K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2015, 16:19   #1
Naxias
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
Naxias er ny på vejen
Pension af løntillæget

Hej,

Min forlovede er netop blevet fastansat i nyt Flexjob, på nedsat tid og med 2/3 tilskud.

I hendes sidste Flexjob blev tilskuddet sendt direkte til arbejdsgiver og hun fik et pensionstillæg af hele det udbetalte beløb. En helt almindelig pensionsordning.

I hendes nye job modtager hun løn og løntillæg separat. Løn fra arbejdsgiver og løn-tillægget fra kommunen.
Men det er kun lønnen fra arbejdsgiver, der beregnes pensionstillæg ud fra, og det er jo i hendes situation et meget lille beløb, da løn-tillægget jo udgør ~3/4

Mit spørgsmål er så. Er det her lavet korrekt? Kan det passe at hun kun skal have pensionstillæg af den arbejdsgiverbetalte andel af lønnen?
Naxias er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 16:28   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Naxias Se meddelelser
Hej,

Min forlovede er netop blevet fastansat i nyt Flexjob, på nedsat tid og med 2/3 tilskud.

I hendes sidste Flexjob blev tilskuddet sendt direkte til arbejdsgiver og hun fik et pensionstillæg af hele det udbetalte beløb. En helt almindelig pensionsordning.

I hendes nye job modtager hun løn og løntillæg separat. Løn fra arbejdsgiver og løn-tillægget fra kommunen.
Men det er kun lønnen fra arbejdsgiver, der beregnes pensionstillæg ud fra, og det er jo i hendes situation et meget lille beløb, da løn-tillægget jo udgør ~3/4

Mit spørgsmål er så. Er det her lavet korrekt? Kan det passe at hun kun skal have pensionstillæg af den arbejdsgiverbetalte andel af lønnen?
Hmm.. Glem alt om 2/3 delstilskud i ny ordning..

Men ja.. Pensionstillægget beregnes KUN af løndelen

MEN MEN... P.g.a. metoden til beregning af fleksløntilskuddet, så KAN det forekomme at tilskuddet mere eller mindre dækker den mindre pension i jobbet..

Det er ikke nemt at forklare her.. Men det er muligt at beregne, da jeg har en speciel beregner der kan.. (ikke offentliggjort)

Du er velkommen til at sende mig en mail med oplysninger om løn, evt pension og timer..

[email protected]

Mvh Mikael

Sidst redigeret af mik16; 29-01-2015 kl. 16:38.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 16:53   #3
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Naxias Se meddelelser
Min forlovede er netop blevet fastansat i nyt Flexjob, på nedsat tid og med 2/3 tilskud.
Nej, det er hun ikke.

Ansættes man i ny stilling, gælder de nye regler, 2/3 tilskud tilhører de gamle regler.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension