. men presse citronen ville jeg ikke . for den nye fleksjob reform er mildt sagt meget meget dårlig iforhold til den i er nu..

håber det lykkedes

mvh stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2015, 08:06   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tillæg er på arbejdsgiverens regning.

Da jeg arbejdede i daginstutition, var der et par fleksere og de fik tillæg, men divideret op i antal timer de arbejdede.

Fx. Fik en sprogvejleder 1000kr i tillæg om mdr. For den opgave og var vedkommende flekser på 15 timer ville tillæget være 1000kr/37 timer *15 timer = 405kr
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2015, 11:04   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
refusion

Det er muligvis korrekt at DU har 400 kr i timen ved 15 timer/uge

Men det er som du skriver ikke arbejdsgivers udgift..
Ved 2/3 dels tilskud, så bør du være en overskudsforretning for arbejdsgiver, så længe du reelt arbejder over 12,33 time uge..

Men du skriver at du har fået nye funktioner.. Hvis du får et funktionstillæg, så har arbejdsgiver mulighed for at få det indregnet i refusionen..

Det er ikke nemt at finde så meget om den gamle ordning.. Men Ålborg kommune har stadig noget om refusion.. Det forklare meget

Prøv at se hvad den side siger om fx. funktionstillæg gammel ordning.

"1) Et funktionstillæg indgår i beregningen, hvis der er tale om en særlig funktion/stilling, som den pågældende udøver, og funktionstillægget efter overenskomsten er en del af den mindste overenskomstmæssige timeløn på området. Har tillægget karakter af anciennitetstillæg, kan der ikke ydes refusion."

Men læs mere på linket Især side 2.

http://www.aalborg.dk/media/1387245/...-udgave-24.pdf
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2015, 17:20   #10
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
det i får udover mindstelønnen er på arbejdsgiver regning , det er rigtig nok.

var det i hvert fald da jeg havde fleksjob..

dvs hvis mindstelønnen er 120 kr bare et eks og I får jer forhandlet til 145 kr . ja så får arbejdsgiveren ikke refusion for de sidste 25 kr. det er for egen regning.
Det er ikke mindstelønnen, men den overenskomstmæssige løn på området, der er tale om.
Men ellers er det rigtig nok.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension