K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2015, 10:26   #41
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
altså, jeg skrev i skemaet under en af rubrikkerne, at jeg kun kunne se mig selv på førtidspension, da at skulle varetage et fleksjob, havde alt for store konsekvenser for både mit og min families liv

Så det kan man godt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 17:52   #42
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak for dit svar Gisne

Jeg er virkelig træt af det behandlingssted jeg går,de har helt andre mål end mig,jeg er virkelig bange for at det bliver en del af planen(at gå der i behandling-jeg vil bare gerne arbejde det jeg nu kan) hvis jeg kommer i et ressurceforløb,hvordan undgår jeg det?

De blander sig alt for meget i ting jeg ikke magter,nu er målet at finde to venner,jeg bruger min energi på arbejde og føler min sociale kontakt er rigelig dækket ind der samt familie,men det er ikke nok for behandlingssted,da jeg prøver at sige fra er deres svar så at jeg skal øges i medicin.
Jeg magter det simpelthen ikke og vil bare gerne have afklaret min arbejdsevne er der nogen der kan hjælpe og hvordan vil andre mennesker reagere på sådan noget som venner-jeg tror det kommer den dag man kan se sin fremtid så får hovedet ro og tingene falder på plads
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 21:12   #43
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvad er det for en slags behandlingssted du er Sommersen? Det lyder da vildt grænseoverskridende at de blander sig i din omgangskreds.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 22:15   #44
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jeg ville personligt blive virkelig vred hvis nogen blandede sig i hvor mange venner jeg skulle ha.

hvem pokker kan tillade sig at sætte et succeskriterie for hvor mange venner man skal have , det er der absolut ingen regler for. og er antallet af venner afgørende for ens livskvalitet? det mener jeg ikke det er.

jeg ville alliere mig med en god bisidder, jeg ville skriftligt bede om en begrundelse for hvorfor stedet mener at to venner skulle øge din arbejdsevne, jeg ville samtidig bede jobc. din sagsb. om vedk. mening om hvorvidt to venner skulle kunne øge din arbejdsevne og hvordan.

din behandling, og evt. tilbagevenden til arb. marked skulle gerne være et samarb. mellem dig, kommunen og behandl.sted. behandl. stedet kan vel ikke diktere dig mht valg af vennekreds.

evt. kontakt DUKH for rådgivning. og hvor er din egen læge henne i dette , hvad mener denne til denne praksis/behandl. ?

vh og god aften
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 01:22   #45
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Akvamarin og Sortepigen det er distriktspsykiatrien og jeg føler det er hele mit liv der bliver endevendt og de har den rigtige måde det skal leves, uden at forstå mig og jeg går helt i baglås når der skal skrues op for medicin, når jeg stiller spørgsmål ved dem og jeg tjekker med raske mennesker i min familie netop for at høre om det er fordi jeg er syg og tænker sådan eller om almindelige mennesker også vil reagere som mig.Min tillid til dem bliver brudt og så er det svært at være der, jeg bliver nervøs over hvad de finder på næste gang.
Det hjælper at høre fra jer herinde at i ikke ville finde det rart hvis blev mødt med de ting.

Det jeg er bange for er hvordan det vil påvirke min sag hvis jeg stopper der,for er meget afhængig af en indkomst,hvis ikke flexjob, så ressurceforløb,men hvis det bliver ressurceforløb og planen bliver med det behandlingssted ja det kan jeg slet ikke overskue lige nu.

Sortepige egen læge har jeg ikke snakket med om det

De mener jeg skal have min 1 års behandling der og hvis jeg ikke ændre fritidsinteresser og venner og hvad de ellers finder på så er jeg bange for endnu længere og jeg vil bare så gerne spise min medicin og passe mit "job" og have ro og fred.

Jeg kan selvfølgelig også lyve og sige ja nu har jeg fundet to venner, får jeg fred nu,men det giver jo heller ikke mening

Sidst redigeret af sommersen; 21-02-2015 kl. 01:30.
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 02:42   #46
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ja ærlighed varer længst, eller hvordan det nu er man siger det. I min verden er det ærlighed mod sig selv der varer længst.

Jeg tænker også at de ikke kommer op med deres forslag om 2 nye venner ud af det blå. Du har nok sagt et eller andet der har fået dem til at foreslå det mål. Men vi siger jo så meget Faktum er at du har jo 2 nye venner Jeg og Sortepigen foruden alle de andre her på K10.dk , så helt løgn er det jo ikke, når du vinger af at målet om to nye venner er nået

Når det er sagt så har jeg også "ikke fortalt hele sandheden" når de spørger til for eksempel medicin. Jeg trapper ned i sommer halvåret og op igen når det bliver for meget efterår. For det fungerer for mig. Men det synes jeg ikke jobcenteret behøver at vide, for det tror jeg ikke de forstår. Så så længe jeg har det under kontrol - hvilket jeg og min psykiater mener jeg har - så lader jeg dem blive i deres tro. For de forstår nok ikke at ting er forskellige afhængige af årstid (eller andet).
Som et eksempel på deres helt hen i vejret tankegang .............. så syntes de i august det var en god ide jeg kom i arbejdsprøvning - for jeg havde jo sagt at jeg har det bedst i sommerhalvåret. Nå, men inden jeg kom i praktik var det så blevet november. Dvs. jeg har været i praktik i hele vinterhalvåret! fordi jobcenteret mente at det var bedst vi fik det iværksat mens det stadig var sommer. Det med at det tager nogle måneder at komme i praktik blev ligesom ikke indregnet

Så det jeg vil sige er at sandheden er mangfoldig og du vælger hvilken sandhed du fortæller

Kh din ven Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2015, 17:52   #47
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg synes du skal spørge distrikspsykiatrien hvad de begrunder kravet om at finde to nye venner med.

er det fordi, som Akvamarin skriver, at I på et tidspunkt har talt om det , er det noget du har givet udtryk for, eller er det noget de finder på fordi de tror det er godt for dig?

Venskaber er for mig noget der kan tage år at opbygge, så hvor lang tid giver de dig til at finde to nye venner, ? og hvad sker der hvis du ikke finder to. synes det virker mærkeligt hvis de mener du skal have mere medicin fordi du ikke ønsker eller kan finde to venner det er ikke ok.

jeg tror på at hvis man har gode argumenter på hånden, stiller gode modspørgsmål så vil der vise sig en løsning også du kan leve med, for det er jo dit liv hvor du har hovedansvaret for at få det bedste ud af det på de betingelser du engang har.

hvis kravet om to venner ikke er andet end noget de lige har fundet på fordi de TROR det er det bedste så ville jeg tage det roligt hvis jeg var dig. der skal to til en tango, og det kræver altså både tid og overskud fra begge parter at opbygge gode venskaber .

kan du ikke få nogen af dine eksisterende venner /familie til at stille op for dig, og fortælle distriks pskyk. at ud altså har et velfungerende netværk hvis det er tilfældet?

lad os høre hvordan det går.

pas på dig
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2015, 18:23   #48
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Mange tak Akvamarin og Sortepigenmine nye venner ,altså de spørger jo om alt,især nu hvor jeg ikke har nogen emner,så skal alt rodes igennem og hvis jeg ikke har nogen problemer til de ting de spørger om bliver det vendt til at det nok er et stort problem.

Så i forbindelse med hvor de tidligere har spurgt om venner, har jeg svaret ikke så mange,men har familie,det gør mig ikke noget da det tit trætter mig og efter flere år i systemet hvor man aldrig ved hvad der sker har jeg slet ikke overskuddet til at finde nye-deres tolkning bliver så at der skal skrues op for medicin og under min argumentation ender det med at det hedder max dosis og jeg har det fint og min familie syntes også jeg har det godt-derfor undre det mig meget og gør at jeg fremover erbange for de igen reagere sådan, hvis jeg stiller spørgsmål-heldigvis er min behandler på ferie i næste uge, så får jeg da lidt fred til at passe mit arbejde.

Akvamarin det er da trist at starte op i sin sværeste periode,så er det jo endnu sværere at holde til det og bare fordi der bliver snakket om sommeren hjælper det jo ikke først at oprette det i den mest sure periode

Sortepigen efter det her tør jeg ikke at stille spørgsmål lige forløbelig -heldigvis går der jo også lidt tid og behandler trænger måske til ferie

Det jeg måske tror er at jeg er "for gammel" forstået på den måde at jeg jo kender mig selv og de måske er vandt til et ungt menneske de skal bygge op.Men de burde jo se mig og støtte mig-det syntes jeg adskiller gode fra dårlige behandlere,jeg er for gammel til at blive lavet helt om.
Tak for jere svar det hjælper
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2015, 23:44   #49
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Hvis jeg ønsker at stoppe behandlingen der og starte hos en psykiater igen,så er det vel med at skifte nu inden jeg kommer for teamet-hvis de siger ressurcefrløb og en del af det skal bestå af behandling er jeg jo bundet til stedet?
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 18:50   #50
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Undskyld Spækhugger,jeg spørger Phhmw,det du nævner med MR-scanning,hvordan skal det forståes det skal jeg nemlig også have,og principafgørelser de må vel også gælde skizofreni og jeg kan bare ikke helt forstå det? hvis du Phhmw vil svare enten her,i min tråd "skema udfyldes" vil jeg være taknemmelig,og undskyld hvis jeg virker dum
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension