K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2015, 13:31   #11
katholt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
katholt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
kronisk lidelse og ingen udsigr til forbedring er oftest ikke nok. Man kan jo godt være på fx 75 procents arbejdsydelse og være kroniker og uden forbedring i lyset, men man har jo stadig en pæn arbejdsevne.

Derfor arbejdsprøvning, hvis overhovedet nogen som helst mulighed for det.
Jeg HAR været i arbejdsprøvning.... i 2012 med ganske ynkeligt resultat. Efterfølgende skulle jeg til klinisk enhed, men sb har trods flere rykker først fået sendt mig dertil medio 2014. Nu henholder ress.team så at arbprøvning er værdiløs, på trods af at alle skånebehov var indarbejdet (hvilket de nu siger de ikke var) og at alle lægerne skriver at der ikke er ændringer siden overhovedet. Men, jeg "trues" med ny arbejdsprøvning....

Så vidt jeg kan læse mig til, er der ingen steder det står, hvornår en arbprøvn er for gammel ?
Specielt ikke, når der ikke er ændringer ? Eller forslag til behandling/træning mv
katholt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 13:41   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Sådan helt konkret kan man jo kun konstatere om der er ændringer til den i 2012, hvis der foretages en ny. Håber virkelig du har mulighed for at få en ny, så sagen kan komme videre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 14:01   #13
katholt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
katholt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
kronisk lidelse og ingen udsigr til forbedring er oftest ikke nok. Man kan jo godt være på fx 75 procents arbejdsydelse og være kroniker og uden forbedring i lyset, men man har jo stadig en pæn arbejdsevne.

Derfor arbejdsprøvning, hvis overhovedet nogen som helst mulighed for det.
Min arbevne beskrives som stærkt reducret, konstateret til max 30 min daglig. Og minifleks kanjo kun gives hvis udsigt til forbedring indenfor rimelig tid. Alle fysiske som psykiske liderlser beskrives stationære, og ingen udsigt til bedring....
Så hvor står jeg så ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
kronisk lidelse og ingen udsigr til forbedring er oftest ikke nok. Man kan jo godt være på fx 75 procents arbejdsydelse og være kroniker og uden forbedring i lyset, men man har jo stadig en pæn arbejdsevne.

Derfor arbejdsprøvning, hvis overhovedet nogen som helst mulighed for det.
Arbejdsevne vist til max 30 min daglig. Minifleks er kun med usgit til at kunne øve arbejdstiden over "rimelig tid" hvilket der slet ikke åbnes for i lægepapirer.
Så hvis man er for syg til minifleks, men ikke kan få pension - hvad så ?
katholt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 14:28   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
dit problem er at så længe klinisk funktion ikke direkte skriver at der ingen udviklings muligheder er - så må jobcenteret afprøve arbejdsprøvning, ressourceforløb eller ligende.

det eneste som er lovbestemt er at der skal være udviklingsmuligheder for at få minifleks og ressourceforløb

Og hvis det ikke står direkte i dine papirer, kan de desværre blive ved, så længe de kan argumentere for lidt udviklingsmuligheder
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 15:45   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af katholt Se meddelelser
Hvis jeg klager - er det så korrekt, at jeg ikke vil modtage kontanthjælp i den periode, fordi jeg klager ?
Nej det er ikke korrekt. Du bliver ikke straffet for at klage.

Men hvis du ikke vil deltage i ressourceforløb indtil der er svar på din klage, vil du ikke modtage ressourceforløbsydelse.

Du vil i stedet kunne ansøge om at få kontanthjælp og få den i den udstrækning du er berettiget til.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 16:31   #16
katholt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
katholt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Nej det er ikke korrekt. Du bliver ikke straffet for at klage.

Men hvis du ikke vil deltage i ressourceforløb indtil der er svar på din klage, vil du ikke modtage ressourceforløbsydelse.

Du vil i stedet kunne ansøge om at få kontanthjælp og få den i den udstrækning du er berettiget til.
Jeg deltager i ressforløb - er helt klar over, at der er ingen vej udenom.
Men er det så ikke lidt dobbelt ? At sige ja til ress.forløb og samtidig klage over det ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
dit problem er at så længe klinisk funktion ikke direkte skriver at der ingen udviklings muligheder er - så må jobcenteret afprøve arbejdsprøvning, ressourceforløb eller ligende.

det eneste som er lovbestemt er at der skal være udviklingsmuligheder for at få minifleks og ressourceforløb

Og hvis det ikke står direkte i dine papirer, kan de desværre blive ved, så længe de kan argumentere for lidt udviklingsmuligheder
Citat " at prognosen skønnes usikker i fht arbejdsevne, idet sygdomsbilledet har været stationær i 3 år, men at livskvaliteen generelt måske kan forbedres..."
Så det er vel et fortolkningsspørgsmål...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Du får ikke noget ud af at søge førtidspension på det foreliggende grundlag, hvis du får et ressourceforløb.
Det er selvsamme rehab. team der vurderer ansøgningen om førtidspension.

Så hvis du får res forløb - og du søger ftp §17 stk 2 lige efter - så er det spild af tid

Retssikkerheden er lig nul, så længe at det tager et år at have en klagesag i Ankestyrelsen - men det er en anden sag.

Det er en fordel, hvis du følger Rehabiliteringsteamets indstilling, istedet for at ud sætter armene på kors og nægter at følge noget som helst. Så anses du som usamarbejdsvillig.


Du klager over jobcenterets godkendelse af Rehabiliteringsteamets indstilling, du modtager en klagevejledning, hvor du får mulighed for at komme med dit besyd omkring de forslag der er blevet fremlagt for dig.
Hmmm jeg havde opfattelsen af at ressforløb skal tilrettelægges i samarbejde med borger ? Og tænker derfor, at så er det da ret svært at klage over noget man er gået med til (selvom der ikke reelt er andre valg)

Og ja, selvfølgelig deltager jeg...
katholt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 20:36   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af katholt Se meddelelser
Jeg deltager i ressforløb - er helt klar over, at der er ingen vej udenom.
Men er det så ikke lidt dobbelt ? At sige ja til ress.forløb og samtidig klage over det ?
Jo det er dobbelt, men velkommen i børnehaven igen!

Det er ligesom når mit barnebarn ikke vil i børnehave. Han protesterer vildt og har alle argumenterne i orden, synes han selv. Men i børnehave skal han - fordi det siger hans forældre han skal! Og så er han der - undtagen når bedstemoderen siger at hun vil gerne komme og holde fridag med ham

Du kan klage og protestere alt du vil, men indtil du får ret, må du makke ret, hvis du vil have pengene. Og jobcenteret er fuldstændig vant til at der køres i flere spor. Så du må prøve at leve med det dobbelte, mens det står på. Eller lade være og klare dig med kontanthjælp.

Selv har jeg haft en pensionsansøgning kørende samtidigt med jeg blev sat i arbejdsprøvningsforløb - for jobcenteret vidste jo godt jeg ikke ville få pension (og fik ret). Men jeg spekulerede godtnok også noget på, hvad der ville ske, hvis nu pensionsteamet tilkendte mig pension, samtidigt med at jeg klarede at være i arbejdsprøvning x antal timer om ugen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension