K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2014, 13:39   #1
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
skema udfyldes

Det er nu endeligt besluttet at jeg skal for rehabiliteringsteamet jeg har fået lov til at få skemaet hjem og kigge på det evt selv komme med forslag inden jeg udfylder det sammen med sagsbehandler.

Det er jeg rigtig glad for,men sagsbehandler snakker recurceforløb,men er det ikke rigtig forstået at når jeg kommer for teamet kigger de på alle tre muligheder recurce/flex/førtidsp ?

Jeg ønsker et flexjob og vil mene at jeg kan klare det nu-ligger meget stabil i praktik hvordan får jeg det vist i skemaet?

Praktikstedet er så glad for mig at de måske kan se mig ansat dermed få timer og skånebehov

Jeg er færdigbehandlet/ stabiliseret med medicin og vil stadig have brug for psykiatrisk hjælp så jeg kan klare mig til min fremtid er fundet, og der tror jeg at jeg langsomt kan slippe behandling,men skal have medicin resten af livet.

Min diagnose er paranoid skizofren,med angst og tilbagevendende depression,ved godt det ikke har betydning men kun arbejdsevnen,men jeg tror ikke på at jeg kommer til at passe et arbejde på helt normale vilkår og mange timer,hvordan får jeg beskrevet det er der nogen der har gode råd?

Jeg er også bange for at de slet ikke indstiller en til nogen af tingene
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2014, 14:49   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Et sted i skemaet er der en rubrik 4 der hedder: ønsker for fremtiden.

Her kan du jo formulere at du ser dig selv i et fleksjob og at selv mener at du er klar til det nu, fordi du igennem din praktik har oplevet at du lå stabilt i praktikken og befandt sig godt.

At du selv om du stadig har brug for hjælp fra psykiatrien, er stabil og færdigbehandlet og derfor ser dig selv klar til at kunne varetage et fleksjob.

Jeg tror ikke at du skal skrive noget om dine ønsker og tro på at du kan slippe behandlingen, for så åbner du op for noget der kan afprøves - hold det for dig selv.

Helt og lykke med det og lad ikke din sagsbehandler bestemme hvordan det skal formuleres for det er dig og din fremtid det handler om og ikke hvad sagsbehandleren ønsker
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2014, 15:05   #3
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak for dit svar Gisne ,det med at slippe behandlingen,mener jeg at jeg kan ikke slippe den før min fremtid lægger fast ,da alt med kommune tager meget hårdt på mig,kan køre mig selv helt derud hvor jeg bliver psykotisk,så hvis hjælpen i psykiatrien blev taget fra mig ville jeg ikke kunne holde til særlig meget i praktik,men den lader jeg ligge-tør ikke engang tænke tanken at klare det uden hjælp

Hov i mit papir punkt 4 handler om uddannelse, men punkt 3 nr d spørgsmål "hvordan ser du dine ressourcer udviklet og anvendt i forhold til et evt fremtidigt job-hvilke tilbud mener du vil hjælpe dig i den rigtige retning" og der kan jeg formulere det du foreslog?

Og spørgsmål 11 "Ønsker for fremtiden -bemærk hvis der er forslag fra hospitaler,leverandører eller andre mht.til borgerens job- og uddannelsesmuligheder,samt borgerens holdning til disse"
Punt a " hvordan ser du din fremtid på arbejdsmarkedet" og her kan jeg igen prøve at formulere det?

Men så ser det jo også ud til at mit behandlingssted,som er psykiatrien og ikke min egen læge må foreslå flexjob hvis det er det de mener
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2014, 16:23   #4
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Det er nu endeligt besluttet at jeg skal for rehabiliteringsteamet jeg har fået lov til at få skemaet hjem og kigge på det evt selv komme med forslag inden jeg udfylder det sammen med sagsbehandler.

Det er jeg rigtig glad for,men sagsbehandler snakker recurceforløb,men er det ikke rigtig forstået at når jeg kommer for teamet kigger de på alle tre muligheder recurce/flex/førtidsp ?

Jeg ønsker et flexjob og vil mene at jeg kan klare det nu-ligger meget stabil i praktik hvordan får jeg det vist i skemaet?

Praktikstedet er så glad for mig at de måske kan se mig ansat dermed få timer og skånebehov

Jeg er færdigbehandlet/ stabiliseret med medicin og vil stadig have brug for psykiatrisk hjælp så jeg kan klare mig til min fremtid er fundet, og der tror jeg at jeg langsomt kan slippe behandling,men skal have medicin resten af livet.

Min diagnose er paranoid skizofren,med angst og tilbagevendende depression,ved godt det ikke har betydning men kun arbejdsevnen,men jeg tror ikke på at jeg kommer til at passe et arbejde på helt normale vilkår og mange timer,hvordan får jeg beskrevet det er der nogen der har gode råd?

Jeg er også bange for at de slet ikke indstiller en til nogen af tingene


Måske du også kunne få en udtalelse med fra der hvor
Du er i praktik? Som du kan få vedlagt i rehab. Skemaet
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2014, 20:49   #5
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak Star
Findes der et skema til praktikudtalelse eller hvad ville de skulle skrive,at de er glade for mig eller?:confused

Alle råd er jeg meget glad for,

Sidst redigeret af sommersen; 15-12-2014 kl. 20:52.
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2014, 22:24   #6
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Tak Star
Findes der et skema til praktikudtalelse eller hvad ville de skulle skrive,at de er glade for mig eller?:confused

Alle råd er jeg meget glad for,

Hej
Du skriver bla. :
Jeg ønsker et flexjob og vil mene at jeg kan klare det nu-ligger meget stabil i praktik hvordan får jeg det vist i skemaet?

Jeg tror ikke det er nødvendigt med et specielt skema hvis jeg tager
Fejl må i rette mig?

De kunne bla. Skrive lidt om dit timetal, dine skånebehov,
Hvad du laver? Og som du selv nævner at du syntes du er stabil,


Du nævner også:

Praktikstedet er så glad for mig at de måske kan se mig ansat dermed få timer og skånebehov, hvis de har sagt det til dig kunne de måske også
Nævne dette.

Du nævner også:


Min diagnose er paranoid skizofren,med angst og tilbagevendende depression,ved godt det ikke har betydning men kun arbejdsevnen,men jeg tror ikke på at jeg kommer til at passe et arbejde på helt normale vilkår og mange timer,hvordan får jeg beskrevet det er der nogen der har gode råd?


Har du været hos egen læge og fået udfyldt LÆ265?
Der vil lægen bla. Beskrive dine diagnoser og evt. Kunne
Skrive noget om dit funktionsniveau .

Det er meget vigtigt at når du udfylder rehab. Skemaet at det bliver
Så fyldstgørende og præcist som muligt da rehab. Teamet skal
Forholde sig til den. Evt. Få få hjælp af en som kender dig?
Jeg henvende mig til min fagforening de hjælp med stik ord,
Jeg tog hjem og udfyldte min over nogle dage på min pc.
Da det jeg skrev ikke kunne være på skemaet.

Håber det er til lidt hjælp.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2014, 23:02   #7
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak Star
Dvs praktikstedet kan skrive "fritekst" om min indsats skal jeg spørge om de vil eller skal den der har oprettet praktik(anden aktør) /sagsbehandler spørge mon?

Nej læge attest er ikke udfyldt endnu,håber da at det er den rigtige rækkefølge sagsbehandler har sagt,først skema,så lægen?

Er også nervøs da egen læge jo ikke behandler mig men psykiatrien,men håber lægen kan finde ud af det alligevel .
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2014, 23:26   #8
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Tak Star
Dvs praktikstedet kan skrive "fritekst" om min indsats skal jeg spørge om de vil eller skal den der har oprettet praktik(anden aktør) /sagsbehandler spørge mon?

Nej læge attest er ikke udfyldt endnu,håber da at det er den rigtige rækkefølge sagsbehandler har sagt,først skema,så lægen?

Er også nervøs da egen læge jo ikke behandler mig men psykiatrien,men håber lægen kan finde ud af det alligevel .
Jeg mener ik der kan ske noget ved at du selv spørg.

Hvis ikke egen læge har behandlet dig,skal du sørge for at
Få aktindsigt hos den psykiater der har behandlet dig.
Du kan så samtidig søge aktindsigt hos din egen læge
Også og derved se hvad din egen læge mangler af oplysninger
Om dig det er meget vigtigt.

Tror ikke det betyder nogt med rækkefølgen hvis jeg tager fejl
Må i rette mig
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2014, 23:33   #9
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Ok det med aktindsigt må jeg prøve at søge så,min behandling har over en lang periode været hver dag,så psykiatrien kender mig jo rigtig godt i forhold til egen læge,måske ville det også være godt at min behandler tog med på et besøg hos lægen.

vil spørge i praktikken om de vil skrive lidt
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 18:18   #10
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Er der egentlig nogen der har prøvet at komme for teamet og IKKE blive bevilliget enten recurse/flex/førtidspension ? prøver at læse med herinde så godt jeg kan men det er jo ikke alt man får læst-og tør jo ikke helt håbe på noget før jeg har været til mødet med rehabteam
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension