K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2015, 19:58   #61
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
løn som fleksjobber

I en anden tråd er der en som skriver at man kun har krav på overenskomstmæssige mindsteløn indenfor det område man er ansat på som fleksjobber.

Passer det virkeligt?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 20:24   #62
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Ja desværre

Ja, jeg får også mindste løn - på trods af at jeg har erfaring og har været på et højere løntrin før. Jeg har haft fat i fagforeningen....
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2015, 22:59   #63
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
rehabiliteringsteam: praktiserende læge og klinisk funktion

Da min sag snart skal i rehabiliteringsteamet samler jeg lige nogle vigtige citater jeg er stødt på her på K10, her i min tråd.

Citat:
Stk. 3. I sager, der skal behandles i rehabiliteringsteamet samt i løbende sager, kan kommunen alene benytte sundhedsfaglig rådgivning og vurdering fra den kliniske funktion og den praktiserende læge, samt alene rekvirere lægeattester fra den praktiserende læge og speciallægeattester fra klinisk funktion, jf. § 15, stk. 1, i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v. og § 19, stk. 2, i lov om social pension.

Stk. 4. Ved løbende sager forstås sager, hvor borgeren er i jobafklaringsforløb, ressourceforløb, fleksjob, modtager tilskud til selvstændigt erhvervsdrivende, modtager førtidspension eller modtager sygedagpenge og er visiteret til kategori 3, jf. § 12 i lov om sygedagpenge, og hvor kommunen har behov for sundhedsfaglig rådgivning som led i sagsbehandlingen på beskæftigelsesområdet. Det kan eksempelvis være i sager, hvor der er opstået ændringer i borgerens situation og helbredsforhold, herunder sager om sygedagpenge visiteret til kategori 3 og jobafklaringsforløb, hvor kommunen har behov for sundhedsfaglig rådgivning til vurdering af, om borgeren fortsat er uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom, jf. henholdsvis § 7 i lov om sygedagpenge og § 16, stk. 8, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=166824
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2015, 03:35   #64
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Overvægt

altså desværre ikke et spørgsmål om hvor meget bagage jeg må have med på ferie, men om hvornår et rehabilitringsteam kan begynde at blande sig i ens vægt.

Er der en BMI grænse?

Jeg har fået konstanteret slidgigt i mit ene knæ siden sidste gang jeg mødte teamet og fysioterapeuten synes jeg skal tabe mig. Og så kom jeg til at tænke på om rehabiliteringsteamet mon går ind i det.

Det er rigtigt svært at tabe sig, når man hele tiden får stress reaktioner og derfor jævnligt oversvømmer sit system med cortisol, som jo desværre sørger for mavefedt

En lidt bekymret Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2015, 05:24   #65
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De tager det ikke nødvendigvis op...men men...og dette er ikke for at gøre dig mere nervøs...

Men vi ved at de som regel vælger at tage en kropsvægt op til allersidst i ens forløb...altså når de ikke rigtig kan finde på andet der mangler...

Det er sket for så mange...

Men det kommer helt an på hvordan ens sag er belyst og hvad man har af diagnoser..

Er diagnosen feks slidgigt i knæene og det er det eneste som man har med i rehabteamet ja så er chancen stor for at de vil tage emnet op....da det jo måske kan afhjælpe ens problem lidt hvis man taber sig....

Har man andre diagnoser ja så kan det være at de ikke gør...alt efter om et vægttab samlet vil hjælpe på ens problemer..

Nej der er ikke en bestemt BMI grænse....men det skal sandsynliggøres at et vægttab vil hjælpe hvis de skal bruge det som undskyldning for ikke at lave en afgørelse...eller hvis de vil forlange at man skal tabe sig inden de vil gå videre med ens sag...

Kan ikke huske hvor jeg har læst dette...men det er herinde et eller andet sted....mener at det kom fra en af ankestyrelsen princip afgørelser...

EDIT

Fandt det....http://www.k10.dk/showpost.php?p=244178&postcount=4

Ankestyrelses afgørelser

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153348

og her

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153728

Der kan ikke stilles krav om vægttab, når det ikke er dokumenteret, at overvægten i sig selv har indflydelse på arbejdsevnen...plus det skal sandsynliggøres at et vægttab vil forbedre ens arbejdsevne..

Måske du kan bruge noget af dette...hvis nu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2015, 09:26   #66
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Akvamarin

Mig bekendt så er begrebet bmi ikke altid bestemmende for om man er overvægig eller ej, fordi man sagtens kan have en høj bmi selvom man lever sundt samt motionere, eks hvis man har en høj muskelmasse så kan man have høj bmi. man kan også sagtens veje 5 kg. for meget og alligevel være sund.

ved ikke hvad rehab.team vægter, men en ting er hvad din fysioterapeut siger, men hvad siger din læge? reumatolog? for det er vel dem som har mest forstand på om et vægttab vil have betydning for din slidgigt i knæet.

ønsker dig en dejlig dag
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2015, 22:38   #67
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tak Web og Sortepigen

Slidgigten har overhovedet ikke været i spil ved arbejdsprøvning og har ikke indvirken på min arbejdsevne i forhold til de arbejdsopgaver jeg har haft. Så jeg ser vist spøgelser Men jeg bliver lidt paranoid når jeg skal til sådan et møde.

Tak,
Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 00:50   #68
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det er skam fint...hvis det kan ske uden at man ødelægger sit helbred yderligt....at vende alle muligheder inden så man er forberedt på det meste...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 07:58   #69
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
lægeskøn med til rehab teamet?

Sidder og kigger på hvad der mon skal med til rehabiliteringsmødet i denne omgang hvor det skal handle om fleksjob. Sidst var det mødet om førtidspension på §17.

Jeg kan se at sidste gang sendte jobcenteret lægekonsulentens udtalelser (kaldet lægeskøn) med. Men egentlig er de uvæsentlige i denne sammenhæng for den læge der sidder i rehabiliteringsteamet kan jo godt selv læse erklæringerne fra egen læge og speciallæger.

Jeg tænker også på om lægekonsulenten igen skal udtale sig om den LÆ 265 der skal skrives til rehab teamet. Det skal han ikke, vel?

Har tidligere udtalelser fra lægekonsulenten været med, når jeres sager har været i rehabiliteringsteamet?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 08:19   #70
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
god morgen

Da min sag i 2013 blev behandlet på rehab.teamet mhp fleks, fik teamet forinden de udtalelser fra lægekonsulenten der var, dvs både tidliger og helt nye. så tror umiddelbart det er meget normalt. .

tænker det er en god ide at få dem med, da teamet så kan se at alle sten i sagen er vendt.

god dag fra
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension